![]() |
Monarchie in de Zuidelijke Nederlanden
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110925_045
Opmerkelijk: 1) Zelf de koningshuisfans vinden dat Albert II zijn pensioen mag aanvatten. 2) Men is er van overtuigt dat Willem IV een veel betere vorst zal zijn dan Koning Filip. Ik ben er van overtuigt dat we al dit staatkundig gezeik niet zouden hebben moesten de Van Oranje's nog onze vorsten zijn. |
Ik ben er van overtuigt dat Willem IV een betere vorst zal zijn dan die wereldvreemde Saksen-Coburgs die geeneen historische band met onze streek hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=uIg9VaMBi9o Wilhelmus van Nassouwe Ben ick van Duytschen bloet, Den Vaderlant getrouwe Blyf ick tot in den doot: Een Prince van Oraengien Ben ick vrij, onverveert, Den Coninck van Hispaengien Heb ick altijt gheeert. Mijn Schilt ende betrouwen Sijt ghy, o Godt mijn Heer, Op u soo wil ick bouwen Verlaet mij nimmermeer: Dat ick doch vroom mach blijven V dienaer taller stondt, Die Tyranny verdrijven, Die my mijn hert doorwondt. |
Geen koningshuis natuurlijk.
|
Zo snel mogelijk Filips I.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
bgf324 we gaan samen een pintje pakken...;-) :vlaander::grootned: Nu kunt ge zien hoe Rupo den Albert gebruikt heeft en Albert zich laten gebruiken. Nu het akkoord er bekans door is, mag em opzouten. Als er onverhoopt geen akkord komt en den boel valt eventueel toch gauw dan mag Albert toch vertrekken voor mijn part. WillemIV heeft historisch recht ook op de Zuidelijke Nederlanden die door een Franse staatsgreep van het Huis van Oranje gescheiden zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Koning Albert mag nog aanblijven totdat België weer unitair is, dus nog zo'n 5 tot 10 jaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien een historisch gegronde reden waarom de 'Hollanders' in deze regio niet zo geliefd zijn, aan beide zijden van de Maas. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jongens, doe es rustig.
Je een beetje tegen elkaar laten uitspelen zeg! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be