Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zoontje provincieraadslid uit kinderopvang gezet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161061)

Bert Deckers 30 september 2011 16:01

Zoontje provincieraadslid uit kinderopvang gezet om politieke redenen

Vlaams Belang dient klacht in bij CGKR

Provincieraadslid Bert Deckers kreeg gisteren te horen van de onthaalmoeder van zijn tweejarig zoontje dat zijn kindje niet langer welkom is. De enige reden is dat Deckers personeelslid en provincieraadslid is voor het Vlaams Belang. De opvangmoeder uit Hulsen-Balen zei letterlijk: "Ik weet dat ik om deze reden geen kinderen mag weigeren, maar ik kan er niet mee leven dat de papa van x bij het Vlaams Belang is."

Het gezin valt daardoor van de ene dag op de andere zonder kinderopvang en één van beide ouders nu verplicht is thuis te blijven totdat nieuwe opvang is gevonden. Bij de Landelijke Kinderopvang reageert men erg verontwaardigd en kondigde men meteen aan de zaak ter harte te nemen.

In afwachting hiervan dient provincieraadslid Deckers alvast klacht in bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR), wegens discriminatie op basis van politieke voorkeur. Afhangend van het gevolg dat door het CGKR zal worden gegeven zal er al da niet klacht worden neergelegd bij de burgerlijke rechtbank.

Raf Liedts
Fractievoorzitter provincieraad Antwerpen

Fieseler 30 september 2011 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 5718987)

Provincieraadslid Bert Deckers kreeg gisteren te horen van de onthaalmoeder van zijn tweejarig zoontje dat zijn kindje niet langer welkom is. De enige reden is dat Deckers personeelslid en provincieraadslid is voor het Vlaams Belang. De opvangmoeder uit Hulsen-Balen zei letterlijk: "Ik weet dat ik om deze reden geen kinderen mag weigeren, maar ik kan er niet mee leven dat de papa van x bij het Vlaams Belang is."

Het gezin valt daardoor van de ene dag op de andere zonder kinderopvang en één van beide ouders nu verplicht is thuis te blijven totdat nieuwe opvang is gevonden. Bij de Landelijke Kinderopvang reageert men erg verontwaardigd en kondigde men meteen aan de zaak ter harte te nemen.

In afwachting hiervan dient provincieraadslid Deckers alvast klacht in bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR), wegens discriminatie op basis van politieke voorkeur. Afhangend van het gevolg dat door het CGKR zal worden gegeven zal er al da niet klacht worden neergelegd bij de burgerlijke rechtbank.

Raf Liedts

Groot gelijk Bert, en veel succes toegewenst...
Als u dat verliest dan mag ik vanaf morgen iedereen professioneel weigeren die niet bij het VB is?

Xenophon 30 september 2011 16:10

Ook in deze samenleving vandaag de dag zijn er mensen die andere mensen gerust door de schoorsteen zouden jagen als ze er de kans toekrijgen.

Omdat ze met die mensen niet kunnen leven.

Ze zien ook dat de staat sommige mensen ongestraft uitsluit, dat de staat in wezen onverdraagzaam is, dat dit normaal is, dan krijg je zo'n zaken natuurlijk.

Nynorsk 30 september 2011 17:02

Citaat:

Raf Liedts

:|:|:|

Veel succes, Bert.
Dat iemand ervoor kiest om geen VB'ers op de koffie te willen, is ieders recht, maar dit slaat wel alles :|

Emmerich 30 september 2011 17:21

Citaat:

Raf Liedts

Dat kind is zeker en vast ergens anders beter af. Bij zo iemand moet ge uw kinderen niet brengen.

Pin en Puk 30 september 2011 17:29

Daar geloof ik geen fluit van
Er zal wel wat meer aan de haak zijn

Emmerich 30 september 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5719110)

Waarom geloofde gij dat niet?

Cynara Cardunculus 30 september 2011 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5719070)
:|:|:|

Veel succes, Bert.
Dat iemand ervoor kiest om geen VB'ers op de koffie te willen, is ieders recht, maar dit slaat wel alles :|

Ach ! me dunkt hebben U en de uwen daar steeds naar gestreefd, toch?

Cynara Cardunculus 30 september 2011 17:56

Citaat:

waarschijnlijk had het jong in zijn broek gekakt terwijl het het zijn rechterarmke omhoog stak: duidelijk teken van bruine stront en HH neigingen!

Wat gebeurt er nu als het kind groene stront begint te produceren en moeder zich tot het GROEN! gedachtenengoed gaat bekeren?

ik zou de opvangbarometer gewoon verplichten om alternatieve opvang te voorzien: privé begeleiders bijvoorbeeld.

AdrianHealey 30 september 2011 18:00

Het Vlaams Belang is dus voorstander van het CGKR?

Het Vlaams Belang is dus tegen het recht op discriminatie?

Interessante plotwending.

Emmerich 30 september 2011 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5719197)

Bijzonder hypocriet, dat ze dit naar buiten brengen snap ik wel, maar dan naar dat belachelijk centrum stappen? Bende losers! Wie van het belang is tegen deze zet?

Cynara Cardunculus 30 september 2011 18:09

Citaat:

zolang het CGKR een OFFICIELE INSTANTIE is die door de eerste minister wordt in stand gehouden, neem ik aan dat elke belg zich daarnaar mag wenden?

Ik doe het trouwens ook. Alleen kreeg ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag of ik "Miss blondie Vlaanderen" mocht organiseren, terwijl "Miss Maghreb" wel subsidies krijgt.

AdrianHealey 30 september 2011 18:13

Dat klopt, maar ik wou toch even vragen of ze nu voor of tegen het CGKR waren.

Xenophon 30 september 2011 18:15

Citaat:

Het is nochtans typisch Belgisch, de kinderen straffen voor wat de ouders doen.

Emmerich 30 september 2011 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5719208)
zolang het CGKR een OFFICIELE INSTANTIE is die door de eerste minister wordt in stand gehouden, neem ik aan dat elke belg zich daarnaar mag wenden?

Ik doe het trouwens ook. Alleen kreeg ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag of ik "Miss blondie Vlaanderen" mocht organiseren, terwijl "Miss Maghreb" wel subsidies krijgt.

Dan ben jij ook hypocriet.

Raf 30 september 2011 18:17

Citaat:

Ik was net hetzelfde aan het denken. Van enige consequentheid kan je ze ècht niet betichten, onze vlaams blokkers... :?

Afgezien daarvan vind ik het jammer dat het kind moet boeten voor de fouten van zijn papa...

Xenophon 30 september 2011 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emmerich (Bericht 5719214)
Dan ben jij ook hypocriet.

En waarom is dat?

Emmerich 30 september 2011 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5719211)
Dat klopt, maar ik wou toch even vragen of ze nu voor of tegen het CGKR waren.

Goei vraag? Ik wacht mee af. Waarschijnliik gaan ze schrijven dat ze tegen zijn maar ook recht hebben het te gebruiken? Dat is even debiel als tegen heroine zijn maar toch spuiten.

Emmerich 30 september 2011 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5719218)
En waarom is dat?

Is dat niet duidelijk? Het vlaams belang heeft afgedaan voor mij, zeker na deze zeik.

Emmerich 30 september 2011 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5719217)
Ik was net hetzelfde aan het denken. Van enige consequentheid kan je ze ècht niet betichten, onze vlaams blokkers... :?

Afgezien daarvan vind ik het jammer dat het kind moet boeten voor de fouten van zijn papa...

Zo is het, en doe nu een broek aan.

En dat kind is zeker en vast ergens anders beter af.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be