Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Weet iemand Gezocht: leuk hotel: groen en makkelijk bereikbaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160923)

Groentje-18 27 september 2011 14:04

Weet iemand Gezocht: leuk hotel: groen en makkelijk bereikbaar

Volgende week ga ik er tussenuit.
Ik heb al enkele interessante dingen op het oog maar mogelijk zie ik plekjes over het hoofd:

De vereisten zijn relatief simpel:

- In België of vlak over de grenzen, maar moet bereikbaar zijn met het openbaar vervoer (bus of trein, maakt niet uit, een taxirit van vijf minuten vanaf het station is ook nog geen ramp)

- een niet-vervuilde omgeving, liefst omringd door zo veel mogelijk groen, zo ver mogelijk weg van drukke steden en industriegebieden

- Probleem is dat we 's avonds wel eten moeten vinden ... zonder te jagen. ;) Een bushalte verderop die je weer naar de stad en terug kan brengen kan dus geen kwaad.

- Hotel moet in het teken van ontspanning staan, welnessfaciliteiten moeten aanwezig zijn (minimum sauna), zonder er extra voor te betalen

- Max. 100 euro per nacht (tweepersoonskamer)

- Het moet er een beetje deftig, verzorgd uitzien (dus geen stokoude kamers waarbij de lucht rondom misschien wel zuiver is maar waarin je sterft door problemen met stof-, schimmels-, ...) ;)

Weet er iemand een verblijfplaats die hier aan voldoet?

Momenteel draagt iets in Groot Hertogdom Luxemburg onze voorkeur, maar openbaar vervoer moet nog uitgezocht worden.

Tips dus zeker welkom.

Groentje-18 27 september 2011 14:07

Als jullie ganse gebieden kunnen schrappen wegens de aanwezigheid van industrie/ verontreiniging zou dat ook al leuk zijn. ;)

Herr Flick 27 september 2011 14:09

Ja ik weet ergens een paar plekske midden in het groen, maar om daar met het openbaar vervoer te komen...

het is ook over de grote plas, ze kunnen u daar wel heel goed eten geven, maar op een van die plekskes kan het wel zijn dat je je lunch de dag ervoor nog hebt zien lopen in het woud...

Op die andere plek komen trouwens deze tijd van het jaar vooral jagers en vissers, ik denk niet dat ge u daar goed gaat tussen voelen... Zo het soort gasten, dat met ne vers geschoten eland in de kofferbak rondrijd, ...

Pietje 27 september 2011 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5713665)
Ik heb al enkele interessante dingen op het oog maar mogelijk zie ik plekjes over het hoofd:

- In België of vlak over de grenzen, maar moet bereikbaar zijn met het openbaar vervoer (bus of trein, maakt niet uit, een taxirit van vijf minuten vanaf het station is ook nog geen ramp)

- een niet-vervuilde omgeving, liefst omringd door zo veel mogelijk groen, zo ver mogelijk weg van drukke steden en industriegebieden

- Probleem is dat we 's avonds wel eten moeten vinden ... zonder te jagen. ;) Een bushalte verderop die je weer naar de stad en terug kan brengen kan dus geen kwaad.

- Hotel moet in het teken van ontspanning staan, welnessfaciliteiten moeten aanwezig zijn (minimum sauna), zonder er extra voor te betalen

- Het moet er een beetje deftig, verzorgd uitzien (dus geen stokoude kamers waarbij de lucht rondom misschien wel zuiver is maar waarin je sterft door problemen met stof-, schimmels-, ...) ;)

Momenteel draagt iets in Groot Hertogdom Luxemburg onze voorkeur, maar openbaar vervoer moet nog uitgezocht worden.

Tips dus zeker welkom.

Berdorf, op vijf �* zes km van Echternach.

http://www.booking.com/hotel/lu/herb...FUWHDgodbhC0rg

zeer mooie streek ("Klein Zwitserland"), met veel wandel-mogelijkheden. Iedere wandeling heeft een "letter" (op de bomen) die te volgen is.

Dronkoers 27 september 2011 14:15

Büllingen? ;-)

Heb alleen geen flauw idee van hun hotels :-)

Herr Flick 27 september 2011 14:19

Wellnes ook ...

http://www.residenz-hohenzollern.de/ Een echte aanrader, in Braunlage, aan de rand van het dorp, maar uw budget gaat op het randje zijn vrees ik...

http://www.mandelholz.eu/ midden in het groen in den Harz... nooit gelogeerd, wel gegeten, ook een aanrader. Openbaar vervoer vrees ik een beetje voor.

Anders moet je eens zoeken in Klein Zwitserland / Luxemburg, toffe streek en er zijn daar een paar hotels die ook echt in het groen liggen, op flinke wandelafstand van Echternach, maar waar ook de bus stopt.

Verder vrees ik dat het niet gemakkelijk wordt, Ah de waddeneilanden dat kan ook nog uitkomst bieden, ...

Thalys tot Amsterdam en dan zal je daar wel met trein/bus/ferry/fiets wel geraken.

bgf324 27 september 2011 14:20

Wat is er mis met de Ardennen?

Dronkoers 27 september 2011 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5713698)

Da's van de luie Walen :-P

Herr Flick 27 september 2011 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5713681)
Berdorf, op vijf �* zes km van Echternach.

http://www.booking.com/hotel/lu/herb...FUWHDgodbhC0rg

zeer mooie streek ("Klein Zwitserland"), met veel wandel-mogelijkheden. Iedere wandeling heeft een "letter" (op de bomen) die te volgen is.

Precies, echt wel een aanrader, wat ook goed is, is aan de Duitse kant, de streek rond Bitburg en Prum , maar dan heb je wel de auto nodig vrees ik.

Pietje 27 september 2011 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5713702)
Precies, echt wel een aanrader, wat ook goed is, is aan de Duitse kant, de streek rond Bitburg en Prum , maar dan heb je wel de auto nodig vrees ik.

Voor in Berdorf te geraken, denk ik ook wel. (is een piepklein "boerendorpje")

Herr Flick 27 september 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5713712)
Voor in Berdorf te geraken, denk ik ook wel. (is een piepklein "boerendorpje")

Ik ben daar een jaar of 10 geleden geweest en we zijn toen een van die wandelingen gaan doen. En zijn dan vanuit Echternach met de bus terug gereden naar het hotel, maar ik weet de naam van t hotel niet meer, ...

Derk de Tweede 27 september 2011 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5713698)

Moet ik jou niet kenne ?
Van een reisje in de Ardenne ?

Tekst: André G. Hazes.

Vigilante VL 27 september 2011 14:55

Citaat:

Tips dus zeker welkom.

Minimum sauna en €100 per nacht... voor 2 dan nog? :lol:

Die Hollanders zijn nog niet mis hé :lol

Pietje 27 september 2011 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5713716)
Ik ben daar een jaar of 10 geleden geweest en we zijn toen een van die wandelingen gaan doen. En zijn dan vanuit Echternach met de bus terug gereden naar het hotel, maar ik weet de naam van t hotel niet meer, ...

Ik ken daar twee hotels : "Hotel Herber" en "Hotel Perekop".

Met het openbaar vervoer misschien te doen : trein tot Luxemburg-stad --> dan (met eventuele bus) --> naar Diekirch --> bus --> Echternach --> Berdorf.

bgf324 27 september 2011 15:00

Citaat:

Tips dus zeker welkom.

Wat is er mis met de auto?

bgf324 27 september 2011 15:00

Trouwens, in die kleine Ardense stadjes zit je direct in het groen ... maar ook direct in het centrum.

Herr Flick 27 september 2011 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5713775)

Met het openbaar vervoer misschien te doen : trein tot Luxemburg-stad --> dan (met eventuele bus) --> naar Diekirch --> bus --> Echternach --> Berdorf.

Het is nog voorbij de Perekop, het ligt iets hoger,

Pietje 27 september 2011 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5713783)
Het is nog voorbij de Perekop, het ligt iets hoger,

Jaja, maar het is vlakbij. De rots "perekop" ligt trouwens op één vd talrijke wandelingen in de omgeving.

Herr Flick 27 september 2011 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5713775)

Ge zijt dan wel een hele dag onderweg, op die tijd rij ik met mijn voituur naar het noorden van Italie.

Op iets meer dan 6 uur sta ik in de Harz in t midden van de natuur, ...

40 jaar communisme is toch voor iets goed geweest... ;-)

Herr Flick 27 september 2011 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5713785)
Jaja, maar het is vlakbij. De rots "perekop" ligt trouwens op één vd talrijke wandelingen in de omgeving.

Ja , den B1 en B2, dat is echt door het bos wandelen en ge moet er geen halve dag voor reizen, (allee ja als ge het openbaar vervoer niet moet pakken natuurlijk ;-) )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be