Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Van Gezien: Bart De Wever slaat de bal compleet mis. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160870)

matthias999 26 september 2011 15:23

Van Gezien: Bart De Wever slaat de bal compleet mis.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...html#reactions

Citaat:

Volgens Groen!-voorzitter Wouter Van Besien slaan N-VA en haar voorzitter Bart De Wever met hun kritiek op de hervorming van de financieringswet de bal compleet mis. "Zijn persbericht was waarschijnlijk al op voorhand geschreven. De argumenten die hij gebruikt, zijn fout en bovendien in tegenspraak met wat hij zelf het voorbije jaar over de financieringswet heeft gezegd. De responsabilisering, de fiscale autonomie en een eerlijke financiering, het zit allemaal in het nieuwe akkoord", stelt Van Besien. In een aparte reactie maakt ook CD&V brandhout van de N-VA-reactie.
Ik walg echt van deze slippendrager!!! Ik zal hem toch zo graag in zijn ballonnen gezicht spuwen.

Die toekomstige regering die hieruit zal ontstaan worden is mijn vertrouwen niet waard, deze volkslakkerij is letterlijk om van te huilen.

En dan de kranten nog: HISTORISCH AKKOORD!!! Komaan zeg... Wie gaat hier nog in trappen?? De mensen die alleen maar naar het vrt nieuws zien, misschien.

Wacht maar tot de volgende verkiezingen, manneke. Uw gezicht gaat wit zien van al die traantjes die je zult laten.

hurricane 26 september 2011 15:26

Niet van wakker liggen. Boontje komst steeds om z'n loontje...

Anna List 26 september 2011 15:26

het is zelfs zo'n goed akkoord dat niemand er de tekst van durft vrijgeven !

Bulevardi 26 september 2011 15:28

Achja, de kritiek van De Wever moest er ook komen, dat werd ook van hem verwacht. Uiteraard was het op voorhand al opgemaakt. Het is ook normaal als je langs de verliezende kant staat dat je zo uit de hoek komt, of hoort te komen.
't is ook allemaal een toneeltje hé.

En met zulke nieuwe topics moeten we dan verder op politics.be ? :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5711943)
[Ik walg echt van deze slippendrager!!! Ik zal hem toch zo graag in zijn ballonnen gezicht spuwen.

Wacht maar tot de volgende verkiezingen, manneke. Uw gezicht gaat wit zien van al die traantjes die je zult laten.

Ik vraag me soms toch af wie hier de bleiters zijn...
*zucht*

Amon_Re 26 september 2011 15:36

Als je die mannen bezig hoort over dat akkoord zit er écht alles in, tot nucleaire kernfusie toe :|

Zolang het akkoord geheim gehouden wordt blijf ik van mening dat het een afgrijslijk slecht akkoord is.

fox 26 september 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5711956)
Achja, de kritiek van De Wever moest er ook komen, dat werd ook van hem verwacht. Uiteraard was het op voorhand al opgemaakt. Het is ook normaal als je langs de verliezende kant staat dat je zo uit de hoek komt, of hoort te komen.
't is ook allemaal een toneeltje hé.

En met zulke nieuwe topics moeten we dan verder op politics.be ? :

Ik vraag me soms toch af wie hier de bleiters zijn...
*zucht*

Het grappige van de zaak is dat je niet beseft dat jij aan de kant van de verliezers staat.

Bulevardi 26 september 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5711965)
Zolang het akkoord geheim gehouden wordt blijf ik van mening dat het een afgrijslijk slecht akkoord is.

En zolang het geheim gehouden wordt, vind ik het geloofwaardig, en tevens merkwaardig, hoe De Wever (of eender wie) al terechte kritiek kan geven.

matthias999 26 september 2011 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5711971)
En zolang het geheim gehouden wordt, vind ik het geloofwaardig, en tevens merkwaardig, hoe De Wever (of eender wie) al terechte kritiek kan geven.

De Wever wacht af tot hij de wetteksten kan inkijken.;-)

Zelfde met Kris Peeters, want die is er toch ook niet zo tevreden mee...

Anna List 26 september 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5711974)

van BDW is het een inschattingfout, van KP is het strategie om het momentum te laten passeren.

patrickve 26 september 2011 15:42

Citaat:

Het is dan ook niet TOTAAL geheim, he. Ze zijn niet naar buiten gekomen met "we hebben een akkoord, maar we gaan er niks over zeggen". Er zijn wel degelijk dingen die in de pers naar buiten gekomen zijn. Een totaalbeeld geeft dat niet, maar elementen zijn er wel. Vooral in de Franstalige pers zijn er nogal wat gedetailleerde punten uitgewerkt. Zo zou er sprake zijn van nog 10 jaar transfers of zoiets ? Of zou er sprake zijn van geen fiscale concurrentie in de Grondwet te metselen ?

Zo een dingen zijn op zich al onaanvaardbaar. Wat er ook bij komt. Het is geen manier om een totale splitsing voor te bereiden op een paar legislaturen, en DUS is het slecht. Als het de splitsing niet terdege in de hand werkt, is het een slecht akkoord, PUNT.

Bulevardi 26 september 2011 15:43

:-o
Citaat:

Vreemd, ik had anders al kritiek gelezen van De Wever's kant.

Tiens... die commentaar van Wouter Van Besien, waar jij het in je eerste post over had,... ging dat nou net niet over de kritiek van De Wever?

fox 26 september 2011 15:44

Citaat:

De Wever heeft tot nu toe ook alleen maar kritiek geleverd op wat verschenen is in de pers. Op de rest blijft hij, ondanks alle openheid van de onderhandelaars, nog steeds wachten. Zou daar een specifieke reden voor zijn, ondanks de beloftes en ondanks het feit dat er een akkoord is? Waarom mag N-VA en bij uitbreiding eigenlijk de rest van Vlaanderen eigenlijk niet weten wat daar in staat? Heeft u, met al uw politieke kennis, daar enig idee van?

Bulevardi 26 september 2011 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5711979)
Waarom mag N-VA en bij uitbreiding eigenlijk de rest van Vlaanderen eigenlijk niet weten wat daar in staat? Heeft u, met al uw politieke kennis, daar enig idee van?

De onderhandelingen zijn nog niet gedaan, de details zijn nog niet bekend.
Ik ga me er dus nog niet over uitspreken.

matthias999 26 september 2011 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5711978)
Vreemd, ik had anders al kritiek gelezen van De Wever's kant.

Tiens... die commentaar van Wouter Van Besien, waar jij het in je eerste post over had,... ging dat nou net niet over de kritiek van De Wever?

Ik geef toe, zijn kritiek was wat voorbarig maar hij heeft zich nog niet volledig uitgesproken omdat hij eerst wil lezen wat dat echte akkoord is, zelfde met bhv..

Ik snap niet dat jij dit een goed akkoord kunt vinden, maarja ieder zijn mening..

Amon_Re 26 september 2011 15:47

Citaat:

BDW zijn kritiek is dan ook zeer beperkt, zoals hij zelf zegt, hij kan zich enkel baseren op wat er bekend gemaakt werd en dat is tot nu toe inderdaad nefast voor Vlaanderen.

Daarom ook dat BDW achter die teksten vraagt. En ik ook.

Amon_Re 26 september 2011 15:48

Citaat:

Peeters doet wat zijn partij hem beveelt.

fox 26 september 2011 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5711984)
De onderhandelingen zijn nog niet gedaan, de details zijn nog niet bekend.
Ik ga me er dus nog niet over uitspreken.

De vraag was waarom we de akkoorden niet mogen zien. U antwoordt naast de kwestie, maar ik heb zo een vermoeden dat je dat niet beseft.

Bulevardi 26 september 2011 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5711985)
Ik snap niet dat jij dit een goed akkoord kunt vinden, maarja ieder zijn mening..

Voor zover ik weet heb ik nog nergens mijn mening over het akkoord verkondigd... :-o

Ik zei enkel dat het van De Wever verwacht wordt om wat kritiek te geven, om zijn stemmers te sussen. Omdat dit in het politieke toneel in de media zo hoort. Als hij het niet doet krijgt hij ook kritiek. Zo is dat nu eenmaal objectief gezien.

Ik vind het voor de rest ook wat kinderachtig dat de kampen die hier verdeeld zijn op het forum elkaar moeten gaan uitjouwen met "jullie zullen nog bleiten", "we spreken elkaar binnen x aantal maand elkaar", en ander voorbarig onvolwassen gedoe.

Bulevardi 26 september 2011 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5711993)
De vraag was waarom we de akkoorden niet mogen zien. U antwoordt naast de kwestie, maar ik heb zo een vermoeden dat je dat niet beseft.

Als je er zelf al de antwoorden op hebt, waarom vraag je ze dan in eerste instantie? Om weer wat oeverloos onnodig te komen discussiëren?
Het enige wat je wil horen is dat ik het niet besef. Leuk, je hebt gewonnen. Kunnen we nu verder misschien?

ViveLaBelgique 26 september 2011 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5711987)
BDW zijn kritiek is dan ook zeer beperkt, zoals hij zelf zegt, hij kan zich enkel baseren op wat er bekend gemaakt werd en dat is tot nu toe inderdaad nefast voor Vlaanderen.

Daarom ook dat BDW achter die teksten vraagt. En ik ook.

BDW vraagt die teksten. De N-VA haalt in de peiling 36% van de stemmen en laat de andere partijen ver achter zich. Waarom eist Bart De Wever die teksten niet gewoon !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be