Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Emigreren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160551)

karo 19 september 2011 13:12

Emigreren

Naar waar zou je emigreren en waarom?

Ikzelf weet het niet, al zou ik 2 landen wel zien zitten. Belgie en Spanje, in alletwee heb ik familie die me dierbaar is en ik voel me hier net zo thuis als daar.

Anna List 19 september 2011 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5699589)

Ikzelf weet het niet, al zou ik 2 landen wel zien zitten. Belgie en Spanje, in alletwee heb ik familie die me dierbaar is en ik voel me hier net zo thuis als daar.

in volgorde :

1 Nieuw-Zeeland/Australië
2 Argentinië
3 Canada
4 Caraiben (Tortuga)

bepalende factoren : menselijkheid, openheid en ook onvoorwaardelijke vriendelijkheid

(zou 4 op 1 zetten, maar deftig kunnen skiën is toch ook plezant :-) )

eno2 19 september 2011 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5699596)
in volgorde :

2 Argentinië
3 Canada
4 Caraiben (Tortuga)

bepalende factoren : menselijkheid, openheid en ook onvoorwaardelijke vriendelijkheid

error

job 19 september 2011 13:29

Citaat:

1. Nederland
2. Zuid-Afrika
3. Duitsland
4. Italië
5. Namibië
6. Australië

eno2 19 september 2011 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5699596)
in volgorde :

2 Argentinië
3 Canada
4 Caraiben (Tortuga)

error

eno2 19 september 2011 13:31

Citaat:

(NZ) , maar dat is haast uitgesloten, tenzij je eerst over Australië gaat

mijn tweede keus was El Hierro

daarna Cyprus

etc...

2 en 3 omdat ik de talen spreek

karo 19 september 2011 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 5699616)
1. Nederland
2. Zuid-Afrika
3. Duitsland
4. Italië
5. Namibië
6. Australië

Nl, dat kan je altijd hoor. Waarom en waar in Nederland juist?

Anna List 19 september 2011 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5699620)
(NZ) , maar dat is haast uitgesloten, tenzij je eerst over Australië gaat

mijn tweede keus was El Hierro

daarna Cyprus

etc...

2 en 3 omdat ik de talen spreek

NZ is haalbaar hoor

ttz heb daar een jaar of 10 geleden achter geinformeerd, en toen mocht ik toch meteen komen en blijven.

toen dezelfde criteria/bepalende factoren als Australie.

Anna List 19 september 2011 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5699617)
error

wat bedoel je daarmee ?

karo 19 september 2011 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5699638)
NZ is haalbaar hoor

ttz heb daar een jaar of 10 geleden achter geinformeerd, en toen mocht ik toch meteen komen en blijven.

toen dezelfde criteria/bepalende factoren als Australie.

Het is daar abnormaal warm, daar ga je niet zomaar in de zon liggen.

Anna List 19 september 2011 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5699644)
Het is daar abnormaal warm, daar ga je niet zomaar in de zon liggen.

ah nee, natuurlijk ni, wie gaat er nu zomaar in de zon liggen ??

da's gewoon ongezond, zelfs hier.

en on topic : some like it hot ! :-P

karo 19 september 2011 13:53

http://www.youtube.com/watch?v=KpBYnL5fAXE

Adam hills

job 19 september 2011 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5699621)
Nl, dat kan je altijd hoor. Waarom en waar in Nederland juist?

Wanneer ik België kotsbeu zou zijn vanwege zijn Franco-karakter, verhuis ik ongetwijfeld naar NL. En allicht naar Noord-Brabant of Nederlands-Limburg. Allicht zal je me terugvinden in het gebied tussen Tilburg-Den Bosch en Roermond-Venlo.

SDG 19 september 2011 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 5699649)
Wanneer ik België kotsbeu zou zijn vanwege zijn Franco-karakter, verhuis ik ongetwijfeld naar NL. En allicht naar Noord-Brabant of Nederlands-Limburg. Allicht zal je me terugvinden in het gebied tussen Tilburg-Den Bosch en Roermond-Venlo.

Bij mij zou het wellicht Zeeuws-Vlaanderen zijn, vermoed ik.

Anna List 19 september 2011 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5699648)

als ge een tijdje fijne limburgse collega's hebt gehad, zit ge zo niet meer met dat zangerige accent ;-)

Everytime 19 september 2011 14:07

Als ik in Europa blijf : Frankrijk. Als Franstalig leef ik al elke dag met Frankrijk via de media, ik kijk veel meer naar de Franse TV dan naar de "eigen" zenders. Het is niet alleen dat natuurlijk : Frankrijk heeft me altijd aangetrokken en het moet het land zijn - buiten België natuurlijk - dat ik het best ken. Ik tel niet meer de keren waar ik met vakantie naar Frankrijk ben geweest.

Buiten Europa : Australië, Nieuw-Zeeland en Canada trekken me aan maar ik ben er nooit geweest.

job 19 september 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5699658)
Bij mij zou het wellicht Zeeuws-Vlaanderen zijn, vermoed ik.

Als inwoner van de provincie Antwerpen (oud Hertogdom Brabant) net bij de provinciegrens met Belgisch-Limburg, is het me net iets makkelijker me te integreren in Noord-Brabant. Ik zou zelfs mijn dialect kunnen blijven 'klappen'. Onlangs was ik meer dan 100 km van huis, meer dan een uur rijden. Ik bevond me in Noord-Brabant en stelde vast dat hun dialect net hetzelfde was als mijn dialect. Met slechts één verschil. Hun Brabants dialect is zuiverder dan het onze.

Daarnaast wordt hun Nederlands met het gekende Nederlandse accent gesproken, en mijn Nederlands met de gekende Vlaamse tongval.

Maar het dialect was helemaal hetzelfde. Alsof ik me ergens in de buurt van thuis bevond.

Pietje 19 september 2011 14:09

1. de Provence (Z-Frankrijk)
2. Toscane (streek van Firenze, Sienna, Pisa, Lucca)
3. Zeeland

Anna List 19 september 2011 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5699673)
Als ik in Europa blijf : Frankrijk. Als Franstalig leef ik al elke dag met Frankrijk via de media, ik kijk veel meer naar de Franse TV dan naar de "eigen" zenders. Het is niet alleen dat natuurlijk : Frankrijk heeft me altijd aangetrokken en het moet het land zijn - buiten België natuurlijk - dat ik het best ken. Ik tel niet meer de keren waar ik met vakantie naar Frankrijk ben geweest.

Buiten Europa : Australië, Nieuw-Zeeland en Canada trekken me aan maar ik ben er nooit geweest.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 5699674)
Als inwoner van de provincie Antwerpen (oud Hertogdom Brabant) net bij de provinciegrens met Belgisch-Limburg, is het me net iets makkelijker me te integreren in Noord-Brabant. Ik zou zelfs mijn dialect kunnen blijven 'klappen'. Onlangs was ik meer dan 100 km van huis, meer dan een uur rijden. Ik bevond me in Noord-Brabant en stelde vast dat hun dialect net hetzelfde was als mijn dialect. Met slechts één verschil. Hun Brabants dialect is zuiverder dan het onze.

Daarnaast wordt hun Nederlands met het gekende Nederlandse accent gesproken, en mijn Nederlands met de gekende Vlaamse tongval.

Maar het dialect was helemaal hetzelfde. Alsof ik me ergens in de buurt van thuis bevond.

bij mij is het eerder onbekende en de afstand tot thuis eerder een argument pro ... :oops:

job 19 september 2011 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5699682)
bij mij is het eerder onbekende en de afstand tot thuis eerder een argument pro ... :oops:

Als ik buiten het Nederlandstalige gebied zou emigreren, en in Europa zou blijven, zou ik beslist mijn licht gaan opsteken in Duitsland en vooral in Italië. De grensstreek Toscane/Marche trekt me wel zeer aan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be