![]() |
BUB respecteert de moedige houding FDF
Op 15 september 2011 werd bekend dat het FDF het kartel met de MR zou opblazen, tenzij aan vier eisen voldaan zou worden: 1) Opheffing van de voogdij van de Vlaamse regering over de faciliteitengemeenten en overdracht van die bevoegdheid aan de Belgische regering (een gedeeltelijke herfederalisering van de gemeentewet) of aan de Metropolitane gemeenschap; 2) Ratificatie van het Minderhedenverdrag; 3)Versterking van deze Metropolitane Gemeenschap en verkiezing van de vertegenwoordiging ervan door de Brabantse bevolking; deze gemeenschap zou bevoegd moeten worden voor het in werking treden van de toepassing van het minderhedenverdrag voor de Franstaligen in Vlaams-Brabant en voor de Nederlandstaligen in Waals-Brabant; 4) Herziening van de Nederlandstalige vertegenwoordiging in Brussel “waar duizenden Franstalige banen verloren gaan”.
Op deze vierde eis na, ingegeven door een ouderwets nationalisme en eentaligheid, kunnen we de drie andere eisen volledig onderschrijven. In de RTBF-studio’s voegde Maingain eraan toe niet bij hen te willen horen die de doodgravers van België te zijn en merkte hij, terloops, op dat de Senaat een voorafspiegeling was van een dualistische confederatie. Welnu, het past hier te zeggen dat de houding van deze zogenaamde “extremist” 1000 X moediger is dan die van de separatist Bart De Wever, die ermee dreigde uit het “Vlaams” regeerakkoord op te blazen als de voogdij over de burgemeesters in de faciliteitengemeenten werd “uitgehold” – zonder evenwel de daad bij het woord te voegen. Je moet het uiteindelijk maar doen: je parlementszetels, carrière en partijfinanciering op het spel zetten voor politieke idealen. Idealen die beslist niet verstoken zijn van oprechte vaderlandsliefde. Bron: politics.be |
:roll:
|
Nu dacht ik dat de BUB voorstander is van een "unitair België" en nu blijkt plotseling dat ze
zij aan zij met een separatistische taalpartij de gewestgrenzen in functie van het taalgebruik zou willen wijzigen ! een goede unitaire politiek zou toch eerder het bevorderen van 2-taligheid of zelfs 3-taligheid zijn onder alle belgen ook bij de zgn; vlamingen, welen en brusselaars... om uiteindelijk de zinloosheid van het "taalfederalisme" te bewijzen ! indien het FDF als "stadspartij" van Brussel er inderdaad in zou slagen om van Bruxelles een ééntalig franstalig bolwerk te maken schaft ze met dezelfde wetten meteen de rol van Bruxelles als hoofdstad van Vlaanderen, Belgique, Europe .. etc.. af "De staat in wording" Europa heeft inderdaad nood aan een multiculturele plaats waar het individu onafgezien van diens taal of religie als gelijkwaardige gerespecteerd wordt ! |
Citaat:
|
Ik heb ook begrip voor de huidige positie van FDF Wat we nodig hebben is een sterke staat, een staat die het gezag herstelt en herstelt de natuurlijke relaties tussen de verschillende componenten. Zo weinig mogelijk parlement dus, ik kan me best het vinden met een unitaire oplossing. Deze splitsing follies hebben nu al lang genoeg geduurd.
|
"vaderlandsliefde" Dat zijn termen die thuishoren bij fascisten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ongelofelijk hoe kruiperig BUB is tegenover FDF, straks ga ik Egidius nog gelijk moeten geven.
|
Iedereen die de Vlaams- en Waals-nationale fascisten bestrijdt, is een goede Belg.
|
Citaat:
|
Ik zou met plezier stemmen op een cartel FDF-BUB en ik denk velen met mij. De flamigant mag mischien sterk zijn op dit forum maar de realité is nog anders.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
voor het feit dat u vindt dat mensen die in Vlaanderen komen wonen eisen dat Vlaanderen dan maar bij Brussel moet gevoegd worden? of bij Duitsland als het duitsers zijn, of bij Engeland als het Engelsen zijn... en waarom niet bij Marokko of Turkije nietwaar? ik zie het verschil niet in. Of moet ik respect betonen voor het feit dat u uw teksten welbewust doorspekt met franse termen om aan te tonen dat U "francophone" bent? Why should I? |
Citaat:
|
Deze topic zou eeuwig bovenaan moeten blijven staan en bij elke verkiezingen waar de BUB opkomt naar alle media verspreid worden.
Zou, voorwaardelijke wijs, want eigenlijk is de BUB zo marginaal en zielig dat die moeite niet nodig is. |
Voor mij moet Brussel niet uitgebreid worden. Ik wil wel dat Brabant in eer herstel wordt, los van het Vlaams en Waals gewest, waar het historisch niets mee te maken heeft.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be