Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bloed Bodem Eer Trouw plande blanke revolutie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160564)

Noorderlicht 19 september 2011 18:18

Bloed Bodem Eer Trouw plande blanke revolutie

Citaat:

DENDERMONDE - De neonazi's van het extreemrechtse Bloed Bodem Eer Trouw wilden Abou Jahjah vermoorden met een westers wapen en daarna Filip Dewinter met een Arabisch wapen. ‘Moskeeën en synagogen zouden in brand worden gestoken. Daarmee zouden ze België destabiliseren.' Gisteren begon het proces tegen zestien leden en drie wapenhandelaars.

In de rechtszaal werd gisteren een video vertoond met schietoefeningen van enkele leden van Bloed Bodem Eer Trouw (BBET). Op het amateurfilmpje is te zien hoe vijf mannen met bivakmutsen met zwaar geschut op een tekening van een zwarte man schieten. De vijf oefenen vervolgens met molotovcocktails aan een brug in Dendermonde en poseren voor een vlag met hakenkruisen. Daarna brengen ze de Hitlergroet en roepen ze op tot de Blanke Revolutie.

Vrijheidsstrijder

Het waren deze beelden die in februari 2003 het onderzoek naar de terreurorganisatie in gang zetten. Defensie ontdekte de video in de kazerne van Leopoldsburg, bij een militair uit het Oost-Vlaamse Buggenhout: Tomas Boutens (31), de hoofdverdachte in het dossier. De video leidde de speurders naar Blood & Honour Vlaanderen, opgericht door Joeri V.D.P. uit Dendermonde, en naar verschillende andere leden van BBET.

Pas in september 2006 werd BBET opgerold, na de infiltratie van twee undercoveragenten. Bij een huiszoeking bij Tamara V.A., een vriendin van Boutens die in Leopoldsburg een café openhield, vonden de speurders het manifest van de terreurorganisatie. White Freedom Fighter of ‘Blanke Vrijheidsstrijder' had Boutens zijn werkstuk genoemd.

Behalve enkele lessen in aanvalstechnieken en instructies over het gebruik van wapens en explosieven geeft het manifest een ontluisterend beeld op de plannen van de neonazi's.

Hun doelwitten zouden eerst synagogen en moskeeën zijn. ‘We moeten aanvallen plegen op de Joodse bevolking en doen uitschijnen dat de terroristen migranten zijn', schreef Boutens. Hij wou synagogen in brand steken en allochtonen daarvan de schuld geven.

Daarna zouden ook moskeeën aangevallen worden. De schuld daarvan zou op de Joodse gemeenschap geschoven worden.

Een ander doelwit was het Centrum van Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Ze viseerden daarnaast ‘volksvijandige figuren': migranten, homo's, pedofielen en politici met een antihouding tegen hun eigen volk.

De eerste aanval zou in 2007 gebeuren, om uiteindelijk in 2010 een aantal doelwitten uit te schakelen en een burgeroorlog uit te lokken. ‘Ze zullen uitgeschakeld worden met als doel België te destabiliseren', aldus Boutens.

‘De laatste strijd voor het behoud van ons volk zal me mijn leven kosten', benadrukte hij. Na zijn aanhouding vertelde Boutens tijdens een verhoor wie die doelwitten zouden zijn. Het plan was om Abou Jahjah, de leider van de Arabisch Europese Liga, dood te schieten met een westers wapen. Daarna zou Vlaams Belang-voorman Filip De Winter vermoord worden met een veel gebruikt Arabische wapen.

‘Geen countryclubje'

‘Dit was geen countryclubje dat stoere praat verkondigde', pleitte federaal procureur Ann Fransen gisteren. ‘Er is geen enkele twijfel dat dit meer is dan klassieke bendevorming. Ze wilden wel degelijk een terreuraanslag plegen.'

De organisatie zamelde daarvoor geld in met een clandestiene wapenhandel. Speurders vonden een indrukwekkend wapenarsenaal, met honderden pistolen en machinegeweren, explosieven, boksbeugels, matrakken en stroomstootwapens.

Voor Boutens, die gisteren overigens niet opdaagde, eist het openbaar ministerie acht jaar gevangenisstraf en een boete van 27.500 euro. Tegen zijn drie luitenanten Joeri VD. P., Mark H. en Stijn V.M. eist het drie jaar en tegen de andere leden drie maanden tot drie jaar. Op 23 januari komt de verdediging aan het woord.
Zo'n zaken halen nauwelijks de mainstreammedia. (toevallig?)
Had een kleurling schuldig geweest dan stond het land op zn kop.
Ik zie hier een gelijkenis met Breivik. Die schreef namelijk ook een manifest voor het plegen van zn verschrikkelijke daad.

Cynara Cardunculus 19 september 2011 18:29

bronvermelding aub. Het Nieuwsblad?

Noorderlicht 19 september 2011 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5700233)

Klopt. Mijn excuses: http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=753FHI7I

Savatage 19 september 2011 18:37

Pfft, hebben die gasten nu eigenlijk concreet iemand iets aangedaan? Of bleef het bij die wilde plannen?

Vigilante VL 19 september 2011 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5700212)
Ik zie hier een gelijkenis met Breivik. Die schreef namelijk ook een manifest voor het plegen van zn verschrikkelijke daad.

Ik zie hier vooral de sterke overeenkomsten met de WNP (Westland New Post: De Bende van Nijvel en het "schietclubje" van de foute rijkswachtbobo's Bouhouche, Beijer, gevangenisdirecteur Jeanke Bultot, Vanden Boeynants en de PSC, bende De Staerke, Hamers et al... afin, het kruim van de franstalige Brusselse bourgeoisie)

Breivik was een narcistische psychopaat en een eenzame wolf, een aberratie met een serieuze hoek af.

Another Jack 19 september 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5700245)
Pfft, hebben die gasten nu eigenlijk concreet iemand iets aangedaan? Of bleef het bij die wilde plannen?

Is het niet beter ze op te rollen voor er slachtoffers vallen?

Noorderlicht 19 september 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5700254)

Blijkbaar niet volgens onze (extreem) rechtse vrienden.

Noorderlicht 19 september 2011 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5700252)

Breivik was een narcistische psychopaat en een eenzame wolf, een aberratie met een serieuze hoek af.

Breivik was geen eenzame wolf. Breivik was een man die heel intelligent is en maar al te goed beseft waar hij mee bezig was. Breivik haalde zn mosterd bij extreem-rechtsen als Wilders en De Winter. Die mannen mogen van mijn part ook terecht staan.

Bobke 19 september 2011 18:55

Citaat:

Hoe weet u het dan, eigen onderzoeksdaden ?

Zapatista 19 september 2011 18:56

Reeds iemand die Franstaligen erbij betrekt, nu is het wachten op het minimaliseren van deze daden en uiteindelijk het goedpraten ervan.

Noorderlicht 19 september 2011 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5700275)
Hoe weet u het dan, eigen onderzoeksdaden ?

Heb jij het nieuws vernomen via de VRT, VTM, De Morgen, Knack etc.? Ik niet.

Bobke 19 september 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5700254)

Natuurlijk, maar is dat niet racistisch ?

Noorderlicht 19 september 2011 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5700285)
Natuurlijk, maar is dat niet racistisch ?

Als er iemand racistisch is dan zijn het wel die extreem-rechtse kale knikkers.

Bobke 19 september 2011 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5700292)
Als er iemand racistisch is dan zijn het wel die extreem-rechtse kale knikkers.

Dat kan, maar ze zijn niet alleen heb ik de indruk.

Noorderlicht 19 september 2011 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5700304)
Dat kan, maar ze zijn niet alleen heb ik de indruk.

In deze draad gaat het over hen. Open je eigen draad over 'andere racisten'.

Bobke 19 september 2011 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5700328)
In deze draad gaat het over hen. Open je eigen draad over 'andere racisten'.

Waarom sleept ge er dan de media bij ?
Citaat:

Ik zie daar niets staan over "hen" :roll:

Alboreto 19 september 2011 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5700233)

Kies maar uit

Bobke 19 september 2011 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5700477)

Citaat:

:lol:

fonne 19 september 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5700263)
Breivik was geen eenzame wolf. Breivik was een man die heel intelligent is en maar al te goed beseft waar hij mee bezig was. Breivik haalde zn mosterd bij extreem-rechtsen als Wilders en De Winter. Die mannen mogen van mijn part ook terecht staan.

Dus de man die BBET wou doodschieten moet mee veroordeeld worden omdat hij op de hitlist stond? Vreemde gedachtenkronkels jack.

fonne 19 september 2011 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 5700279)
Reeds iemand die Franstaligen erbij betrekt, nu is het wachten op het minimaliseren van deze daden en uiteindelijk het goedpraten ervan.

Het waren dan ook uitspattingen van leden van het Belgisch leger, nietwaar? Of mag dat niet gezegd worden? U weet wel, dat Belgisch leger dat zo graag zwarte kindjes op de barbecue roostert. Nogal logisch dat in die omstandigheden dit soort immorele praktjken kan gedijen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be