![]() |
Blauwen gaan klop krijgen in Gent
[url="http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/oostvlaanderen/110929_DeClercq"[/URL]
Op naar de gemeenteraadsverkiezingen met een kopman die zeer goed ligt bij de nationale top van de partij, maar helaas ook alleen maar daar... |
Citaat:
't scheelt wel dat het Gentse altijd een blauw bastion geweest is. Zelf mijn grootmoeder en grootvader langs moeders kant (typisch arbeidersgezin) stemden altijd al blauw. ("Wie werkt, die verdient. Wie harder en meer werkt, verdient meer" hoor ik haar nog zeggen). 't moet toch zijn dat zelf 40 jaar geleden al de sossen als profiteurs werden aanzien. |
Citaat:
|
Citaat:
Hopelijk ook buiten Gent, overal eigenlijk waar er menselijk leven is. |
Citaat:
Wie verloning naar werken/verantwoordelijkheid wil, is antikapitalist en antiliberaal. |
Citaat:
Aan de kant van mijn vader werd dan weer op de volksunie gestemd. |
Ik zou begot niet weten wat klein Clerkske bij de Gentenaren teweeg brengt.
Als ik het goed voor heb, is dat manneke van de unif rechtstreeks, via overschot van stemmen van de toenmalige VLD-bonzen, terecht gekomen in de gemeenteraad en in het schepencollege. Ondertussen zijn die VLD-bonzen flink gaan lopen: Verafstoot naar Europa, de Sas naar het Vlaams parlement, de Snik naar de kamer (en als hobby, misschien als voorbereiding om gouverneur te worden ...) naar de volgende provincieraad .... Misschien moet een echte Gentenaar eens proberen hier op het forum (eventjes onbevooroordeeld ..) trachten te schetsen wie wat daar nog aan beloftevolle toekomst zit in Gent. Zou Termont kunnen een tweede zit krijgen, dank zij de groenen ? Zou het Vlaams Strikske burgemeester kunnen worden daar ? Gaan de Gentse tsjeven helemaal ten onder ? |
Alleszins iemand uit het links blok, aangezien de sossen en groen! - uit angst voor de N-VA - een kartel gevormd hebben.
Deze video is wel interessant. http://www.youtube.com/watch?v=f4gu54u3dzc - Hoe ver komt het VB - of een scheurlijst Van Den Eynde? - in Gent? Misschien kan Bracke toch burgemeester worden in coalitie met het VB of met de tsjeven. - Hetzelfde voor Antwerpen. N-VA en VB samen? De link sluit het niet uit! |
Citaat:
|
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110929_188
en in aalst is het JJ De Klucht, man die in zijn leven nog maar één dag gewerkt heeft |
Meer blauw op straat, minder blauw in de regering! :cheer:
|
Goh, gaan de CD&V en VLD niet overal klop krijgen, politieke herkaveling op rechts...
|
Citaat:
|
Wat een overwinning alweer van N-VA.
|
Citaat:
Wie heeft gesproken over een overwinning? |
Citaat:
|
Iedereen krijgt klop.
Klop voor iedereen :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
Als de N-VA daar het schoon verdiep veroverd, betekend dit het einde van de SP.a, want Antwerpen is de trendzetter voor de sossen, zoals Gent dit is voor blauw. Ook Mechelen levert de blauwe niet veel hoop meer op. De kans dat N-VA verschillende grote steden en gemeentes gaat besturen word met de dag groter. En de kans dat ze daarvoor het VB uit het CS gaan halen is zeker niet onbestaande. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be