Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Invoering van het HOF VAN DE DOODSTRAF? JA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161023)

Pin en Puk 30 september 2011 03:30

Invoering van het HOF VAN DE DOODSTRAF? JA

Nu worden seriemoordenaars voor het hof van assisen gebracht en krijgen zo gemiddeld een straf van 25-30 jaar en kunnen profiteren van alle voordelen.
Voor het hof van assisen komen ook politieke delicten en drukpersdelicten (uitgezonderd diegene in verband met xenofobie en racisme).

Dat men drukpersdelicten in hetzelfde vakje schuift als seriemoordenaars is weer iets typisch Belgisch en dateerd van 1816

Men zou de mogelijkheid moeten kunnen inbouwen dat een seriemoordenaar vanuit het hof van assisen kan doorverwijzen naar een hof van de doodstraf.
Hiermede wil ik bedoelen dat de volksjurie (het volk dus) kan beslissen of bepaalde gekken minstens levenslang of ter dood worden gebracht.

Dit maakt het voor de jurie en de rechters ook gemakkelijker om tot uitspraken te komen van een zwaar kalieber omdat op assisen de burgers dit wilden.

Eens verwezen naar het hof van de doodstraf kan men nog mild zijn door een effectieve levenslange opsluiting uit te spreken (Nooit meer vrij komen)
Voor een Dutroux of een Janssen zou dit normalieter euthanasie betekenen (om het beleefd uit te drukken)

In feite,de doodstraf mag men nietmeer uitvoeren maar euthanasie wel.
Waarom kan verplichte euthanasie niet opgenomen worden in de rechtspraak ?

Raf 30 september 2011 04:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5718228)
Blah blah blah...

iets typisch Belgisch en dateerd van 1816

Blah blah blah...

:rofl:

Liederik 30 september 2011 07:58

Telkens als er een ietwat sensationele moordzaak is zijn er van die interessante tafelspringers die de doodstraf weer willen invoeren 'voor de speciale gevallen'.

We hebben ze afgeschaft; zoals Raf opmerkt, in 1816, toen België al typerend was. En ze blijft afgeschaft.

plakker 30 september 2011 08:01

jammer, in sommige mensen moet je geen energie of geld meer stoppen, die kan je nooit reïntegreren in de maatschappij.
De vraag is natuurlijk wie waar de grens legt om te zeggen dat die persoon "een verloren zaak is"
Nu goed, voor mij mag de doodstraf onmiddellijk terug ingevoerd worden, en dat heeft niets te maken met een al dan niet lopende actuele zaak, dat is gewoon altijd al mijn mening geweest

lombas 30 september 2011 08:10

Ik wist niet dat je in de instelling 's nachts op internet mag?

giserke 30 september 2011 08:10

Doodstraf komt meestal voor in onderontwikkelde landen als de VS

Albrecht 30 september 2011 08:27

Ik ben en blijf tegen de doodstraf. Gevangen kosten natuurlijk geld, en eigenlijk zou men meer manieren moeten vinden om die wat geld doen op te brengen.

lombas 30 september 2011 08:37

Ballingschap?

Liederik 30 september 2011 09:17

Dwangarbeid lijkt mij dan weer nuttiger.

Autosnelweg-puttekes vuller, groendienst-assistentie, of tout court een chain-gang.

1207 30 september 2011 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5718306)
jammer, in sommige mensen moet je geen energie of geld meer stoppen, die kan je nooit reïntegreren in de maatschappij.

Bij doodstraf moet je niet denken aan dutroux of ronald jansen.

Denk aan gevallen zoals clottemans en welke garantie heb je dan nog dat je geen onschuldigen vermoordt?

Herr Flick 30 september 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5718303)
Telkens als er een ietwat sensationele moordzaak is zijn er van die interessante tafelspringers die de doodstraf weer willen invoeren 'voor de speciale gevallen'.

We hebben ze afgeschaft; zoals Raf opmerkt, in 1816, toen België al typerend was. En ze blijft afgeschaft.

In 1816 bestond belgie nog niet, en er zijn mensen terechtgesteld tot na WO II (zie repressie... )

den dinges 30 september 2011 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5718394)
Dwangarbeid lijkt mij dan weer nuttiger.

Autosnelweg-puttekes vuller, groendienst-assistentie, of tout court een chain-gang.

De dwangarbeider neemt de plaats van een betaalde arbeider in ( = genereert werkloosheid ). Slecht dus.

Pin en Puk 30 september 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5718316)
Ik wist niet dat je in de instelling 's nachts op internet mag?

Dat noemen ze nu "Leven als God in Frankrijk" en ik kan dat.
IK slaap en eet wanneer ik wil.
Jij loopt in het rijtje heb ik begrepen.
Jongen, jongen toch - leef als een avonturier, sla een slag en zit 2 jaat in het kot.
Als je buiten komt ben je miljonair.
Maar ja, daarvoor moet je kloten aan je lijf hebben.

Cel 321

Raf 30 september 2011 18:20

Ik vraag me echt af of jij verwacht om ooit nog ernstig genomen te worden op dit forum. Ik heb maar zelden iemand zo vaak en zo onherroepelijk door de mand zien vallen als jij...

Xenophon 30 september 2011 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5718228)
Nu worden seriemoordenaars voor het hof van assisen gebracht en krijgen zo gemiddeld een straf van 25-30 jaar en kunnen profiteren van alle voordelen. ...

:rofl:

suqar_7loe 30 september 2011 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5719224)
Ik vraag me echt af of jij verwacht om ooit nog ernstig genomen te worden op dit forum. Ik heb maar zelden iemand zo vaak en zo onherroepelijk door de mand zien vallen als jij...

Op welke manier? Ik ben even niet mee. Over welke instelling heeft Lombas het?

Mambo 30 september 2011 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5718345)
Ik ben en blijf tegen de doodstraf. Gevangen kosten natuurlijk geld, en eigenlijk zou men meer manieren moeten vinden om die wat geld doen op te brengen.

De gevangenissen zitten vol werkhuizen waar de privé de gevangenen voor een vergoeding in laat werken.
En ze hebben ook hun eigen boerderij.

Dat het opgebrachte geld terug vloeit naar de gevangenis daar twijfel ik wel sterk aan.
Ik denk wel dat het ergens blijft "plakken" onderweg.
En dat moet gezien de vele en vele werkzaamheden dan toch ook veel geld zijn.

Raf 30 september 2011 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5719305)
Op welke manier? Ik ben even niet mee. Over welke instelling heeft Lombas het?

Ik denk dat deze dame er een belangrijke rol speelt:

Liederik 30 september 2011 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5718667)
In 1816 bestond belgie nog niet, en er zijn mensen terechtgesteld tot na WO II (zie repressie... )

U hebt een nieuwe sarcasme detector van doen. ;-)

besluitloos 30 september 2011 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5719085)
De dwangarbeider neemt de plaats van een betaalde arbeider in ( = genereert werkloosheid ). Slecht dus.

Sisyphusarbeid dan? Lijkt me wel een goed idee. Breekt meteen ook de geest, zo de rest van uw leven 15 uur per dag stenen kappen, alles bij elkaar een uurke pauze om wat droog brood te vreten en recht op 2 liter water per dag. De overige 8 uur in hun kot, alleen, daar mogen ze een beetje slapen. GEEN tv, internet, radio of whatever en vooral hun bakkes houden.

Uiteraard enkel voor de echt zware misdrijven zoals moordenaars allerhande, verkrachters en pedo's. Gedegenereerden waar je de doodstraf voor zou willen invoeren, maar het niet doet omdat ALS er OOIT 1 onschuldige de doodstraf zou krijgen, dat erger zou zijn dan dat er 50 zware misdadigers vrijgelaten worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be