Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Bart De Wever: "Geen nachtmerrie, maar ook geen goed akkoord" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160452)

Maikel Joosten 16 september 2011 19:13

Bart De Wever: "Geen nachtmerrie, maar ook geen goed akkoord"

Bron: Gazet van antwerpen

"Op basis van wat voorlopig geweten is over het akkoord over BHV, stel ik vast dat de buitensporige eisen van het FDF van tafel zijn", zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever. "Het stemt mij alvast tevreden dat die partij met lege handen staat. Het akkoord dat men vannacht bereikt heeft, is bijgevolg geen nachtmerrie geworden. De druk van de N-VA zal daar zeker niet vreemd aan zijn."
"Dit betekent niet dat het een goed akkoord is. We liggen er wel degelijk wakker van en we vrezen dat we straks, als het hele plaatje duidelijk wordt, met een kater zullen opstaan." De Vlaams-nationalisten menen dat er nog veel onduidelijkheid rond het akkoord hangt. "Er worden bovendien door de Vlamingen een aantal toegevingen gedaan die in hun geheel veel verder gaan dan wat de N-VA ooit aanvaardbaar achtte."

"Bepaalde toegevingen lossen bovendien de conflicten in de Vlaamse rand niet op. Integendeel, ze veroorzaken nieuwe conflicten in de toekomst. Pacificatie moest nochtans het doel zijn."

De N-VA laakt dat de zes faciliteitengemeenten "verbrusseld" worden, dat Brussel ongeveer 600 miljoen euro extra krijgt en dat het coöptatiesysteem voor de Senaat de Franstalige partijen aanmoedigt met eigen lijsten te komen in de Rand.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...d-akkoord.aspx

Voor mensen die willen trollen lees het artikel tegoei dan merk je dat achter de titel meer zit dan je zou verwachten

matthias999 16 september 2011 19:33

Hier is toch al een topic over?

Maikel Joosten 16 september 2011 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5695276)
Hier is toch al een topic over?

Ik zie het bij verkiezingen 2010 en regeringsvorming niet staan matthias

matthias999 16 september 2011 19:42

http://forum.politics.be/showthread.php?t=160371

Maikel Joosten 16 september 2011 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5695302)

bedankt soms kan men zich scheel kijken op een computerscherm

Henri1 16 september 2011 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 5695232)
Bron: Gazet van antwerpen

"Op basis van wat voorlopig geweten is over het akkoord over BHV, stel ik vast dat de buitensporige eisen van het FDF van tafel zijn", zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever. "Het stemt mij alvast tevreden dat die partij met lege handen staat. Het akkoord dat men vannacht bereikt heeft, is bijgevolg geen nachtmerrie geworden. De druk van de N-VA zal daar zeker niet vreemd aan zijn."
"Dit betekent niet dat het een goed akkoord is. We liggen er wel degelijk wakker van en we vrezen dat we straks, als het hele plaatje duidelijk wordt, met een kater zullen opstaan." De Vlaams-nationalisten menen dat er nog veel onduidelijkheid rond het akkoord hangt. "Er worden bovendien door de Vlamingen een aantal toegevingen gedaan die in hun geheel veel verder gaan dan wat de N-VA ooit aanvaardbaar achtte."

"Bepaalde toegevingen lossen bovendien de conflicten in de Vlaamse rand niet op. Integendeel, ze veroorzaken nieuwe conflicten in de toekomst. Pacificatie moest nochtans het doel zijn."

De N-VA laakt dat de zes faciliteitengemeenten "verbrusseld" worden, dat Brussel ongeveer 600 miljoen euro extra krijgt en dat het coöptatiesysteem voor de Senaat de Franstalige partijen aanmoedigt met eigen lijsten te komen in de Rand.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...d-akkoord.aspx

Voor mensen die willen trollen lees het artikel tegoei dan merk je dat achter de titel meer zit dan je zou verwachten

De Wever weet niet meer wat zeggen.

Bang voor de achterban, maar dat hij bang is zit in zijn genen.

Maikel Joosten 16 september 2011 19:50

Ik haal eruit:

Nachtmerie = akkoord met fdf voorstellen

en dat is het dus gellukig niet geworden

matthias999 16 september 2011 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 5695314)
Ik haal eruit:

Nachtmerie = akkoord met fdf voorstellen

en dat is het dus gellukig niet geworden

Het spel is nog niet gespeeld. Wedden dat Michel Maingain alsnog tegenmoet wilt komen bij de financieringswet enzo?? En je denkt toch niet nu dat bhv gesplitst is dat ze gaan stoppen met een uitbreiding van brussel te eisen??

Maikel Joosten 16 september 2011 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5695329)
Het spel is nog niet gespeeld. Wedden dat Michel Maingain alsnog tegenmoet wilt komen bij de financieringswet enzo?? En je denkt toch niet nu dat bhv gesplitst is dat ze gaan stoppen met een uitbreiding van brussel te eisen??

op het nieuws zeiden ze nochtans dat het kartel uiteen lag of is er iets wat ik gemist heb. maar wat jij zegt klopt ook

den ambetantsten 16 september 2011 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5695310)
De Wever weet niet meer wat zeggen.

Bang voor de achterban, maar dat hij bang is zit in zijn genen.

Dus als ik het goed heb zit niet alleen racisme, xenofobie en parasitair gedrag in de genen, maar ook het "bang zijn". Professor Van Broeckhoven, bent u dat?

matthias999 16 september 2011 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 5695333)
op het nieuws zeiden ze nochtans dat het kartel uiteen lag of is er iets wat ik gemist heb. maar wat jij zegt klopt ook

Op het vrt nieuws gaven ze foute informatie. Het klopt niet dat fdf het kartel met mr heeft stopgezet, maar hij dreigt er wel mee als Michel zijn eisen niet wilt inwilligen.

Fj9lnir 16 september 2011 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5695376)
Op het vrt nieuws gaven ze foute informatie. Het klopt niet dat fdf het kartel met mr heeft stopgezet, maar hij dreigt er wel mee als Michel zijn eisen niet wilt inwilligen.

Inderdaad. Voor ne keer ook eens het journaal gezien gisteren, maar die uitspraak dat 'zojuist het kartel MR-FDF gebarsten was', was toch wel het toppunt van foute informatie.
(afgezien dat ze bij het opmaken van hun lijstje 'wat kost het akkoord Vlaanderen?' eventjes de 5-600 mil voor Brussel 'vergaten' te vermelden)

Het kartel MR-FDF is net zo gebarsten, als het 'akkoord' een echt akkoord is.

matthias999 17 september 2011 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir (Bericht 5695605)
Inderdaad. Voor ne keer ook eens het journaal gezien gisteren, maar die uitspraak dat 'zojuist het kartel MR-FDF gebarsten was', was toch wel het toppunt van foute informatie.
(afgezien dat ze bij het opmaken van hun lijstje 'wat kost het akkoord Vlaanderen?' eventjes de 5-600 mil voor Brussel 'vergaten' te vermelden)

Het kartel MR-FDF is net zo gebarsten, als het 'akkoord' een echt akkoord is.

En dat zal helaas niet het laatste zijn dat ze krijgen, waarschijnlijk krijgen ze nog eens bakken vol geld los bij de financieringswet.:-(

Vlaanderen moet maar betalen!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be