![]() |
Als groene N-VA'er twijfel ik momenteel nog een beetje tussen een stem voor Groen! en een stem voor N-VA....
Wie zou er mijn stem het best kunnen gebruiken? Misschien Groen! voor het Vlaams parlement en N-VA Europees? |
Euhm ? serieus ?
|
Neem dan maar NVA ! Succes :)
|
Als N-VA'er heb ik een zwak voor Groen! Ik vind echt dat ze het verdienen om boven de kiesdrempel uit te komen.... Hun gedachtengoed komt voor een groot stuk (behalve dan hun visie op de inrichting van de staat) overeen met het mijne....
|
echt niet het blok?
neem dan maar n-va |
Citaat:
Ze zijn niet serieus genoeg. |
Zeno, ik zie dat je in Leuven woont. Ik zou dan toch N-VA kiezen. De eerste N-VA kandidaat is pas de vijfde, en da's dan nog toevallig Mark Demesmaecker, een groene N-VA'er.
Trouwens, als N-VA'er weet je toch ook dat Agalev die ondemocratische kiesdrempel zelf gestemd heeft, en partijen als de onze bijna monddood heeft gemaakt. Ze zijn er vorig jaar zelf ook door gepakt, en dat hadden ze niet verwacht. Boontje komt om zijn loontje denk ik dan. |
Beperk je keuze niet zo voor jezelf:
Ideologisch is Groen! geen bollen waard. Groen over de kiesdrempel helpen, is wél Paars uitzicht bieden op een voortzetting met Groen! Als je dat wil is dat wel een goeie tactische keuze. Jij bent Vlaamsgezind, maar N-VA zit in de tsjevenzak. Ideologisch kan je niet voor CD&V stemmen als mogelijk anti-religieuze. Kijk ook de 'gomlijsten' na met volksverlakkers! LSP? Vivant-naamstem? BuB? Je ziet mogelijkheden te over. 8) |
Citaat:
Nuja, ik heb misschien wel een zwak voor de immer sympathieke Vera Dua :oops: :oops: :oops: Moesten de groenen niet zo verdomd belgicistisch zijn, ze hadden direct mijn stem, nu gaat ze naar de N-VA. |
Citaat:
voila, dat dacht ik ook. |
Superstaaf, ik betwijfel ten zeerste of gij als unitarist een N-VA'er gaat kunnen overtuigen om op Belgicistische partijen als BUB of Vivant te stemmen. Maar 't was maar om te lachen zeker :lol:
|
Citaat:
|
Waarom niet Vlaams N-VA en Euroopees de missie van Bart Staes steunen? Ik denk dat Bart net de laatste zetel kan binnenhalen.
|
In iedere democratische partij kan je nu groene accenten vinden , de vlaamse accenten echter zijn stiefkindjes .....
Dus ik zou zeggen NV .A. - Groen! is er alleen voor de mensen regeltjes op te leggen ... jennen dus !! |
Citaat:
Exit Staes dus wellicht... |
Ik denk dat Groen! europees meer stemmen trekt dan op het vlaamse niveau. Vele mensen weten hoeveel nuttig werk Bart geleverd heeft.
|
Citaat:
|
Groen! zal het meer nodig hebben als we ons basserren op de peilingen.
|
wie is die derde man nu weer van de PVDA ? zijn naam ontsnapt mij.
kriske Merckx die kennen we wel, ik vind dat die altijd zo droevig klinkt, heeft precies het verdiet van gans de wereld op zijn schouders geladen. |
Mark Demesmaeker, de kandidaat van de N-VA voor Vlaams-Brabant, kwam bij de stemtest (okee, niet echt overtuigend, maar toch) ook uit op Groen! dus ik neem aan dat dat een linkse N-VA'er is. Maar de N-VA is toch vooral een principiële partij voor Vlaamse zelfstandigheid, dus is het geen enkel probleem voor linksgeöriënteerden om op de N-VA te stemmen denk ik. Het is maar waar je je prioriteiten legt hè.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be