Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wat verstaat u onder Belg zijn? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160602)

Maxime de Bourgogne 20 september 2011 16:12

Wat verstaat u onder Belg zijn?

Wat u en uw gezelschap in Belgique? Wie behoort tot het Belgische volk en wie is niet, en wat zijn de voorwaarden om een ​​deel van de Belgische Gemeenschap National zijn?

Dank u voor uw antwoord

giserke 20 september 2011 16:14

Ik begrijp al heel mijn leven niet wat Belg zijn is.
In normale omstandigheden zou dit zelfkastijding heten.

SDG 20 september 2011 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime de Bourgogne (Bericht 5701640)
Wat u en uw gezelschap in Belgique? Wie behoort tot het Belgische volk en wie is niet, en wat zijn de voorwaarden om een ​​deel van de Belgische Gemeenschap National zijn?

Dank u voor uw antwoord

Een Belgische ID hebben.

Henri1 20 september 2011 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5701713)
Een Belgische ID hebben.

In een land wonen dat 3 talen rijk is.
Voor mij hoeft dat geen Monarchie te zijn.

job 20 september 2011 17:26

Citaat:

Dank u voor uw antwoord

Het Belg-zijn bestaat volgens mij niet.
Wel is men Belgisch van nationaliteit omdat je dat kan lezen op je identiteitskaart. Maar daar stopt het voor mij gewoon.

stropke 20 september 2011 18:26

De hoeveelste draad met dat gezaag is da reeds?? :roll:

De Brabander 20 september 2011 18:29

Belg zijn is Belg zijn. Ik ben Belg én unitarist.

Henri1 20 september 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5701909)
De hoeveelste draad met dat gezaag is da reeds?? :roll:

Ik heb de tel niet bijgehouden.

Zapatista 20 september 2011 18:32

Belg zijn bestaat niet. Net als Vlaming, Waal, Nederlander, Taiwanees , ... zijn.

Henri1 20 september 2011 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 5701944)
Belg zijn bestaat niet. Net als Vlaming, Waal, Nederlander, Taiwanees , ... zijn.

Ik zou ze eerder mens noemen.

Zapatista 20 september 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5701951)
Ik zou ze eerder mens noemen.

Ik ook.

SDG 20 september 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5701738)
In een land wonen dat 3 talen rijk is.
Voor mij hoeft dat geen Monarchie te zijn.

Zwitsers zijn met andere woorden Belgen die al ietsje hoger op de evolutieladder staan, bedoel je?

Henri1 20 september 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5701978)
Zwitsers zijn met andere woorden Belgen die al ietsje hoger op de evolutieladder staan, bedoel je?

Ik kom regelmatig in La Suisse, daar zien ze hun drietaligheid niet als een probleem.

De Brabander 20 september 2011 18:44

In Zwitserland hebben ze het verstand gehad meerpolig te werken. In België hadden we dat verstand ook (de 9 provincies) tot enkele flaminganten en wallinganten alles zijn komen verbrodden met hun gewesten en gemeenschappen (dat was in 1968-69).

Henri1 20 september 2011 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5701984)
In Zwitserland hebben ze het verstand gehad meerpolig te werken. In België hadden we dat verstand ook (de 9 provincies) tot enkele flaminganten en wallinganten alles zijn komen verbrodden met hun gewesten en gemeenschappen (dat was in 1968-69).

Inderdaad, retour �* La source.

De Brabander 20 september 2011 18:50

Ongelooflijk hoe de geschiedenis van België zulke dramatische wending heeft gekregen door de schuld van enkele zotten zoals Perrin (Rassemblement wallon) en Verroken (CVP).

Everytime 20 september 2011 21:10

Citaat:

Dank u voor uw antwoord

Inwoner van België. Zelfs de grootste Vlaams-Nationalist van Vlaanderen is Belg aangezien hij nog steeds in België leeft, wat hij/zij van België mag denken.

-Jo- 20 september 2011 22:27

Er is geen belgisch volk, er is enkel een belgische bevolking, zijnde de staatsburgers als onderdanen van de belgische staat.

Men noemt mij "belg" maar ik ben het niet, althans niet in de völkisch identitaire betekenis. Vlamingen kunnen daarentegen wel een völkisch geïnspireerde bevolkingsgroep vormen, en daar doet de historische verdeling tussen Limburgers, brabanders en de inwoners van "de Vlaanders" niet toe.

pajoske 21 september 2011 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5702374)
Er is geen belgisch volk, er is enkel een belgische bevolking, zijnde de staatsburgers als onderdanen van de belgische staat.

Men noemt mij "belg" maar ik ben het niet, althans niet in de völkisch identitaire betekenis. Vlamingen kunnen daarentegen wel een völkisch geïnspireerde bevolkingsgroep vormen, en daar doet de historische verdeling tussen Limburgers, brabanders en de inwoners van "de Vlaanders" niet toe.

Leg dat verschil dan eens uit. De enige overeenkomst tussen Limburgers en 'die van de Vlaanders' is de officiële standaardtaal. Maar geen gemeenschappelijke geschiedenis, cultuur enz. behalve die dat door de media opgedrongen werd. Ttz door de politieke indeling verkregen via VRT VTM enz.

Lavox 21 september 2011 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5702597)
Leg dat verschil dan eens uit. De enige overeenkomst tussen Limburgers en 'die van de Vlaanders' is de officiële standaardtaal. Maar geen gemeenschappelijke geschiedenis, cultuur enz. behalve die dat door de media opgedrongen werd. Ttz door de politieke indeling verkregen via VRT VTM enz.

Welke meerwaarde levert geschiedenis?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be