Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   'k Heb een nieuwe krant nodig (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160445)

Albrecht 16 september 2011 17:56

'k Heb een nieuwe krant nodig

De GvA voldoet niet meer.

Of eerder, ik wil iets te lezen hebben op de trein naar Leuven. En de GvA van thuis kan ik niet meenemen.

Enige suggesties? Ik dacht aan de Standaard, maar ik ben niet zo bekend met dat hele krantenwereldje.

Noorderlicht 16 september 2011 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5695095)

Of eerder, ik wil iets te lezen hebben op de trein naar Leuven. En de GvA van thuis kan ik niet meenemen.

Enige suggesties? Ik dacht aan de Standaard, maar ik ben niet zo bekend met dat hele krantenwereldje.

De metro.

Albrecht 16 september 2011 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5695097)
De metro.

De halte waar ik opstap is geen station, dus ik ga daar niet aangeraken, denk ik.

Specksnyder 16 september 2011 19:33

Kranten zijn tijdverspilling, je kan beter een boek lezen.

Albrecht 16 september 2011 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder (Bericht 5695277)
Kranten zijn tijdverspilling, je kan beter een boek lezen.

Ik lees al genoeg boeken.

freelancer 16 september 2011 21:05

Citaat:

Als U een belgicist bent dan is DS zeker en vast een aanrader...

Xenophon 16 september 2011 21:05

Citaat:

Het hangt er vanaf hoeveel leugens je precies wil horen.

Johan Bollen 16 september 2011 21:19

Citaat:

Een 'Vlaamse' (voor zover dat bestaat) krant? Ik denk De tijd, De Morgen of De Standaard. Geen van de drie geeft internationaal nieuws van voor mij voldoende niveau of objectiviteit. De tijd en De morgen is een goede combinatie. Kwestie van 'enigszins' alternatieve visies te krijgen. Persoonlijk zou ik geen kranten meer kopen in België. Eventueel zou ik de krant van de dag ervoor vragen van iemand anders.

Henri1 16 september 2011 21:35

Libération. ;-)

Albrecht 16 september 2011 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5695470)
Libération. ;-)

Maar dat is Franstalig. Ik heb het ook niet zo met die mei-68-toestanden, en zeker niet voor socio-liberalisme dat ze nu aanhangen.

Fj9lnir 17 september 2011 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5695485)
Maar dat is Franstalig. Ik heb het ook niet zo met die mei-68-toestanden, en zeker niet voor socio-liberalisme dat ze nu aanhangen.

Dan blijft natuurlijk nog de vraag, moet een krant de feiten brengen in overeenstemming met u reeds vaststaande meningen, of mag ze ook radicaal ingaan tegen uw algemene voorkeuren zolang ze maar feiten brengt (binnen die gekleurde invalshoek)?

Deze vraag gaat in se niet over Liberation, maar kranten in het algemeen.

Liederik 17 september 2011 06:01

Lees een buitenlandse krant.

Goed voor uw talen, plus een andere invalshoek.

Txiki 17 september 2011 06:23

Citaat:

Lees eens een deftig boek.

Quorn 17 september 2011 07:45

Citaat:

de morgen heeft een promo lopen ...

Specksnyder 17 september 2011 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5695394)
Ik lees al genoeg boeken.

Als je tijd genoeg hebt om kranten door te nemen, dan lees je te weinig boeken.

Bulevardi 17 september 2011 08:45

Citaat:

Hmm, de eerstvolgende upgrade van GvA is Vlan.

Bulevardi 17 september 2011 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5695694)

2
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5695698)
Lees eens een deftig boek.

Dat blijft niet dagelijks up-to-date.

lombas 17 september 2011 08:56

Ik lees alle dagen de zes grote kranten van Vlaanderen(, vaak blader ik ook even snel in de Waalse en La Capitale).

Het enige dat ik kan zeggen is dat de kranten met de meest diepzinnige journalistiek en die op zijn minst een beetje een saus van seriositeit over hun artikels gieten, De Tijd, De Standaard en De Morgen echt wel zijn.

Tussen die drie vind ik De Morgen iets "professioneler", al is de rode lijn in hun artikels wat betreft onze politiek wel zeer duidelijk (bij De Standaard iets minder).

Los van deze kranten is De Tijd de enige krant in Vlaanderen die m.i. een goede, uitgediepte, objectieve basis legt in haar artikels. Jammer genoeg is het geen echt dagblad (verschijnt niet op zondag-maandag) en is het aandeel economie erin vanzelfsprekend té uitgebreid om ze aan te kunnen schaffen.

Als je het iets lichter wil zoeken, raad ik toch de GvA aan of Het Nieuwsblad (veel streeknieuws, best ook een goede politieke redactie). Vermijd ten alle kosten Het Laatste Nieuws.

Albrecht 17 september 2011 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5695694)

Liefst dan iets Engels. Geadvanceerd Frans 's morgens vroeg lijkt me geen goed idee, tenzij ik Franse historische teksten heb.

Brits misschien. Ik ben lichtjes anglofiel.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder (Bericht 5695771)
Als je tijd genoeg hebt om kranten door te nemen, dan lees je te weinig boeken.

Goh, ik lees eigenlijk de krant thuis niet zo veel. Meestal als ik ontbijt, wat ik tijdens schoolvakanties wel regelmatig oversla.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5695800)
Tussen die drie vind ik De Morgen iets "professioneler", al is de rode lijn in hun artikels wat betreft onze politiek wel zeer duidelijk (bij De Standaard iets minder).

Dus de Standaard is iets minder (duidelijk) bevooroordeeld?

lombas 17 september 2011 09:38

Ik vind van wel. De krant is wel "droger"; voor mij iets minder aangenaam om te lezen.

Maar er is niets mis mee met eens een weekje elke krant te proberen, niet?

Probeer in dat geval zeker ook eens De Tijd.

Tussen DM en DS lees ik liever DM omdat ik hun politieke inslag gemakkelijk negeer; als je je daaraan stoort, lees dan DS.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be