Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zij haten belastingen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160991)

elsina 29 september 2011 10:36

Zij haten belastingen...

..maar kijk rondom hen

eno2 29 september 2011 10:45

:cheer:

Zwitser 29 september 2011 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 5716816)
..maar kijk rondom hen

Doet me denken aan een commentaar op Instapundit.
“And, by the way, is the only thing taxes pay for education, roads and police protection? Is that it? If that’s all our taxes paid for, we’d be pretty cool with that.”

Waar echter steeds meer weerstand tegen komt is dat het gros van de belastingen (ook in de VS) gebruikt wordt voor inkomstenherverdeling. Essentiele infrastructuur (zoals op de foto) kan je met een vlaktaks van een paar procent financieren. Iets wat tegenstanders van een radicale belastingverlaging gaarne verdoezlen.

eno2 29 september 2011 12:38

In de VS wil de GOP de rijkjes niet direct meer belasten, maar door het invoeren van mean-tests zouden ze al hun overheids-uitkeringen kwijtspelen

:cheer:

Uit verweer tegen de class-war van Obama

Er zijn natuurlijk nog altijd zwetsers te vinden die nog aarts-conservatiever zijn dan de meest aarts-conservatieve Republikeinen.

lombas 29 september 2011 13:04

Citaat:

..maar kijk rondom hen

Staan de biljoenen voor "defensie" ook ergens op de foto?

Macchiavelli 29 september 2011 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5717119)

Die staan er niet op, net zoals dat de miljarden die de massale immigratie uit derde wereldlanden de samenleving kost, er ook niet bij staan.

AdrianHealey 29 september 2011 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5717234)
Die staan er niet op, net zoals dat de miljarden die de massale immigratie uit derde wereldlanden de samenleving kost, er ook niet bij staan.

Natuurlijk niet: immigranten zijn een netto voordeel voor de USA.

In ieder geval; wat een achterlijk kind daar: 'cut taxes, not defense'. Defense is een van de voornaamste, volledig nutteloze uitgaven.

Voor de rest: TS: je snapt toch het drogargument, he?

Zwitser 29 september 2011 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5717284)
In ieder geval; wat een achterlijk kind daar: 'cut taxes, not defense'. Defense is een van de voornaamste, volledig nutteloze uitgaven.

Ik zou defensie niet volledig nutteloos noemen. Het is ook niet de voornaamste overheidsuitgaven van de VS.
Net zoals alhier gaat het gros van het budget immers naar "sociale" uitgaven.

netslet 29 september 2011 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5717119)

Die willen ze niet afschaffen. Bemerk het bord met 'CUT TAXES NOT DEFENSE'.

netslet 29 september 2011 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5717374)
Ik zou defensie niet volledig nutteloos noemen. Het is ook niet de voornaamste overheidsuitgaven van de VS.

Dat hangt van manier van berekening af.

22% van het budget volgens de regering zelf, 48% volgens anti-oorlogsactivisten.

http://www.warresisters.org/sites/de...hart-color.pdf

eno2 29 september 2011 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 5717605)
Dat hangt van manier van berekening af.

22% van het budget volgens de regering zelf, 48% volgens anti-oorlogsactivisten.

http://www.warresisters.org/sites/de...hart-color.pdf

Ongeveer even groot als de sociale uitgaven:
670 miljard$ in '10

Bij normale landen is defensie maar een fractie van de sociale uitgaven.

freespirit 29 september 2011 18:00

Nog minder uitgaven van overheidswege voor infrastructuur en publieke voorzieningen gaat nogal moeilijk in de USA. De toestand is er nu al zeer belabberd. Ik heb recent nog enige maanden gewoond in de US (dus niet als toerist, wel als onderzoeker geleefd, gewoond en gewerkt), wat ik daar zag letterlijk in het straatbeeld tart elke verbeelding, zeker voor het grootste industrieland ter wereld. Woonwijken waar er zelfs geen geasfalteerde wegen zijn, straten met diepe kraters en kloven in het asfalt, voetpaden en fietspaden ontbreken meestal totaal, houten elektriciteitspalen uit de jaren 1920 die nooit vervangen zijn en waar iedereen ongeaarde elektriciteitsdraden naar hun huizen van aftapt, massa's ratten en kakkerlakken op het straat en in de huizen o.a. door een gebrekkige coördinatie van huisvuilophaling en de onkunde/onwil van de gemiddele Amerikaan om ook maar iets te sorteren, telefoonlijnen die geregegeld uitvallen omwille van ouderdom, elektriciteitspannes met de regelmaat van de klok, ... zo kan ik nog wel enige pagina's doorgaan met voorbeelden op te noemen dat een sterkere overheidsinvestering in publieke nutsvoorzieningen (zoals bij ons) toch ook weer geen algehele geldverspilling is zoals vele (rechtse) populisten ons trachten doen te geloven. De voorbeelden die ik opnoemde komen van uit de buurt waar mijn appartement gelegen was, een stedelijke middenklassewijk met relatief weinig kansarmoede en cirminaliteit. Hoe het dan in de achtergestelde buurten gesteld is, daar wil ik zelfs niet over nadenken.

Kortom, de protesterende Amerikanen zoals op de afbeelding zijn ofwel erg rijke associale stinkers die niets geven om enige overheidsuitgave, omdat ze alles toch privé kunnen bekostigen en zich daar niets over hoeven aan te trekken, ofwel zijn het 'geïndoctrineerden' die de schrikbeelden van een 'communistische' staat geloven die de republikeinse populisten (Tea Party) hen willen opdringen.

eno2 29 september 2011 18:23

Obama voert campagne met een groot budget voor openbare werken plus class war (belastingen verhogen op rijkjes)

Zwitser 29 september 2011 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 5717655)
Nog minder uitgaven van overheidswege voor infrastructuur en publieke voorzieningen gaat nogal moeilijk in de USA. De toestand is er nu al zeer belabberd. Ik heb recent nog enige maanden gewoond in de US (dus niet als toerist, wel als onderzoeker geleefd, gewoond en gewerkt), wat ik daar zag letterlijk in het straatbeeld tart elke verbeelding, zeker voor het grootste industrieland ter wereld. Woonwijken waar er zelfs geen geasfalteerde wegen zijn, straten met diepe kraters en kloven in het asfalt, voetpaden en fietspaden ontbreken meestal totaal, houten elektriciteitspalen uit de jaren 1920 die nooit vervangen zijn en waar iedereen ongeaarde elektriciteitsdraden naar hun huizen van aftapt, massa's ratten en kakkerlakken op het straat en in de huizen o.a. door een gebrekkige coördinatie van huisvuilophaling en de onkunde/onwil van de gemiddele Amerikaan om ook maar iets te sorteren, telefoonlijnen die geregegeld uitvallen omwille van ouderdom, elektriciteitspannes met de regelmaat van de klok, ... zo kan ik nog wel enige pagina's doorgaan met voorbeelden op te noemen dat een sterkere overheidsinvestering in publieke nutsvoorzieningen (zoals bij ons) toch ook weer geen algehele geldverspilling is zoals vele (rechtse) populisten ons trachten doen te geloven. De voorbeelden die ik opnoemde komen van uit de buurt waar mijn appartement gelegen was, een stedelijke middenklassewijk met relatief weinig kansarmoede en cirminaliteit. Hoe het dan in de achtergestelde buurten gesteld is, daar wil ik zelfs niet over nadenken.

De overheid verzaakt dus op grote schaal. Als een privé bedrijf zo slecht presteerde zou het geen cent meer krijgen van mij. Ik versta die anti belastingsactivisten steeds beter...

bgf324 29 september 2011 18:57

Citaat:

..maar kijk rondom hen

Cut taxes, not defense :rofl:

freespirit 29 september 2011 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5717692)
De overheid verzaakt dus op grote schaal. Als een privé bedrijf zo slecht presteerde zou het geen cent meer krijgen van mij. Ik versta die anti belastingsactivisten steeds beter...

Privatisering is hier echt wel niet de oplossing ! Een aantal elementaire nutsvoorzieningen dient de staat te controleren. Privébedrijven zullen enkel maar particulieren laten betalen voor dienstverlening en pas dan hun best gaan doen. Zo krijgen we goede weginfrastructuur in wijken met bemiddelde inwoners en een straatbeeld zoals 'in de brousse' in wijken met minder gefortuneerde inwoners. Die anti-belastingactivisten beseffen niet dat ze op termijn in hun eigen vel snijden, dat hun egoïstische en individualistische ingesteldheid zich tegen 90 % van de Amerikaanse bevolking aan het keren is. Enkel de superrijken hebben baat bij een verdere afbouw van de Am. overheidsinmenging. Obama probeert zijn best te doen, o.a. extra belasting voor de rijksten, maar in de US vecht hij helaas tegen een bierkaai van gewapend beton. Populisme verkoopt ook in de States goed, hier onder de vorm van de 'Tea Party', de steenrijke republicans lachen ondertussen stevigweg in hun vuistje.

lombas 29 september 2011 22:58

Ik denk niet dat de tea party ijvert voor de privatisering van de wegen.

De afbouw van het militair-industrieel complex is daarentegen een goed begin...

AdrianHealey 30 september 2011 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5717374)

Het is het wel.

Maar dan nog: de USA heeft geen defensie budget. Ze hebben een budget dat ze 'defensie budget' noemen.

Sociale uitgaven zijn nuttiger dan 'defensie' uitgaven. Sociale uitgaven zijn immers niet het subsidiëren van vernietigen, enkel het subsidiëren van niet produceren.

AdrianHealey 30 september 2011 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 5718160)
Privatisering is hier echt wel niet de oplossing ! Een aantal elementaire nutsvoorzieningen dient de staat te controleren. Privébedrijven zullen enkel maar particulieren laten betalen voor dienstverlening en pas dan hun best gaan doen. Zo krijgen we goede weginfrastructuur in wijken met bemiddelde inwoners en een straatbeeld zoals 'in de brousse' in wijken met minder gefortuneerde inwoners. Die anti-belastingactivisten beseffen niet dat ze op termijn in hun eigen vel snijden, dat hun egoïstische en individualistische ingesteldheid zich tegen 90 % van de Amerikaanse bevolking aan het keren is. Enkel de superrijken hebben baat bij een verdere afbouw van de Am. overheidsinmenging. Obama probeert zijn best te doen, o.a. extra belasting voor de rijksten, maar in de US vecht hij helaas tegen een bierkaai van gewapend beton. Populisme verkoopt ook in de States goed, hier onder de vorm van de 'Tea Party', de steenrijke republicans lachen ondertussen stevigweg in hun vuistje.

Wat een dogma.

Zwitser 30 september 2011 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 5718160)
Privébedrijven zullen enkel maar particulieren laten betalen voor dienstverlening en pas dan hun best gaan doen.

Ten opzichte van een staat die je dwingt te betalen en je dan laat stikken is dat een hele vooruitgang...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be