Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De zeverende dag straks: alleen maar de vier onderhandelaars (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160502)

De schoofzak 18 september 2011 09:18

De zeverende dag straks: alleen maar de vier onderhandelaars

wat een goed nieuwsshow gaat dat worden ...

We gaan ze horen mekaar bestoeffen; weliswaar met lichte vermaningen wederzijds om de indruk te wekken .... bla bla ....

Waar is de tijd dat De Vadder zich eens kwaad kon maken wegens een "regeringsmededeling" ?

fredo2008 18 september 2011 09:31

Niet meer kijken, dat doe ik nu toch al een jaar of 5. En als er toch onverwachts iets interessant te zien is dan biedt de videozone van deredactie.be hulp ;)

Bokkenreyder 18 september 2011 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5697657)

We gaan ze horen mekaar bestoeffen; weliswaar met lichte vermaningen wederzijds om de indruk te wekken .... bla bla ....

Waar is de tijd dat De Vadder zich eens kwaad kon maken wegens een "regeringsmededeling" ?

Als BDW al uitgenodigd is, zal hij met recht en reden geweigerd hebben om te komen: wat kan hij daar komen doen als hem nog niet eens de tekst ter beschikking is gesteld.
Ik ben benieuwd of het journalistiek gehalte zo hoog zal zijn dat we wat meer te weten gaan komen dan de gebruikelijke goednieuwsshow. Ik heb zo mijn twijfels! :evil:

Fieseler 18 september 2011 09:46

Citaat:

Wie leverde de vorige minister van media?

guido 007 18 september 2011 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5697677)

Laat eens horen?
Tot september 2008 weet ik het, daarna?

connick41 18 september 2011 10:21

Gennez in de zeverende dag

Niets nieuws onder de zon: lekker afgeven op de radicale NVA die enkel maar in "wij" tegen "zij" termen denkt; zo heeft De Mem ook in heur jonge jaren het VB zien opkomen, alleen was het toen "wij" tegen "bruin". Verder nog een beetje badineren over waar het volgens haar in een democratie over gaat; geen woord natuurlijk over het feit dat het in een democratie niet past dat de grootste partij eraf gereden wordt :roll:
Dan nog over een ministerpostje: ze zegt natuurlijk niet nee tegen een toffe portefeuille; dat spreekt.

Kortom: kroniek van een aangekondigd scenario op de regimezender. Waar is de braaksmiley als je em nodig hebt?

Fieseler 18 september 2011 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5697678)
Laat eens horen?

Ge moet niet gepikeerd doen Guido.
Geef toe dat de NVA daar een onvergeeflijke fout heeft gemaakt en dat Bourgois toen (bij gebrek aan visie? of louter opportunisme?) geen enkele moeite heeft gedaan om net dát te voorkomen waar de NVA nu zelf slachtoffer van is.

Ik kijk al een tijdje niet meer naar de Zevende dag...maar was daarnet mijn frietjes op 150° aan het bakken toen mijn zoon effe naar VRT zapte...ik bescheurde het van het lachen...nooit is de antidemocratie van de VRT zo aanschouwelijk geweest als vandaag...de NVA wordt geïnterviewd over een communautair onderwerp en de VB'ers voor de kamera mochten geeneens hun gedacht zeggen...:lol:

Beste Guido, ga u nu niet gedragen als de witte maagd voor dewelke BDW het VB de afgelopen verkiezing tot treurens toe heeft verweten. Ja Bourgois heeft toen een strathegische fout gemaakt waar de ganse NVA vandaag slachtoffer van dreigt te worden.
Maar niet gedtreurd: ook het VB heeft de afgelopen dertig jaar zijn kemels geschoten...

Laat ons de strijdbijl begraven en samen de VRT-Bastille bestormen...

ViveLaBelgique 18 september 2011 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5697678)
Laat eens horen?

Lieten die van dezelfde Lijn komt als Peumans.

ViveLaBelgique 18 september 2011 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5697751)
Ge moet niet gepikeerd doen Guido.
Geef toe dat de NVA daar een onvergeeflijke fout heeft gemaakt en dat Bourgois toen (bij gebrek aan visie? of louter opportunisme?) geen enkele moeite heeft gedaan om net dát te voorkomen waar de NVA nu zelf slachtoffer van is.

Ik kijk al een tijdje niet meer naar de Zevende dag...maar was daarnet mijn frietjes op 150° aan het bakken toen mijn zoon effe naar VRT zapte...ik bescheurde het van het lachen...nooit is de antidemocratie van de VRT zo aanschouwelijk geweest als vandaag...de NVA wordt geïnterviewd over een communautair onderwerp en de VB'ers voor de kamera mochten geeneens hun gedacht zeggen...:lol:

Beste Guido, ga u nu niet gedragen als de witte maagd voor dewelke BDW het VB de afgelopen verkiezing tot treurens toe heeft verweten. Ja Bourgois heeft toen een strathegische fout gemaakt waar de ganse NVA vandaag slachtoffer van dreigt te worden.
Maar niet gedtreurd: ook het VB heeft de afgelopen dertig jaar zijn kemels geschoten...

Laat ons de strijdbijl begraven en samen de VRT-Bastille bestormen...

Wordt de Antwerpse garde van het VB niet een beetje te oud voor bestormingen ?

Dan nog liever de dochters van FDW in de playboy. Achteraf mogen dan wel bij de VRT op de sofa komen keuvelen.

Cynara Cardunculus 18 september 2011 10:45

Ik hoor net Beke zeggen dat de vraag voor de splitsing van BHV van de VLAMINGEN kwam, en dus dat de splitsing zèlf een overwinning voor Vlaanderen is, en dùs moet gecompenseerd worden.....

en ik maar denken dat de splitsing van BHV noodzakelijk was omdat de Grondwet werd geschonden? Dus volgens Beke moeten Vlamingen BETALEN om de grondwet te laten volgen????

connick41 18 september 2011 10:49

Ik zie dat je een liefhebber bent van SM; ik ben afgehaakt na het ahum "interview" met de Mem...

Cynara Cardunculus 18 september 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door connick41 (Bericht 5697783)
Ik zie dat je een liefhebber bent van SM; ik ben afgehaakt na het ahum "interview" met de Mem...

ik zap tussendoor naar ATV hoor, en ik kijk zelfs niet, maar af en toe "hoor" ik van die lapsussen.

Daarnet meende ik nog te horen dat "de senaat is afgeschaft".... ha ja?

ViveLaBelgique 18 september 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5697777)
Ik hoor net Beke zeggen dat de vraag voor de splitsing van BHV van de VLAMINGEN kwam, en dus dat de splitsing zèlf een overwinning voor Vlaanderen is, en dùs moet gecompenseerd worden.....

en ik maar denken dat de splitsing van BHV noodzakelijk was omdat de Grondwet werd geschonden? Dus volgens Beke moeten Vlamingen BETALEN om de grondwet te laten volgen????

Blijkbaar heb je gelooft in een politieke leugen. Er was geen enkel arrest dat de splitsing als oplossing naar voren schoof. Er is ook geen enkele verkiezing geweest waarvan men de uitslag juridisch heeft aangevochten.

Cynara Cardunculus 18 september 2011 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5697788)
Blijkbaar heb je gelooft in een politieke leugen. Er was geen enkel arrest dat de splitsing als oplossing naar voren schoof. Er is ook geen enkele verkiezing geweest waarvan men de uitslag juridisch heeft aangevochten.

inderdaad. de splitsing werd niet verplicht. Men kon ook overgegaan zijn tot een federale kieskring bijvoorbeeld. De situatie was gewoon ongrondwettelijk. Maar who cares n'est ce pas?

en de laatste verkiezingen werden net 10 dagen vervroegd om ze niet juridisch aanvechtbaar te maken.

speurneus 18 september 2011 11:04

Citaat:

Ik heb het debat met de 4 gevolgd en zie echt niet in wat de inbreng van BDW zou geweest zijn indien hij daar tussen had gezeten!!!

lombas 18 september 2011 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5697766)
Lieten die van dezelfde Lijn komt als Peumans.

Ze hebben allebei in hetzelfde bedrijf gewerkt! Godsammenee!

De samenzweringen die jij hier naar boven brengt zeg! Niet-te-geloven!

Bob 18 september 2011 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5697803)
Ik heb het debat met de 4 gevolgd en zie echt niet in wat de inbreng van BDW zou geweest zijn indien hij daar tussen had gezeten!!!

Heb het debat niet gevolgd. Zie trouwens niet in wat de zin van zo'n debat is, zonder inbreng van de oppositie. Niet alleen Toback gaat verkozen worden met Stalinistische cijfers, ook de vrt gebruikt communistische trukken.
Negentienhonderd vierentachtig is dichterbij dan we denken.

system 18 september 2011 11:14

Citaat:

Heb zojuist het debat gezien met de 4 jonge Vlaamse partijvoorzitters. Vastberaden jonge politici, dertigers, die zich niet met een kluitje in het riet laten sturen en duidelijk diets maken aan de Franstaligen waarop het staat.

Het was een verademing deze energievolle mensen te horen praten met respect voor mekaar, luisterend naar mekaar en met de hoffelijkheid de andere te laten uitspreken. Proficiat aan deze generatie Vlaamse politici die niet bang zijn geweest hun veranwoordelijkheid te nemen op een zeer moeilijk ogenblik!!

Heel wat anders dan het eeuwig gejank en geknor dat we zo vaak zagen van een pretentieuze Caliméro-Bart Dewever, die met een dikke 0 /10 verkoos het hazenpad te kiezen. En helemaal al niet meer te vergelijken met de beroepsagitator van een Filip Dewinter die gedurende 30 jaar niets anders gedaan heeft dan vitriool gespoten op alles en nog wat, maar zelf nooit één gram verantwoordelijkheid heeft willen dragen.

De schoofzak 18 september 2011 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5697677)

en moet "hoeveel kracht" zat die daar ? Hoeveel kracht had hij meegekregen van de kiezer; kracht die hij kon aanwenden in de regeringsonderhandelingen enz. enz. ....

of verkoos je dat "hij" (wij) aan de kant bleven staan ??
of vermoed je dat "hij" (wij) gegeven woorden zouden breken ??

Ernstig blijven Fies !!

Bob 18 september 2011 11:20

Zal wel leuk worden als de vier frisse partijvoorzitters straks over de belastingsverhogingen gaan debateren. Maar niet getreurd. Ze zullen deze wel met evenveel vuur verdedigen.
Maar blijft, dat een debat zonder oppositie geen debat is. En dat de vier partijen stront aan de knikker hebben, als het op het verdedigen van de vlaamse belangen aankomt (waar de spa en groen zelfs eerder een beerput aan de knikker hebben).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be