![]() |
Vlaams Belang is een blok aan het been van de N-va
Het is jammer dat het VB altijd de NVA aanvalt en niet de traditionele partijen, daaruit kan men besluiten dat het VB meer slecht dan goed doet voor Vlaanderen want zij willen een zwak NVA.
Er zijn voorbeelden genoeg ... als n-va'r voel ik me soms gemarginaliseerd als die blokkers waar eens hun onverkorte extremen uitkramen naast een N-va politicus. Ik denk dat het merendeel van de mensen wel goed beseft dat de N-va zijn ambities kan opbergen moest ze ooit de domme fout maken om een kartel te maken met het VB. En nu is het wachten tot ik een "watje" word genoemd waarsschijnlijk.... |
Citaat:
|
Tja, 2 Vlaams-nationalistische partijen die ambras met mekaar maken. Ze hebben min of meer dezelfde ideologie maar zitten wel verwijten naar hunne kop te gooien. De Franstaligen zien graag die verdeeldheid en ruzie en dat is slecht voor de Vlaamse zaak.
NVA mag NOOIT met het VB een kartel vormen. VB is gewoon te racistisch ingesteld en heeft de Vlaamse zaak al meer kwaad dan goed gedaan. De Vlaamse leeuw was enkele jaren terug het beeld van een racistische Vlaming. Gelukkig zijn mensen, eindelijk, van dat gedacht afgestapt. NVA mag gerust het VB bij onderhandelingen betrekken maar VB mag nooit geen lid worden van een regering. Een soort gedoogbeleid dus zoals in Nederland is wel mogelijk. Moest het VB nu eens gematigder zijn en nieuw volk de kans geven, zoals MRM vroeger die vakkundig aan de kant is geschoven door de club FDW, wil ik ze nog een kans geven. |
Citaat:
"Oh wat hebben we het toch goed hier in het land van koek en honing, met voor een kudde van 10 rotjong, kindervergoeding + god weet welke nog andere vergoedingen, die ons in de mogelijkheid stellen gans de dag languit op ons lamme krent te liggen TV kijken naar een toestel groot genoeg om de halve kamer te vullen." En de 2 werpkoeien zullen wel jaar in jaar uit zorgen dat het inkomen verder groeit. Dan kan ik alleen maar zeggen, "Paula 'D Hondt, ze moesten u opknopen aan de hoogste boom in 't stadspark, en lang leve het VB" En als er iemand twijfelt aan mijn verhaal, dat hij het dan maar laat weten, hij kan van mijn direct het adres krijgen waarna hij zich zelf kan gaan vergewissen van de correctheid van mij bewering. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=qjQL0JwTP_0 |
Citaat:
Net door het VB heeft de 'Vlaamse zaak' bijzonder, bijzonder veel schade opgelopen. Door het VB werd het voor de 'traditionele' en Franstalige politici bijzonder makkelijk om de rechtmatige Vlaamse eisen aan de kant te schuiven omdat de partij die hier (zogezegd) voortrekker van was een openlijk racistische en fascistische agenda had. Het heeft de Vlaamse zaak besmet en -misschien wel het ergste van al- het heeft véle Vlamingen een afkeer doen krijgen van alles wat Vlaams is. Het VB heeft de Vlaamse symbolen door en door besmeurd, waardoor ze nu onmiddellijk worden geassocieerd met extreem-rechts. Het zal nog jaren duren vooraleer 'we' van deze smet af zijn. De Vlaamse zaak heeft zo ja-ren (decennia) vertraging opgelopen. Als ik dan die vreselijke Dewinter weer hoor kappen op de N-VA krijg ik echt kotsneigingen. |
Als N-VA' er heb ik veel respect voor Vlaams Belang...
Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, zal dat ook zijn door hun jarenlange werk. Ere wie ere toekomt. |
Wat de VBers vandaag weer hebben gepresteerd in het VP, ze zouden zich moeten doodschamen onder een grote steen.
De enige partij aanvallen die het Belgisch systeem blokkeert, ipv de graaipartijen CD&V SPA en VLD. Inderdaad om op te kotsen! Ik hoop dat die teringlijders zo snel mogelijk onder de 5% belanden (die ze zelf hebben gedoogd in 2003 om de N-VA aan te pakken) |
Citaat:
Het enige wat ze bereikt hebben zijn rechtmatige Vlaamse eisen linken met plat racisme. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
De nieuwe ongenode inwijkelingen werden in de latere 80-er jaren en de daaropvolgende decaden voorzien van de eretitel 'politieke asielzoeker'. Echte politieke asielzoekers, vluchtelingen uit hun eigen land, die om politieke redenen voor hun leven vreesden, bedroegen normaal hooguit 2 % van de migranten. Maar nu werd iedereen, die zich aanbood aan de balie in Zaventem tot vervolgde opgewaardeerd, al was hij slechts een in zijn land gefortuneerd persoon, die de reis en later de smokkelroutes of vervalste papieren kon betalen en enkel nog een voordeliger economisch soelaas zocht ergens in Europa. Het ontbreken in België en vele andere Europese landen van enige immigratiebeleid en de laksheid waarmee tegen fraudeurs opgetreden werd, kon niet anders dan iedereen tegen de borst stoten. De financiële en sociale gevolgen van dergelijk non-beleid zijn nog steeds niet in kaart gebracht en vormden mede een aandachtspunt van de door u geviseerde partij. Deze ontwikkeling werd echter door de franstaligen gezien als een mogelijkheid om de Vlaamse meerderheid in dit land te breken of sterk te verminderen. Samen met enkele idealisten is dan een politieke stroming ontstaan, die na een aantal grondwetswijzigingen, waarbij o.a. de vrijheid van meningsuiting sterk beperkt werd en allerlei buitenissige 'anti-discriminatie'-wetten tot stand kwamen (deze laatste lieten wel 'positieve' discriminatie toe volgens de traditionele politici) er in slaagden niet daden maar woorden als racistisch te kunnen veroordelen. Men was dus terug in het 'Ancien Régime' beland, waar men om een verkeerd woord door de regeerders tot gevangenisstraf of gezien het dure juridische proces tot de bedelstaf kon veroordeeld worden. De veroordeling van een politieke partij (dit is nooit met de Communistische Partij gebeurd), zoals dit met het VB voorviel, kan alleen gezien worden als een regelrechte inbreuk op de politieke en menselijke vrijheden, die na o.a. de Verlichting in Europa verworven werden. Trouwens dit werd ook zo aangevoeld door de bevolking, gezien die partij na haar veroordeling plots een kwart van de stemmen verwierf in Vlaanderen. Men kan het al of niet eens zijn met het programma, de propaganda en/of bepaalde initiatieven van deze partij, dit heeft echter geen uitstaans met de door u gemelde drijverijen door de franstaligen en het geloof eraan door enkele goedgelovigen in Vlaanderen. Reis wat door de wereld en geef uw ogen en verstand de kost. |
BDW heeft van in den beginne VB kiezers , dus mogelijke NVA kiezers, gedemoniseerd en bij het vuil gezet . Hij had wijselijk moeten zwijgen . NVA heeft trouwens zijn karretje aan een belgische partij gekoppeld en meerdere malen het VB in de kou laten staan met één ogf andere voorstel . Dus niet van verwonderd zijn dat er VB 'ers zijn die dit niet vergeten .
|
Citaat:
Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een steeds terugkerende eis van N-VA is een ander migratiebeleid. Het verhaal van de Pasja dat door Garry wordt aangehaald (en ik neem aan dat het waar is) is inderdaad iets dat tegen de borst stuit. Maar het is volstrekt niet zo dat N-VA vindt dat dergelijke toestanden er maar bij moeten genomen worden. Ook zij klagen dit aan. Het enige verschil is dat hun stijl anders is dan die van het Vlaams Belang. De laatste is ooit zo stom geweest zich te laten pakken op een ontoelaatbaar taalgebruik wat hen in feite kwetsbaar heeft gemaakt, want ze zitten voor altijd opgescheept met een aura van racisme.
Indien we evenwel opnieuw een traditio-regering krijgen (en het ziet er inderdaad naar uit), dan vrees ik dat aan dat ellendig francofoon migratiebeleid weinig zal veranderen. Het enige wat we kunnen doen is onafgebroken vanuit de oppositie aandringen op een ander beleid. Gisteren heeft het Europees Parlement zes maatregelen goedgekeurd die van de Eurozone een werkelijke budgettaire unie maken. Daardoor zal Di Rupo minder vrijheid hebben inzake het socio-economisch beleid, zal er ook minder ruimte zijn voor de OCMW's en zal la Belgique daardoor minder aantrekkelijk worden voor de nep-"asiel"zoekers. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be