Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Groen! wel of geen deel van regering? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160536)

Hoera 18 september 2011 23:30

Groen! wel of geen deel van regering?

Vandaag in de zevende dag lieten A. De Croo verstaan dat hij liever een regering wilt zonder de groenen. Aan de grijns van Wouter Van Besien te zien, was dit niet naar zijn goesting...

Zullen de groenen een staatshervorming steunen vanuit de oppositie? Het lijkt mij weinig waarschijnlijk... :cry:

solidarnosc 18 september 2011 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5699109)
Vandaag in de zevende dag lieten A. De Croo verstaan dat hij liever een regering wilt zonder de groenen. Aan de grijns van Wouter Van Besien te zien, was dit niet naar zijn goesting...

Zullen de groenen een staatshervorming steunen vanuit de oppositie? Het lijkt mij weinig waarschijnlijk... :cry:

Uiteraard zullen de groenen de staatshervorming steunen vanuit de oppositie. Deeuh.

Garry 18 september 2011 23:36

Citaat:

Ze moeten niet treuren, al zouden ze volgende keer amper de kiesdrempel halen, ze zullen nog een grote partij zijn vergeleken met O-VLD, CD&V en de Sossen.

toccata 19 september 2011 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5699113)
Uiteraard zullen de groenen de staatshervorming steunen vanuit de oppositie. Deeuh.

²

lollysticky 19 september 2011 00:03

hebben ze groen niet nodig voor een meerderheid aan vlaamse kant?
Niet dat dit iets uitmaakt voor de postjespakkers maar soit :)

eno2 19 september 2011 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5699126)

Is er geen regering mogelijk zonder postjes voor iedereen?

eno2 19 september 2011 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 5699125)
²

En waarom niet?

solidarnosc 19 september 2011 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5699114)
Ze moeten niet treuren, al zouden ze volgende keer amper de kiesdrempel halen, ze zullen nog een grote partij zijn vergeleken met O-VLD, CD&V en de Sossen.

Mwoah volgens mij zullen ze als antithese van NVA niet slecht scoren. Nog wat meer spierballen kweken en een wat duidelijker profilering en 10% behoort tot de mogelijkheden.

Bob 19 september 2011 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5699126)

Enkel voor de staatshervorming. Dacht trouwens dat de regering momenteel ook geen meerderheid heeft (had) langs vlaamse kant.

born2bewild 19 september 2011 06:44

staatsecretaris voor wapenleveringen aan prille democratieen?

guido 007 19 september 2011 06:49

Citaat:

Dat gaan ze zeker niet doen.
Het feit dat ze met alles akkoord waren / zijn is omdat ze de vetpotten geroken hebben.
Het zou wel eens kunnen tegenvallen.

Nu, een regering is er nog niet en ik zie ze ook niet zo snel komen, tenzij de vlamingen nog platter op de buik gaan.

guido 007 19 september 2011 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5699113)

Ben ik niet zeker van.
Veel zal afhangen van ECOLO

guido 007 19 september 2011 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5699151)
Mwoah volgens mij zullen ze als antithese van NVA niet slecht scoren. Nog wat meer spierballen kweken en een wat duidelijker profilering en 10% behoort tot de mogelijkheden.

Inderdaad behoort

vlijmscherp 19 september 2011 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5699151)

wat nog niet veel is hé, en dit zal ten koste van de SPa zijn, niet van de N-VA. een beetje wat er in Europa aan het gebeuren is, de traditionele linkse partijen gaan nauwelijks vooruit maar het zijn de alternatieve linkse partijen die met de winst gaan lopen.

brother paul 19 september 2011 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5699114)

hun corebusiness gaat het voor de wind, er is nog nooit zoveel klimaathysterie en fallout angstpsychose geweest als nu. Jammer dat ze de regering niet kunnen doen vallen, want anders zaten ze echt in pole positie. En ze moeten er zeker bij om het land economisch de dieperik in te sturen door kerncentrales te sluiten

vrijevlaming 19 september 2011 08:19

groenen buiten = minderheidheidsregering aan vlaamse kant

guido 007 19 september 2011 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5699252)

Misschien nog beter voor Vlaanderen.

Garry 19 september 2011 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5699230)
hun corebusiness gaat het voor de wind, er is nog nooit zoveel klimaathysterie en fallout angstpsychose geweest als nu. Jammer dat ze de regering niet kunnen doen vallen, want anders zaten ze echt in pole positie. En ze moeten er zeker bij om het land economisch de dieperik in te sturen door kerncentrales te sluiten

Het duurt nog wel even voordat de grote menigte zal beseffen dat ze, in het kader van het stopzetten van de opwarming van de aarde, een hele boel onsympathieke maatregelen zullen opleggen waar de automobilist het kind van de rekening van zal worden. Dat de aarde al wel honderden keren opgewarmd en afgekoeld is in haar miljarden jaren lange bestaan, zonder dat er toen ook maar ÉÉN auto rondreed, is de meeste hier ontgaan.

fox 19 september 2011 08:29

Natuurlijk moeten ze eruit, hoe minder partijen hoe gemakkelijker het is om postjes te verdelen en aangezien Gennez asiel en migratie nu al naar zich toe aan het trekken is, wordt het vechten hoor.

De schaamteloosheid waarmee Gennez dit weekend trouwens aan het solliciteren was spreekt trouwens boekdelen over het waarom van de onderhandelingen. Dat mens gelooft dus echt dat de Vlaamse partijen ermee gaan wegkomen. Die gaat nog verschieten :)

largo_w 19 september 2011 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5699252)

43/88, niet?

geen ramp dus...

Dat krijg je natuurlijk als de grootste vlaamse partij haar kiezers samen met zichzelf op de kant zetten...
Lijkt me eigenlijk logisch dat je een regering probeert te vormen met zo weinig mogelijk partijen; en met partijen die willen/kunnen samenwerken. Wouter Van Besien snapt dat trouwens ook...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be