Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Regering zonder Vlaamse meerderheid geen probleem voor Tjeef D&V (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160578)

De gemuilkorfde 20 september 2011 06:58

Regering zonder Vlaamse meerderheid geen probleem voor Tjeef D&V

Daarnet Eric Van Rompuy op Radio 1, toen hij naar de vraag gesteld werd of het mogelijk was dat er weer een regering zonder Vlaamse meerderheid komen.
Hij spartelde als een tjeef in een wijwatervat.
Rond de pot draaien, "Dewever maakt er een spelletje stratego van", maar voor wie tussen de lijnen kan lezen wordt het gauw duidelijk dat het antwoord volmondig JA is.
Als de tjeven Groen! kunnen dumpen komt er dus een regering die aan Vlaamse kant geen meerderheid heeft.
Nog eventjes dit filmpje bekijken dat ik in 2010 maake.
In vergelijking met Bwarrior is dit een échte voorspelling...

http://www.youtube.com/boulderx#p/a/u/3/fibxqpc22Gk

Garry 20 september 2011 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5700910)
Daarnet Eric Van Rompuy op Radio 1, toen hij naar de vraag gesteld werd of het mogelijk was dat er weer een regering zonder Vlaamse meerderheid komen.
Rond de pot draaien, "Dewever maakt er een spelletje stratego van", maar voor wie tussen de lijnen kan lezen wordt het gauw duidelijk dat het antwoord volmondig JA is.
Als de tjeven Groen! kunnen dumpen komt er dus een regering die aan Vlaamse kant geen meerderheid heeft.

Opmerking van Bruno," hij gelooft een beetje teveel in peilingen". Blijkt nu dus dat Bruno kennelijk nog niet veel van politiek af schijnt te weten. Maar goed; Het zijn overduidelijk politici. eender wat ze eerder verkondigde het blijven personen met een schijnheilig karakter, die wanneer ze zouden betrokken geraken bij een scheepsbreuk, eerst op de schouders van hun moeder kruipen, daarna op die van hun vrouw, en laatst op die van hun kinderen , om zelf boven te blijven.

nihao 20 september 2011 08:04

Zoals ik heb voorspeld : straks hebben we twee regeringen, één voor Vlaanderen en één tegen Vlaanderen.

guido 007 20 september 2011 08:12

Laat ze maar doen,
ik heb liever een regering zonder Groen.

Met Groen zullen we allemaal moeten vasten,
door al die extra eco-lasten.

Anna List 20 september 2011 08:18

toch ook niet uit het oog verliezen dat een kartel met oppertjeef Leterme in Ieper voor N-VA ook nog altijd geen probleem is.

het moet natuurlijk niet al te hypocriet worden hé :s

Hoera 20 september 2011 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5700968)
toch ook niet uit het oog verliezen dat een kartel met oppertjeef Leterme in Ieper voor N-VA ook nog altijd geen probleem is.

het moet natuurlijk niet al te hypocriet worden hé :s

Ik geloof niet dat NVA nu nog in kartel zal opkomen...

Anna List 20 september 2011 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5700995)

iemand kandidaat om t eens te vragen ?

wie mailt er N-VA nationaal en wie mailt er N-VA Ieper ?

"komt er ja dan nee, een kartel voor de gemeenteraadsverkiezingen 2012 tussen N-VA en CD&V in Ieper ?"

simpele vraag ...

ja of nee antwoord.

kan niet moeilijk zijn hé :evil:

stuyckp 20 september 2011 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5701009)

"komt er ja dan nee, een kartel voor de gemeenteraadsverkiezingen 2012 tussen N-VA en CD&V in Ieper ?"

simpele vraag ...

ja of nee antwoord.

Volgens mij wordt een kartel op lokaal niveau niet per definitie uitgesloten.
Ik zie ook niet in waarom een lokaal kartel hypocriet zou zijn. Lokaal bestuur is totaal verschillend tov nationaal. Lokale politiek kan me zelfs maar matig interesseren.

Anna List 20 september 2011 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5701015)
Ik zie ook niet in waarom een lokaal kartel hypocriet zou zijn. Lokaal bestuur is totaal verschillend tov nationaal. Lokale politiek kan me zelfs maar matig interesseren.

tuurlijk, logisch ook, ge laat u meer dan een jaar in uw gat sjarelen door Leterme, die elke druk wegneemt voor de PS om snel tot een regering te komen en toegevingen te doen ... omdat de PS TERWIJL AL in een regering zit waar Leterme hen in alles ter wille is ...

maar tegelijk vormt ge in Ieper een kartel met diezelfde Leterme :roll:

een beetje zelfrespect lijkt mij toch een must ze ... zelfs mocht dat in Ieper (of all places) ne schepenzetel minder voor N-VA betekenen :roll:

in dit geval hebben we geen N-VA nodig hoor ... dan konden we ook gewoon verder met de oorspronkelijke Tjevenpartij.

guido 007 20 september 2011 10:04

Citaat:

Dit zie je toch verkeerd hoor.
Een lokaal kartel kan enkel mits goedkeuring van het AB.
Een N-VA parlementslid zal dan onderhandelen over de voorwaarden.
In Limburg wordt er geen enkel kartel herbevestigd in 2012.

Bokkenreyder 20 september 2011 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5700995)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rtels-op.dhtml

Bokkenreyder 20 september 2011 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5701009)

simpele vraag ...

ja of nee antwoord.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rtels-op.dhtml

Anna List 20 september 2011 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5701071)

ik lees niks over Ieper.

Amon_Re 20 september 2011 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5700910)

Een Vlaamse minderheidsregering zou wel goed zijn, kunnen ze de grondwet niet wijzigen

Vito 20 september 2011 11:47

Moest ik Groen! zijn, ik was nogal beledigd over de gang van zaken.

freelancer 20 september 2011 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5701186)
Moest ik Groen! zijn, ik was nogal beledigd over de gang van zaken.

Inderdaad, ik zou ook niet graag - als 'Vlaamse partij' - door Laurette Onkelinx (*) bedankt worden voor de loyale samenwerking...
(wat Laurette met die loyale samenwerking bedoelt, zal waarschijnlijk niet de inzet van Groen! voor 'meer Vlaanderen' zijn :-D )
-------------------------------------

(*) "Men moet hen bedanken om zich in te zetten zoals ze doen voor de redding van het land en de bevolking"

(En wat zou Onkelinx met de redding van het land bedoelen?
Het mee helpen dumpen van de N-VA?)

fox 20 september 2011 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5701172)
Een Vlaamse minderheidsregering zou wel goed zijn, kunnen ze de grondwet niet wijzigen

Natuurlijk wel. Groen heeft dit akkoord al toegezegd. Idioten als het zijn steunen ze dat dan wel vanuit de oppositie.

Maar goed, Groen komt in de regering. De franstaligen (bij monde van Onkelinkx) willen dat namelijk. En als de franstaligen iets willen dan loopt Alexandertje weer mooi in het gareel.

poekieJ 20 september 2011 13:38

Citaat:

De Belgicistische machtspartijen, de 'traditionelen' dus, kunnen alleen gebroken worden als ze ook lokaal kapot gaan. Dit moet in elke gemeente nagestreefd worden.

Als er in kartel wordt opgekomen krijgen de plaatselijke afdelingen volgens véél minder geld dan degene die alleen opkomen. Alleen al om die reden (welke an sich eigenlijk totaal irrelevant is) zullen vele lokale afdelingen alleen naar de kiezer trekken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be