Pin en Puk |
27 september 2011 02:14 |
Verbeter je stad/land door nieuw videospel
Er is sprake ( site van bron onvindbaar nu) dat er in 2012 een videospel op de markt komt waarmee je je eigen stad kan namaken.
Niet alleen namaken, maar via groen/rood balken kan je ook aanpassingen doen in het voordeel van je stad of om een betere stad te verkrijgen op alle gebied dan deze je nu hebt.
Het spel zou enkel via je pc kunnen gespeeld worden en zou worden uitgegeven via Google.
M.a.w : Je plant je straten in met de juiste afmetingen, rioleringen, winkels,tavernes en de capaciteit van het autoverkeer, trams, treinen en noem maar op en zo bouw je verder uit naar de randgemeentes en zo verder en verder.
Het spel zou ook naar gelang de infrastructuur en bewoners de belastingen berekenen, begroting opstellen en noem maar op ......
Dus alles is mogelijk.
De bedoeling is dat je met groepen samenwerkt omdat er onnoemelijk veel informatie aan de instanties moet aangevraagd worden als bv een stad als Antwerpen.
Via Google zou je zelfs door de straten kunnen lopen met echte zichten van de huizen.
Dit lijkt me zeer interessant -- Moet er een brug komen ? EN WAAR ? Waar moeten er brandweer kazernes staan om je stad het veiligst te houden ?
Welke straten moeten enkel en dubbel verkeer hebben ?
Ik hou jullie op de hoogte wanneer ik de bron terug heb gevonden.
Misschien is BHV wel meer een last als een geschenk :-D
Kandidaten om mee te spelen ?
Ik ben van Antwerpen
Misschien ( na een jaar onderzoek en werk) ligt Mechelen wel in onze weg om een goede doorstroom van verkeer te krijgen rond onze stad :-D
En dan ? Dan is er ambras in onze virtuele wereld :-D:-D met de Mechelaars die ook aan hun uitbouw bezig zijn.
Fantastisch goed idee van Google ( of nevenfirma)
Je zou het zo wat kunnen vergelijken met het vroegere Sim City maar dan véél professioneler en véél uitgebreider
|