![]() |
De strategie van de Ø-VLD
Ø-VLD wil een rechtse regering met ingrijpende besparingen en minder belastingen.
De eerste stap in die richting bestond erin de N-VA te dumpen. de N-VA is immers een concurrent op rechts. De electorale winst voor de komende belastingsverminderingen wil ze immers met niemand moeten delen. De tweede stap bestaat er blijkbaar in om Groen! uit de regering te houden. Op die manier hebben de Vlamingen dan geen meerderheid meer in het parlement. Daardoor worden ze uitgeleverd aan de genade van de linkse Waalse meerderheid van PS-CdH, zoals in de vorige regering. Op die manier wil de Ø-VLD dus een rechtse regering op de been brengen. Zijn er nog mensen die twijfels hebben bij de Ø-VLD strategie, of sta ik daarmee alleen? |
maw ovld wilt een voortzetting van de huidige federale regering goed wetende dat die na een paar maanden al terug valt ...
|
Citaat:
Dat lijken me de partijen die het dichts bij een centrum-rechtse regering komen (behalve Ecolo, maar anders krijg je geen meerderheid in Wallonië, dus dan liever Ecolo dan PS) Op dit moment stevenen ze daar in het geheel niet op af, dus ik stel me vragen bij hun strategie. |
Heeft die samenstelling een meerderheid ? ik kan het zo gauw niet uitrekenen, maar veel kans van slagen heeft zo'n samenstelling niet.
Di Rupo moet en zal eerste minister worden, dat is zo reeds beslist door de koning en zijn gevolg, Wat zal er gelachen worden in het buitenland, de cartoons zullen goedkoop worden, voor mij niet gelaten. |
Open VLD = D66, dus feitelijk niet echt een rechtse partij, wat het begrip rechts ook moge betekenen...
|
Bovendien is in België Vlaams nationalistisch versus Belgicistisch, prioritair boven sociaal economisch links of rechts.
|
Altijd diezelfde vergissing : Open VLD zijn géén liberalen !
|
De strategie van de Ø-VLD in twee woorden:
Vlaanderen fnuiken. |
Ik dacht dat choco de croo al die vergaderingen er enkel maar bij was om onder tafel Di Rupo tevreden te houden?
|
????
Citaat:
|
De enige strategie is: NVA buiten houden...
De traditionele partijen voelen zich bedreigd.... Nu is er een nieuwe partij die hun jarenlange monopolie op de postjes kan verstoren |
Citaat:
Voor zover ik de communicaties van oVLD begrijp, zitten ze erbij omdat ze een vorm van verantwoordelijkheid willen nemen naar de burger, gezien de overeenkomst van de walen met nva niet lukt. En voor de rest denk ik dat het veel gemakkelijker zou zijn dat NVA inderdaad meeregeert voor het sociaal economisch programma, omdat je dan inderdaad het beleid krijgt die vlaanderen vraagt. Tuurlijk machtsgeile sossen gaan liever voor zichzelf de taart opeisen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
verantwoordelijkheid
Citaat:
|
Citaat:
maar t'is zoals die connotatie nu in de krant: dat ze al een geheim akkoord hebben ?? aleluja de paranoia theorie is daar weer ik moet zeggen een beetje gezond kritisch zijn van geest, daar ben ik niet tegen maar om nu in het lang en breed te gaan zitten fantaseren dat er een strategie achter zit van oVLD. Bane toch, ze wilden gewoon een oppositiekuur doen |
Citaat:
Dus ja dat was een fout, maar eentje waar NVA van gelukkig geworden is, eentje waar het probleem nog meer belicht is gewordeN. maar anderzijds geef toe, letermke was bezig met begrotingen laten ontsporen dat het niet schoon was, nu kan hij maar 1:12 in schijven uitgeven en staat hij op zijn borst te kloppen dat hij het land gesaneerd heeft ?? Dus laten we zeggen: voor de begroting is dt het beste die kon gebeuren een voorlopige regering of overgangsregering. VOor de onderhandelingen van BHV is dat ook het beste die kon gebeuren, ze hebben nu eindelijk een 80% goeie compromis gevonden. En voor de rest het is zoals het is. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Behalve de machtsgeilheid van de Ø-VLD zelf natuurlijk. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be