Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Karaktertrek. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160980)

suqar_7loe 28 september 2011 18:39

Karaktertrek.

Naar aanleiding van de klachtendraad kreeg ik weer het idee een andere draad te openen. Bepaalden lazen al hoe ik en mijn ma van mening verschillen. Madam wilt niet naar de dokter gaan en geeft me de indruk dat ze de man in kwestie vergeven heeft. Ikzelf sta te springen om de mens het leven zuur te maken.

In dit opzicht verschillen ik en mijn ouders enorm.

Nu was mijn vraag, zijn er karaktertrekken die jullie overduidelijk van één van de ouders hebben overgeërfd? En omgekeerd, zijn er karaktertrekken die jij bezit en je ouders niet?

Vigilante VL 28 september 2011 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5716062)
kzelf sta te springen om de mens het leven zuur te maken.

Door? Met extra besmettelijke en slecht behandelbare SOA's af te komen? Moeilijke, penibele of gênante vragen te stellen? Uzelf 5 dagen niet te wassen voor u naar het kabinet trekt? Op z'n keelstokske te bijten tot het kraakt? ;-)

Karaktertrekken dus ...

Geërfd:

Ja, ik ben aanvankelijk altijd veel te vriendelijk en geef de mensen veel kansen. Wanneer het een beetje te gortig wordt, dan kan het er al eens explosief aan toe gaan.

Niet-Geërfd: graag de held uithangen, soms ietwat te onbezonnen wat de mogelijke repercussies betreft. Ik zou m'n nek breken voor 'n ander, maar omgekeerd is dat vrijwel nooit het geval... Niet in België, noch in Vlaanderen. Chacun pour soi, lijkt wel eerder de regel dan een uitzondering in deze ruftmaatschappij.

Mam 28 september 2011 20:25

Vroeger zou ik met gemak op uw vraag hebben geantwoord. Nu zijn m'n ouders en ik meer uit elkaar gegroeid en moet ik er te diep over nadenken

suqar_7loe 28 september 2011 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 5716250)
Door? Met extra besmettelijke en slecht behandelbare SOA's af te komen? Moeilijke, penibele of gênante vragen te stellen? Uzelf 5 dagen niet te wassen voor u naar het kabinet trekt? Op z'n keelstokske te bijten tot het kraakt? ;-)

Hoe kom je er toch op? Subliem gewoon.
Ik houd het op mn neven, broer, ooms en vrienden van het buurthuis die ik op dat tuigmannetje afstuur :twisted:

Citaat:

Karaktertrekken dus ...

Niet in België, noch in Vlaanderen. Chacun pour soi, lijkt wel eerder de regel dan een uitzondering in deze ruftmaatschappij.
Chacun pour soi, is dat niet iets typisch binnen deze egoïstische wereld. Dat komt overal voor, dus niet alleen binnen Vlaanderen. Ik denk wel dat Walen, Fransen, Nederlanders, Marokkanen en anderen iets minder egoïstisch zijn op dat vlak. Ik kan me vergissen natuurlijk.

Gij uw nek breken voor een ander? Dat zou ik niet zeggen als ik uw posts zo lees.8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be