Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Sneller dan het licht ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160736)

Descartes Jr 24 september 2011 06:26

Sneller dan het licht ?

Haalt CERN met zijn recentste besluit
de relativiteit onderuit ?
De neutrino vliegt
sneller dan het licht.
De fotofinish sluit twijfels uit.

De Standaard

nihao 24 september 2011 06:30

Nu nog een neutrino-auto bouwen... onflitsbaar speeden !

Tavek 24 september 2011 09:53

Hetzelfde is al eens geobserveerd in 2007, maar toen zal de standaardafwijking wel te groot zijn geweest ?

Als Fermilab het bevestigt gaat de geschiedenis de hele bankencrisis, schuldencrisis en zelfs 9/11 gewoon vergeten want dit is "huge".

kiko 24 september 2011 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5707887)
Hetzelfde is al eens geobserveerd in 2007, maar toen zal de standaardafwijking wel te groot zijn geweest ?

Als Fermilab het bevestigt gaat de geschiedenis de hele bankencrisis, schuldencrisis en zelfs 9/11 gewoon vergeten want dit is "huge".

Hm...

Huge voor 0,00001 procent van de wereldbevolking. De rest, waaronder ikzelf, leest of hoort over deze ontdekking, denkt "fascinerend !" volgt het even en het leven gaat verder. Er zijn immers véél belangrijker zaken.

mkb 24 september 2011 10:35

Vreemd dat hier amper aandacht aan besteed wordt in de pers. Als dit bevestigd wordt zijn de gevolgen hiervan niet te overzien.

kiko 24 september 2011 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5707935)
Vreemd dat hier amper aandacht aan besteed wordt in de pers. Als dit bevestigd wordt zijn de gevolgen hiervan niet te overzien.

Staat in alle kranten tot zover ik weet.

Quorn 24 september 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5707935)

Leg eens uit? Welke gevolgen gaan we dan niet kunnen overzien?
En houdt u rekening met het rfeit dat dit reeds LANG bekend is?

mkb 24 september 2011 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quorn (Bericht 5707956)
Leg eens uit? Welke gevolgen gaan we dan niet kunnen overzien?
En houdt u rekening met het rfeit dat dit reeds LANG bekend is?

O.a. in de kosmologie is de relativiteitstheorie van groot belang. Deze ontdekking kan dus leiden tot het beter begrijpen van het universum.

Quorn 24 september 2011 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5708026)
O.a. in de kosmologie is de relativiteitstheorie van groot belang. Deze ontdekking kan dus leiden tot het beter begrijpen van het universum.

Elke ontdekking schept meer duidelijkheid over de wereld rondom ...

Zapatista 24 september 2011 12:25

Waarom wordt er zo onnozel en minimaliserend gedaan over deze ontdekking? De invloed is werkelijk enorm op grote delen van veel verschillende wetenschappelijke takken.

Xenophon 24 september 2011 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 5708090)
Waarom wordt er zo onnozel en minimaliserend gedaan over deze ontdekking? De invloed is werkelijk enorm op grote delen van veel verschillende wetenschappelijke takken.

Omdat we lachen met wat we niet begrijpen zodat we er geen angst van zouden hebben.

loca.johnny 24 september 2011 15:53

sneller dan het licht is dit, geweren zijn ons al te snel af, hoe gaan we dan vat kunnen hebben op snelheden hoger dan lichtsnelheid?

http://youtu.be/tMLcKFwIy60

Zapatista 24 september 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door loca.johnny (Bericht 5708333)
sneller dan het licht is dit, geweren zijn ons al te snel af, hoe gaan we dan vat kunnen hebben op snelheden hoger dan lichtsnelheid?

http://youtu.be/tMLcKFwIy60

Nieuw banrecord?

fox 24 september 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5707930)
Hm...

Huge voor 0,00001 procent van de wereldbevolking. De rest, waaronder ikzelf, leest of hoort over deze ontdekking, denkt "fascinerend !" volgt het even en het leven gaat verder. Er zijn immers véél belangrijker zaken.

Ik denk dat u het belang toch wel onderschat moest dit waar zijn hoor. De ontdekkingen die hieruit kunnen voortvloeien die wel een directe impact hebben op je leven zijn volgens mij enorm.

Quorn 24 september 2011 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5708573)
Ik denk dat u het belang toch wel onderschat moest dit waar zijn hoor. De ontdekkingen die hieruit kunnen voortvloeien die wel een directe impact hebben op je leven zijn volgens mij enorm.

Ook hier moet ik vragen "please elaborate"

Marxmannetje 24 september 2011 19:40

Moet nog onderzocht worden door wereldwijde universiteiten zoals die in Chicago. Heeft veel twijfel nodig.

kiko 24 september 2011 20:26

Citaat:

Misschien. Zoals ?

Steve_M 24 september 2011 20:29

Citaat:

Vooralsnog ga ik er - net zoals die lieden bij het CERN blijkbaar - van uit dat het om een of andere meetfout gaat. Als het geen meetfout is, dan is het moeilijk te voorspellen welke impact dat zou hebben op het dagelijkse leven van de meeste mensen. Ik denk eerlijk gezegd dat die nogal beperkt zou zijn.

poekieJ 24 september 2011 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5708740)
Vooralsnog ga ik er - net zoals die lieden bij het CERN blijkbaar - van uit dat het om een of andere meetfout gaat. Als het geen meetfout is, dan is het moeilijk te voorspellen welke impact dat zou hebben op het dagelijkse leven van de meeste mensen. Ik denk eerlijk gezegd dat die nogal beperkt zou zijn.

Ik lees op sommige plekken dat dit de theorie rond 'ruimte en tijd' grondig zou veranderen. Zelfs de term 'tijdreizen' duikt op. Dat, wanneer dat ooit zou kunnen (zelfs al is het over 150 miljoen jaar), die mensen hier ook al lang op bezoek zouden kunnen zijn, lijkt niet bij die mensen op te komen. Of zouden die zich zo goed gedeisd kunnen houden?:-D

Marxmannetje 24 september 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5707887)

Het enigste wat er gaat gebeuren is dat men massaal fysica boeken gaat weggooien of herschrijven als dit een algemeen aanvaard feit wordt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be