Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   zelfs de oorlogsindustrie krijgt klappen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160940)

kelt 27 september 2011 21:06

zelfs de oorlogsindustrie krijgt klappen
 
http://www.independent.co.uk/news/uk...s-2361657.html

3000 jobs,speciaal in de afdelingen die oorlogsvliegtuigen maken gaan op de schop in het Verenigd Koninkrijk.

Het vertragen van bestellingen voor de Typhoon (Eurofighter) en de vertragingen in het JSF-projekt (waarvan het trouwens steeds meer de vraag wordt of het Verenigd Koninkrijk zich dergelijke dingen nog zal kunnen permitteren) nopen de leiding van het conglomeraat BAE tot het hanteren van de bijl in het personeelsbestand...

De "defensie-industrie",jaarlijks goed voor 9 miljard pond export was eigenlijk het laatste bastion van de Britse industrie waar nog massa's hooggeschoolden en vaklui nodig waren....dit wordt nu ook twijfelachtig...


Ongetwijfeld zal nu de roep om "manufacturing industry" terug te brengen (vanuit China) steeds luider klinken.....Met de verkoop van fish & chips ,schapenhandel,en wat financiele aktiviteiten zal het echt niet gaan om een bevolking van 55 miljoen mensen een ordentelijke economie te bezorgen :roll:

Tema 27 september 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5714613)
http://www.independent.co.uk/news/uk...s-2361657.html

3000 jobs,speciaal in de afdelingen die oorlogsvliegtuigen maken gaan op de schop in het Verenigd Koninkrijk.

Het vertragen van bestellingen voor de Typhoon (Eurofighter) en de vertragingen in het JSF-projekt (waarvan het trouwens steeds meer de vraag wordt of het Verenigd Koninkrijk zich dergelijke dingen nog zal kunnen permitteren) nopen de leiding van het conglomeraat BAE tot het hanteren van de bijl in het personeelsbestand...

De "defensie-industrie",jaarlijks goed voor 9 miljard pond export was eigenlijk het laatste bastion van de Britse industrie waar nog massa's hooggeschoolden en vaklui nodig waren....dit wordt nu ook twijfelachtig...


Ongetwijfeld zal nu de roep om "manufacturing industry" terug te brengen (vanuit China) steeds luider klinken.....Met de verkoop van fish & chips ,schapenhandel,en wat financiele aktiviteiten zal het echt niet gaan om een bevolking van 55 miljoen mensen een ordentelijke economie te bezorgen :roll:

Is het bij ons dan beter gesteld?

filosoof 27 september 2011 21:14

En ze leverden een 60 (of 80?) straaljagers aan Griekenland. Dat ziet er dus niet goed uit :twisted:

D'ARTOIS 27 september 2011 22:59

Hoe bedroevend het met onze eigen EU industrie is gesteld, laat zich duidelijk tot uitdrukking brengen als je een bezoek brengt aan de fa Kruidvat, vroeger het eigendom van een familie uit Woudenberg, Nl, nu behorend tot het conglomeraat van een Chinese multi-miljardair. (sorry voor de lange zin)

Voor een bedrag van een luttele 9 euro kocht ik twee koks/keukenmessen van het zeer bekende merk Sabatier. Keukenmessen gemaakt uit Chroom-Molybdeen-Vanadium staal van hoge kwaliteit.
Messen die normaal gesproken een euro of 20/25 in de ijzerwarenzaak doen lagen in hun originele verpakking in een grote bak.

Het raadsel liet zich spoedig oplossen: onderaan in kleine letters stond
"Made in China"......

Dit is min of meer een bevestiging van het afsterf-proces dat zich momenteel in de industrie aan het voltrekken is, wat ongeveer een 500 a 1000 banen per week kost ten faveure van puur en ongegeneerd kapitalisme.
Consumenten maken geen enkel onderscheid meer tussen kwaliteitsprodukten van eigen bodem of de shit uit China.
Als nu ook de kwaliteitsproducten uit China komen is het hek wel van de dam.

De grote industrieen laten veelal grote onderdelen prefabriceren in China en assembleren de zaak in eigen fabriek maar met een fractie van de normale personeelsbezetting. In de luchtvaartindustrie is dit al schering en inslag.
De resultaten zijn navenant: het aantal door falende techniek geinstigeerde ongelukken neemt hand over hand toe.
Als u vliegt, probeer het vliegen in een Airbus tot het minimum te beperken.
Voor uw eigen veiligheid. Om maar een voorbeeld te noemen ......

solidarnosc 28 september 2011 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5714613)
http://www.independent.co.uk/news/uk...s-2361657.html

3000 jobs,speciaal in de afdelingen die oorlogsvliegtuigen maken gaan op de schop in het Verenigd Koninkrijk.

Het vertragen van bestellingen voor de Typhoon (Eurofighter) en de vertragingen in het JSF-projekt (waarvan het trouwens steeds meer de vraag wordt of het Verenigd Koninkrijk zich dergelijke dingen nog zal kunnen permitteren) nopen de leiding van het conglomeraat BAE tot het hanteren van de bijl in het personeelsbestand...

De "defensie-industrie",jaarlijks goed voor 9 miljard pond export was eigenlijk het laatste bastion van de Britse industrie waar nog massa's hooggeschoolden en vaklui nodig waren....dit wordt nu ook twijfelachtig...


Ongetwijfeld zal nu de roep om "manufacturing industry" terug te brengen (vanuit China) steeds luider klinken.....Met de verkoop van fish & chips ,schapenhandel,en wat financiele aktiviteiten zal het echt niet gaan om een bevolking van 55 miljoen mensen een ordentelijke economie te bezorgen :roll:

BAe kan misschien eens een belleke doen naar Argentiniƫ. ;-)

Nr.10 28 september 2011 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5714613)
http://www.independent.co.uk/news/uk...s-2361657.html

3000 jobs,speciaal in de afdelingen die oorlogsvliegtuigen maken gaan op de schop in het Verenigd Koninkrijk.

Het vertragen van bestellingen voor de Typhoon (Eurofighter) en de vertragingen in het JSF-projekt (waarvan het trouwens steeds meer de vraag wordt of het Verenigd Koninkrijk zich dergelijke dingen nog zal kunnen permitteren) nopen de leiding van het conglomeraat BAE tot het hanteren van de bijl in het personeelsbestand...

De "defensie-industrie",jaarlijks goed voor 9 miljard pond export was eigenlijk het laatste bastion van de Britse industrie waar nog massa's hooggeschoolden en vaklui nodig waren....dit wordt nu ook twijfelachtig...


Ongetwijfeld zal nu de roep om "manufacturing industry" terug te brengen (vanuit China) steeds luider klinken.....Met de verkoop van fish & chips ,schapenhandel,en wat financiele aktiviteiten zal het echt niet gaan om een bevolking van 55 miljoen mensen een ordentelijke economie te bezorgen :roll:

Dat kan alleen via importheffingen.

Nr.10 28 september 2011 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5714802)
Hoe bedroevend het met onze eigen EU industrie is gesteld, laat zich duidelijk tot uitdrukking brengen als je een bezoek brengt aan de fa Kruidvat, vroeger het eigendom van een familie uit Woudenberg, Nl, nu behorend tot het conglomeraat van een Chinese multi-miljardair. (sorry voor de lange zin)

Voor een bedrag van een luttele 9 euro kocht ik twee koks/keukenmessen van het zeer bekende merk Sabatier. Keukenmessen gemaakt uit Chroom-Molybdeen-Vanadium staal van hoge kwaliteit.
Messen die normaal gesproken een euro of 20/25 in de ijzerwarenzaak doen lagen in hun originele verpakking in een grote bak.

Het raadsel liet zich spoedig oplossen: onderaan in kleine letters stond
"Made in China"......

Dit is min of meer een bevestiging van het afsterf-proces dat zich momenteel in de industrie aan het voltrekken is, wat ongeveer een 500 a 1000 banen per week kost ten faveure van puur en ongegeneerd kapitalisme.
Consumenten maken geen enkel onderscheid meer tussen kwaliteitsprodukten van eigen bodem of de shit uit China.
Als nu ook de kwaliteitsproducten uit China komen is het hek wel van de dam.

De grote industrieen laten veelal grote onderdelen prefabriceren in China en assembleren de zaak in eigen fabriek maar met een fractie van de normale personeelsbezetting. In de luchtvaartindustrie is dit al schering en inslag.
De resultaten zijn navenant: het aantal door falende techniek geinstigeerde ongelukken neemt hand over hand toe.
Als u vliegt, probeer het vliegen in een Airbus tot het minimum te beperken.
Voor uw eigen veiligheid. Om maar een voorbeeld te noemen ......

Veel grondstoffen gaan naar China, de productiehal van de wereld. De grote conglomeraten, aangestuurd en aangevuurd door Wall Street, verplaatsen masaal hun productie naar China. De hele Obama-administratie zit in de zak van deze conglomeraten.

Uiteraard zijn ze tegen trade barriers (dat zou hun winsten alleen maar verminderen).

Overigens niet alleen de grote conglomeraten laten de Chinezen het werk doen. Ook Breivik had z'n logo besteld bij een nietsvermoedende lage-loon-werker.

D'ARTOIS 28 september 2011 01:27

Precies wat No 10 aangeeft, en ikzelf ooit al eerder opperde, hier moeten eenvoudigweg sancties komen.
Sancties op alle producten uit China en het Verre Oosten. Sancties van een zodanige hoogte dat kopen van eigen industrie weer aantrekkelijk wordt.

Als er straks gen werk meer is, dan staat er een nieuwe Hitler op, zo eenvoudig is dat. En hard hollend gaan we die kant uit.

De politiek zal moeten leren zulke zaken te begrijpen en lak te hebben aan wat de VS beslist.

Het probleem ligt bij het grote publiek dat nu nog niet zo ernstig getroffen wordt door banenverlies, maar Engeland, dat geen dienstverlenende traditie heeft, gaat razendsnel de bietenbrug op.
Bikkelhard optreden en de politieke mietjes eruit gooien.

Snoeiharde controle op luchtvaart en automotive parts, alle China shit confronteren met een importstop.

Johan Bollen 28 september 2011 01:29

Gates bekritiseerde Europa voor de besparingen op militaire uitgaven. Dat is natuurlijk het laatste waar de VS op zouden besparen.

kelt 28 september 2011 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5714853)
Gates bekritiseerde Europa voor de besparingen op militaire uitgaven. Dat is natuurlijk het laatste waar de VS op zouden besparen.

Het is al begonnen,de militaire uitgaven van de VS zijn gepland om te beginnen zakken ....Te beginnen met het zich onttrekken aan de waanzinnige oorlogen die nog afgehandeld moeten worden (en die bovendien gedeeltelijk bekostigd werden buiten de begroting om)....

De aanschaf van superdure F-22's is beperkt tot 190 stuks (ipv de gedroomde 400+) ,de US NAVY zal in de komende jaren geen tientallen nieuwe destroyers mogen kopen om hun oudere klasses te vervangen ("oud" is in de US NAVY 20 jaar)...en hoewel een nieuwe klasse vliegdekschepen verregaand ontworpen en goedgekeurd is,is het steeds onzekerder of de US NAVY niet ook zal overgaan tot het bouwen van kleinere,handiger carriers,zoals de Europeanen....

Ook het "fregat",een ietwat achtergesteld type vaartuig in de US NAVY, ten voordele van die gigantische destroyers,zal waarschijnlijk zijn retour lmaken...


Dat de VS-machine op haar tandvlees zat mocht eigenlijk al enkele jaren geleden blijken toen massaal diende overgegaan te worden tot de aanschaf van indiviuele beschermingsmiddelen en handiger vervoersmiddelen voor Irak....Het is een moeizaam proces geweest om de middelen bij elkaar te schrapen.....(enkele decennia geleden kon de VS-military dit gewoon vanop ergens een reservepostje regelen)

En als het JSF-project nog lang brokkelt,dan kan daar plotsklaps de bijl invallen.....

Ook in dat andere prestigieuze VS-project,de NASA zijn al 20 jaar problemen,gerelateerd aan geld die de bemande ruimtevaart kapotgemaakt hebben.De NASA,als technisch/wetenschappelijke organisatie,en uitzender van robotmissies,is nog steeds heel indrukwekkend.Maar op het gebied van (zeer dure-),bemande ruimtevaart zijn ze niet meer leidinggevend,en hebben ze al 20 jaar geen focus meer (om de tien jaar een ander "plan" voor de toekomst,enkel nog powerpoint presentaties en prototypes,en verder niks konkreets)

ook hier gaat het om gigantische werkgevers....feitelijk betaald door financiers uit China en het Midden-Oosten :?

kelt 1 januari 2012 21:33

De Amerikaanse wapenindustrie krijgt in ieder geval toch werk.....het moet gezegd,het militair/industrieel/politieke complex van de Verenigde Staten van Amerika gaat verder met meedogenloze efficiency....

Het was reeds van verleden jaar ongeveer bekend maar is ondertussen bevestigd.Saudi Arabie,lichtend baken van de Democratie...euh pardon...olievoorziening... in het Midden-Oosten kan nog eens 84 F-15 Eagles kopen in de VS.En 70 anderen die reeds in dienst waren krijgen een update....(voor de kijkertjes die het niet weten,een F-15 Eagle met een ordentelijke piloot in veegt de vloer aan met vrijwel alles wat,bijvoorbeeld,de Europese luchtmachten hebben)

Het pakketje van 64 miljard dollar omvat ook bommen,granaten en werkzaamheden aan de helikoptervloot van de Saudi-strijdkrachten......

Het zou geo-strategisch passen in de pogingen om Irans Westelijke Flank dicht te metselen...

Ook voor Irak,(en ook passend in het Iran-verhaal) is er toestemming gegeven voor de levering van zowat 11 miljard dollar aan spullen.Het Iraakse leger is momenteel een goed uitgebouwde-,maar vooralsnog nog tamelijk licht bewapende strijdmacht.Het wordt misschien weer tijd dat ze zware wapens en straaljagers zullen kunnen inzetten....

jammer genoeg worden deze plannetjes doorkruist door de steeds onstabielere situatie van de Iraakse politiek....met het risisco dat het Iraakse leger uiteen valt....


In ieder geval....vele tienduizenden Amerikaanse jobs in de "defensie"-industrie zitten snor de komende paar jaar.... :|


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be