Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De grenzeloze wreedheid van Mexicaanse drugscriminelen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160868)

Derk de Tweede 26 september 2011 14:32

De grenzeloze wreedheid van Mexicaanse drugscriminelen.

Zag gisteren bij toeval een filmpje hoe twee Mexicaanse bendeleden door collega's werden onthoofd. De een met een kettingzaag, die kwam er eigenlijk nog genadig af, want die was zeker op slag dood.
De ander met een mes die zeker een minuut een afschuwelijke doodsstrijd leverde. Ik geef geen links, het is mij te schokkend om een ander daarmee te confronteren.
Kan iemand mij uitleggen over het waarom ?
Waarom zijn Mexicanen zo wreed tegenover mens en dier ?
Had eerder een tijdje geleden al een draadje geopend over het zeer langzaam afslachten van een stiertje.

Ke Nan 26 september 2011 15:36

D'ARTOIS 26 september 2011 16:41

De genetische ontploffing van Spaans en Indiaans bloed.

De Spanjaarden stonden/staan al niet bekend om hun zachte handjes (Inquisitie, Conquistadores, Guernica en ga nog even door) De Indiaanse stammen van de oude Inca/Aztekenrijken al evenmin.

Een mengsel van deze twee entiteiten bevolkt het Amerikaanse subcontinent en de voorbeelden zijn meer dan volop te vinden.

Ik geloof niet dat dit nog nadere toelichting nodig heeft.

Vlaanderen Boven 26 september 2011 17:16

Het was dan nog een bepaald soort Spanjaarden: de conquistadors waren vaak dikke eikels. Niet dat ik echt geloof in deze vorm van genetische predeterminatie, anders zou Australië een torenhoog misdaadcijfer kennen.

driewerf 26 september 2011 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5712068)

De Spanjaarden stonden/staan al niet bekend om hun zachte handjes (Inquisitie, Conquistadores, Guernica en ga nog even door) De Indiaanse stammen van de oude Inca/Aztekenrijken al evenmin.

Een mengsel van deze twee entiteiten bevolkt het Amerikaanse subcontinent en de voorbeelden zijn meer dan volop te vinden.

Guernica werd door de Duitsers gebombardeerd.

Badajoz, was wel het werk van de Spanjaarden.

Johan Bollen 26 september 2011 17:47

Het Mexicaans leger en de geheime diensten zijn ook niet min. Niemand in het westen echter die eraan denkt om Calderón een dictator te beginnen noemen, terwijl de mensenrechtenschendingen er de spuigaten uitlopen en zelfs de verkiezing van Calderón erg verdacht is. Zie hiervoor de documentaire "Fraude". Heel dat fraudeprobleem bracht grote massa's te been in Mexico maar werd doodgezwegen in het westen. Calderón wou het neoliberaal beleid verder zetten en alles verder privatiseren. Dus daar werd niets slechts van gezegd in de westerse media.

Mooi voorbeeld alweer van de dubbele moraal van het westen. De grofste schenders van mensenrechten op dit moment in Latijns Amerika zijn Colombia en Mexico. En welke zijn de beste vriendjes van de VS? En welke zijn de landen die het meest hun sociaal systeem hebben laten afbreken ten voordele van de macht van buitenlandse multinationals. Niet toevallig juist dezelfde landen.

Dit is niet enkel een drugoorlog in Mexico. Dit is tevens het failliet van een immoreel sociaal systeem (of de kapotmaking van het bestaande sociaal systeem) waarbij de kloof tussen arm en rijk spectaculair toenam. Een failliet dat men niet wil erkennen. Liever spreekt men enkel over drugbaronnen. Maar kijk eens naar wat er allemaal in Ciudad Juarez gebeurt met de maquila (assamblage) fabrieken. Naar die verbanden met het geweld wil het cynische westen niet kijken. De sociale afbraak zou wel eens in vraag gesteld dienen te worden. Maar meer rechten voor de uitgebuiten tast de winsten aan van de meestal buitenlandse bedrijven....dus laten we het maar oppervlakkig houden en niet veel verder analyseren dan de drughandel.

Die drughandel zou men trouwens best legaliseren om dat probleem op te lossen.

Johan Bollen 26 september 2011 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 5711968)

Zal ik een tekeningetje van Socrates posten om de Griekse schuldencrisis begrijpbaar te maken? :roll:

Johan Bollen 26 september 2011 18:30

NGO's waarschuwen dat Mexico naar een terroristische staat evolueert. De macht van politie wordt systematsich uitgebreid en individuele rechten worden terug geschoefd.

Se avanzar�*a hacia un Estado terrorista, más que a uno militarizado, señalan ONG

Derk de Tweede 26 september 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5712068)

Ik ken deze theorie, maar er zijn meer Latijns- en Zuid-Amerikaanse landen waar deze gemengde rassen voorkomen.
Maar het is waar, Inca's en Spanjaarden zijn niet bepaald zachtzinnig.

Derk de Tweede 26 september 2011 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5712278)
NGO's waarschuwen dat Mexico naar een terroristische staat evolueert. De macht van politie wordt systematsich uitgebreid en individuele rechten worden terug geschoefd.

Se avanzar�*a hacia un Estado terrorista, más que a uno militarizado, señalan ONG

Toch zijn het vaak agenten die overlopen naar de bendes, wellicht uit angst.
Het is merkwaardig dat de Mexicaanse overheid niet veel verder ingrijpt, wellicht ook geïnfiltreerd.

Johan Bollen 26 september 2011 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712331)
Ik ken deze theorie, maar er zijn meer Latijns- en Zuid-Amerikaanse landen waar deze gemengde rassen voorkomen.

Het is een bullshit theorie die alleen wordt bovengehaald als het goed uitkomt.

Er zijn trouwens bewijzen dat Mexicaanse militairen achter gedwongen verdwijningen zitten. Da's ook een manier om van de oppositie af te geraken natuurlijk. En als er geklaagd wordt dan publiceren we toch een artikeltje over drughandel of zo. Aangezien het presidentje prowesters zal de media wel meedoen met de desinformatie.

Derk de Tweede 26 september 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5712350)
Het is een bullshit theorie die alleen wordt bovengehaald als het goed uitkomt.

Er zijn trouwens bewijzen dat Mexicaanse militairen achter gedwongen verdwijningen zitten. Da's ook een manier om van de oppositie af te geraken natuurlijk. En als er geklaagd wordt dan publiceren we toch een artikeltje over drughandel of zo. Aangezien het presidentje prowesters zal de media wel meedoen met de desinformatie.

Geloof ik direct, het gehele Mexicaanse overheidsapparaat zit er vuistdiep in
Er was vorige week op de VPRO-TV meen ik een docu over een journaliste die met gevaar voor eigen leven over het drugs gerelateerde geweld informatie gaf op internet.
Nu is er gisteren een journaliste onthoofd, het zou best weleens die journaliste kunnen zijn.

Johan Bollen 26 september 2011 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712338)
Toch zijn het vaak agenten die overlopen naar de bendes, wellicht uit angst.
Het is merkwaardig dat de Mexicaanse overheid niet veel verder ingrijpt, wellicht ook geïnfiltreerd.

En het zijn zeker ook de drughandelaars die de vakbonden onderdrukken, de journalisten vermoorden, de maatregelen van het Corte Interamericana de Derechos Humanos negeren, de indianen systematisch onderdrukken enz...

Nee, de drugbaronnen vullen de plaats op van een 'failed state'. Ze beginnen territoriums te verdedigen en belastingen te heffen omdat de staat door een geïmporteerde neoliberale politiek ontmanteld wordt. De huidige Mexicaanse staat gedraagt zich daarbij zelf als een soort drugcartel. Eigenlijk iets voor Libertariërs om te bestuderen en hopelijk tot een beter zelfinzicht te komen.

De paranoia en de terreur als regeringsvorm in Mexico:
La paranoia y el terror como modelos de gobierno en México

Frankenstein 26 september 2011 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712331)

Alcoholisme was en is bij de Indianen en veel mestiezen een probleem van Alaska tot Vuurland, de problemen van noord tot zuid met betrekking op alcoholisme zijn identiek bij hen. Nu deze an masse aan de coke gaan worden de problemen nog gecompliceerder en groter (..)

Johan Bollen 26 september 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712378)
Geloof ik direct, het gehele Mexicaanse overheidsapparaat zit er vuistdiep in
Er was vorige week op de VPRO-TV meen ik een docu over een journaliste die met gevaar voor eigen leven over het drugs gerelateerde geweld informatie gaf op internet.
Nu is er gisteren een journaliste onthoofd, het zou best weleens die journaliste kunnen zijn.

En begin deze maand werden de journalisten Marcela Yarce en Roc�*o González Trápaga vermoord in Mexico. Marcela was stichter en journalist van blad Contralinea. Deze systematische moorden op journalisten in Mexico zijn allemaal vele malen erger dan problemen met de persvrijheid in Venezuela, Brazilië, Argentinië, Bolivia, enz. En het is te gemakkelijk de schuld op de drughandelaars te steken. Helaas krijgt de Europeaan een misvormd plaatje te horen over de situatie in Latijns Amerika. Van waar die desinformatie komt is niet moeilijk te begrijpen.

Derk de Tweede 26 september 2011 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5712386)
En begin deze maand werden de journalisten Marcela Yarce en Roc�*o González Trápaga vermoord in Mexico. Marcela was stichter en journalist van blad Contralinea. Deze systematische moorden op journalisten in Mexico zijn allemaal vele malen erger dan problemen met de persvrijheid in Venezuela, Brazilië, Argentinië, Bolivia, enz. En het is te gemakkelijk de schuld op de drughandelaars te steken. Helaas krijgt de Europeaan een misvormd plaatje te horen over de situatie in Latijns Amerika. Van waar die desinformatie komt is niet moeilijk te begrijpen.

Ik ben daar noot (zoals jij) geweest en ben volledig afhankelijk van wat we hier te lezen, te horen en te zien krijgen.

D'ARTOIS 26 september 2011 19:32

@ Johan

Je bent ongetwijfeld een goede Akerika kenner - daaraan zal ik zeker niet tornen.
De vraag hier was echter waarom dexe mensen zo ongekend wreed t/o van elkaar optreden.

Jij maakt er een sociaal verhaal van dat alle realiteit heeft, maar dan nog die martelpraktijken. De feiten liggen er, waarom zou die theorie niet kunnen kloppen?
Opvallend is ook dat alle genetische wetten uitsluitend dieren betreffen maar mensen niet.
Kom, dat is je reinste flauwekul.

Johan Bollen 26 september 2011 19:32

Citaat:

No hay pues ninguna razón para que este circuito infernal se agote. Todo esto tiene un coste social: a d�*a de hoy, según afirman hasta los muy prudentes observadores de la ONU, México se encuentra al nivel de Iraq y de Afganistán en materia de
violencia.
'Het niveau van geweld in Mexcio vergelijkbaar met dat in Afghanistan en Irak zegt de VN.'

Shit denken de westerse mediamakers dan...laten we vlug wat decoynieuws over Venezuela of Bolivia lanceren. Dát zijn de landen waarvan we willen dat de mensen denken dat het er slecht aan toe gaat, want die hebben regeringen die niet luisteren naar onze dictaten. Naar Mexico moet het publiek blijven op vakantie gaan en de ondernemers mogen hun investeringen er niet terug trekken...dus niet te veel antiregeringsnieuws aub totdat Obrador aan de macht komt of zo.

Zo gaat dat.

Johan Bollen 26 september 2011 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5712403)
@ Johan

Je bent ongetwijfeld een goede Akerika kenner - daaraan zal ik zeker niet tornen.
De vraag hier was echter waarom dexe mensen zo ongekend wreed t/o van elkaar optreden.

Jij maakt er een sociaal verhaal van dat alle realiteit heeft, maar dan nog die martelpraktijken. De feiten liggen er, waarom zou die theorie niet kunnen kloppen?
Opvallend is ook dat alle genetische wetten uitsluitend dieren betreffen maar mensen niet.
Kom, dat is je reinste flauwekul.

Het lijkt allemaal erg veel op Centraal america in de jaren 80. een Deja vu. Wie trainde er de centraal amerikaanse doodseskaders?...de escuela de las americas in Florida, VS. Dat was de link tussen een hoop van de meest walgelijke misdaden. Ik zal je de persoonlijke verhalen besparen.

Het zit dus niet noodzakelijk 'in de genen'. Daar ga ik niet mee akkoord.

Johan Bollen 26 september 2011 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5712399)
Ik ben daar noot (zoals jij) geweest en ben volledig afhankelijk van wat we hier te lezen, te horen en te zien krijgen.

De meeste info is in het Spaans. dat maakt het ook niet gemakkleijker.

Hier over de moord op die twee journalisten begin september 2011

Asesinan a las periodistas Marcela Yarce y Roc�*o González Trápaga

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be