![]() |
Woedende Brusselse vuilnismannen betogen tegen 'Brussel-akkoord'.
Honderden woedende Brusselse vuilnismannen betoogden deze morgen tegen het 'Brusselakkoord'. De actievoerders bezetten de Wetstraat en andere plaatsen in het centrum, staken vuilnis in brand... Verkeershinder is voelbaar tot op de E40,...
De vuilnismannen betogen tegen het feit dat de bevoegdheid voor het onderhoud van de straten helemaal wordt overgeheveld van de gewesten naar de Brusselse gemeenten. Wie zei ook alweer dat dat Brusselakkoord zo'n fantastisch akkoord was en dat de rol van het gewest versterkt zou worden. :lol: :roll: |
Anarchie, ...
Ipv de mensen die komen werken en via hun belastingen, hun loon betalen te pesten zouden ze beter het paleis en de onderhandelaars bestormen... Maar goed, ge ziet, het volk mort, ... |
Dat is ook grote zever om dat over te hevelen naar de gemeenten... Met een schaalvergroting zou misschien een besparing kunnen gerealiseerd worden maar niet met een schaalverkleining.... iedere afzonderlijke gemeente zal nu zijn eigen machines moeten kopen, etc.
Grote Zever!! |
tiens, Franstaligen die de straat en geweld (in dit geval paramilitaire staatsmilities) gebruiken om parlementaire beslissingen te beinvloeden
t heeft wat van de koningskwestie ze zullen het volwaardige Brussels Gewest erdoorduwen (inclusief de faciliteitengemeenten). echt, Beke, Decroo, stop ermee ... dit is een staatshervorming in achteruit. hier heeft Vlaanderen geen enkel belang meer bij, integendeel, Vlaanderen moet dit weigeren uit zelfverdediging. |
Ze zijn bang dat er banen verloren zullen gaan...
... blijkbaar is er op vandaag géén correlatie tussen hoeveelheid afval - aantal ophalers... De hervorming zal dus werkelijk een efficiëntiewinst inhouden ! (En de stakers hebben dus gelijk.) |
Citaat:
De stakers kunnen dus alleen gelijk hebben als het gewest zijn job (een degelijke dienstverlening aan een zo laag mogelijke kost) niet heeft gedaan. Edit: en aannemen dat elk van de 19 burgemeesters meer mensen zou ontslaan dan wat er op gewestelijk vlak mogelijk is, lijkt me een behoorlijk gewaagde veronderstelling. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarmee ik trouwens helemaal niet wil zeggen wat het optimale niveau is om de vuilophaling te regelen. Mij lijkt het best dat het gewest een aantal voorwaarden oplegt waaraan de gemeente moet voldoen opdat een bepaalde norm gehaald zou worden. - aantal kg restafval per inwoner - zoveel gescheiden afval - aantal verplichte ophalingen per jaar - etc etc Hoe de gemeentes aan die voorwaarden voldoen, dat moeten ze zelf maar uitdokteren. De ene zal het containerpark duurder maken, de andere de restafvalzak, whatever. Maar mensen die Brussel plat leggen omdat ze vrezen dat de stadsreiniging efficienter kan, nee dat kan niet door de buigel. En last but not least. Deze druppel op de hete plaat kan je bezwaarlijk een degelijk akkoord over Brussel noemen. Dit is een regelrechte schande en je vraagt je af wat die werkgroep eigenlijk heeft uitgestoken. |
Schaf eens al die gemeenten af, en laat dat eens door een bestuur organiseren...
Wat is dat nu allemaal maar nee liever een hoop potentaten met een massa postjes, hoe denk je dat dergelijke zaken in echte grootsteden geregeld worden ? |
Die mensen staken niet omdat het al dan niet efficiënter zal zijn, die mensen staken omdat ze schrik hebben dat ze vrezen voor hun toekomst, misschien hebben ze schrik voor ontslagen, misschien voor meer te werken of misschien voor minder geld.
Ik ken veel te weinig van die organisatie om te kunnen kiezen welke van de drie het juiste zal zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De waste business is trouwens iets waar dik geld op verdient kan worden, ipv dat het massa's moet kosten. Maar ja we zitten met een mexikaans leger van 19 burgemeesters met al hun gemeenteraadsleden, tientallen managers, bureauchefs en god weet wat nog allemaal, dat uit de PS ruif eet, en op t einde staat daar een manneke met nen bezemsteel een karreke en een schup, die 19' eeuws geweg, de straat staat proper te vegen, ow, alleen tot daar, want ginder begint schaarbeek, en ow ook niet tot daar, want dat is een gewestweg... Hoe geschifter kunt ge het nog maken ? Ge kunt dat herleiden tot een zaakvoerder, een manager , een ploegbaas en een leger kerels met een veeg zuig machine, eventueel met een borstel en blik voor de moeilijke plaatskes, die in zones werken. Ah ge moogt 1 % van het bespaarde bedrag storten op mijn rekening, de NV Herr Flick zal u dankbaar zijn... ( Die nieuwe range mag in HSE uitvoering... ) |
Citaat:
Probeer het eens... :-D |
Hopelijk zullen onze belgicistische vakbonden deze wilde staking erkennen...
-------------------------------- Er is nog niets definitiefs en... de stakingen zijn daar al... en de schade natuurlijk... :-D |
Ja gelukkig is de rode vuilzakken brigade er nog, die helpen den boel nog dieper de put in.
|
ik geloof geen kloten van de spontaniteit van dit gebeuren.
deze actie is politiek geinitieerd om resultaat te boeken in de onderhandelingen. |
Citaat:
De meeste stakingen worden van boven in gang gebracht of vermeden. Volgens mij is dit nog maar een begin. De vakbonden zullen zich ten dienste stellen om het oude La Belgique in stand te houden. |
Citaat:
En indien de vuilnismannen niet akkoord zijn, moeten ze maar een partij oprichten. Ik stel voor: de PBV, de 'Partij van de Brusselse Vuinismannen'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be