![]() |
Akkoord BHV (kieskringen)
Welk akkoord zoudt gij verkiezen:
1. Eén nationale kieskring: iedereen is overal verkiesbaar, één lijst per partij voor heel België. 2. Twee kieskringen: Vlaanderen en Wallonië, Brussel hoort bij beide kieskringen (daar kan de bevolking kiezen), inschrijvingsrechten in Voeren, de Zes (Wemmel, Kraainem, Wezembeek-Oppem, Linkebeek, Drogenbos en Sint-Genesius-Rode) en Komen-Waasten. 3. Drie kieskringen: Vlaanderen, Wallonië en Brussel, inschrijvingsrechten in Voeren, de Zes en Komen-Waasten. 4. Elf kieskringen: het huidige BHV-akkoord dat door de 8 partijen is afgesloten. Kaartje (te groot voor het forum |
Worden de 75.000 Duitsers aan hun lot overgelaten?
Hoe zit dat daar momenteel, behoren ze gewoon tot de 'kieskring Luik'? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom kan niet iedereen zijn stem uitbrengen ?
|
Vermits ik niet mag meestemmen, geef mij toch maar keuze 1
|
Geen van de 4. 3 kieskringen, nergens inschrijvingsrechten.
|
Citaat:
|
Wat dacht je van 150 kieskringen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Inschrijvingsrechten zijn ondemocratisch. Als je locaal geen waardige kandidaten kan vinden om op te komen, dan moet je iets veranderen aan je partij, niet aan de kieswet. |
Citaat:
Geen echte vertegenwoordigingsdemocratie dus. |
Citaat:
|
Geef mij optie 1. Maar aangezien ik hier nog niet lang genoeg ben op dit forum, kan ik nog niet stemmen in de poll.
|
Citaat:
|
voorstel 1 :
Michel, Di Rupo en Dardenne op affiches in heel Vlaanderen ! de Vlaming heeft dat nodig. |
N-VA 1.135.617 - 27 zetels
PS 894.543 - 26 zetels Mijn wiskunde was niet super, maar het kleinste kind ziet dat hier iets niet klopt. Voer de nationale kieskring in, en we zijn direct van al dat gezever verlost. |
De eensgezindheid onder de Vlamingen is ontroerend.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be