![]() |
Regeringsvorming en de Links-rechts tegenstelling
Tussen de 7 a 8 miljard euro zal men moeten kunnen besparen.
Nu BHV van de baan lijkt en de volgende stappen in de regeringsvorming zullen volgen dringt de vraag zich op uit welke partijen devolgende regering zal bestaan. Alexander de Croo lijkt aan te sturen op een regering zonder groen/ecolo. Zelf ben ik van mening dat de meerderheid een ruime 2/3-de dient te hebben om zo krachtdadig mogelijk te kunnen besturen. Dient daarbij rekening gehouden te worden met verkiezingsuitslagen? Ja uiteraard, maar is deze uitzonderlijke tijden van financiele chaos misschien niet. Bijna alle Vlaamse partijen hebben een zware tik gekregen met de verkiezingen.:? |
Behalve de grootste!
|
Citaat:
Hoeveel landen ken jij die krachtdadig bestuurd worden, en hoeveel daarvan hebben een ruime 2/3 meerderheid? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
[i]En hoe helpt een 'ruime 2/3-de meerderheid' bij het krachtdadig besturen (ik heb het nu even niet over grondwetsherzieningen of bijzondere wetten, maar over de dagdagelijkse taken van een regering)?
Ik stel vast dat zowel CD&V als Open VLD zwaar verloren hebben tijdens de laatste verkiezingen. Ze zullen onpopulaire maatregelen moeten nemen die 7-8miljard voor 2012, en 20-25miljard voor 2012-2014 moeten vinden. Gaan ze de moed hebben om de juiste maatregelen te treffen of niet? Ware het daarom niet beter dat de verantwoordelijkheid zo veel mogelijk gedragen zal worden door een grote meerderheid? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be