Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Kleingeestige hypocrieten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161122)

schaveiger 2 oktober 2011 09:21

Kleingeestige hypocrieten

BDW gaat EDR niet als Eerste Minister aanspreken maar als Mijnheer. Volgens hem is het de fout van EDR dat de Vlamingen in de minderheid zijn in een (eventuele) federale regering. BDW is al vergeten dat hij niet wilde meedoen en zodus de Vlamingen voor schut heeft gezet. Hij schijnt ook niet te beseffen dat bijna een derde van de Vlaamse kiezers hem en zijn partij een mandaat hebben gegeven om te REGEREN en niet om te saboteren. De NVA stelt zich aan als een bende snotapen die hun eigen speeltjes stuk maken om daarna de anderen de schuld te geven. Indien Vlaanderen opgezet is met dit soort kleingeestige hypocrieten zouden ze binnenkort wel eens met een grote kater kunnen wakker worden.

HRobin 2 oktober 2011 09:22

Dat lucht op he ;)

Bokkenreyder 2 oktober 2011 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger (Bericht 5721397)
BDW gaat EDR niet als Eerste Minister aanspreken maar als Mijnheer. Volgens hem is het de fout van EDR dat de Vlamingen in de minderheid zijn in een (eventuele) federale regering. BDW is al vergeten dat hij niet wilde meedoen en zodus de Vlamingen voor schut heeft gezet. Hij schijnt ook niet te beseffen dat bijna een derde van de Vlaamse kiezers hem en zijn partij een mandaat hebben gegeven om te REGEREN en niet om te saboteren. De NVA stelt zich aan als een bende snotapen die hun eigen speeltjes stuk maken om daarna de anderen de schuld te geven. Indien Vlaanderen opgezet is met dit soort kleingeestige hypocrieten zouden ze binnenkort wel eens met een grote kater kunnen wakker worden.

Ik ben blij zuke reactie te lezen. Jij voelt het belgicistische zand zo tussen je vingers wegglippen, hé? Wel, dat doet me enorm plezier! Zeker als het zulke bekrompen belgicistjes als jij pikt omdat het enigste wat uit jouw posts naar voren komt kan gecatalogeerd worden als pure haat! :evil:

ViveLaBelgique 2 oktober 2011 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5721408)
Ik ben blij zuke reactie te lezen. Jij voelt het belgicistische zand zo tussen je vingers wegglippen, hé? Wel, dat doet me enorm plezier! Zeker als het zulke bekrompen belgicistjes als jij pikt omdat het enigste wat uit jouw posts naar voren komt kan gecatalogeerd worden als pure haat! :evil:

Waar put je juist plezier uit ? Waar bespeur je juist haat ?

Sorry dat mijn vraag naïef kan overkomen. Ik gun je van harte je moment van vreugde. Mij ontbreekt echter het invoelingsvermogen.

sepper 2 oktober 2011 09:46

Citaat:

Waar praat je nu eigenlijk over? Bij verkiezingen worden mensen niet gekozen om te regeren, maar om de kiezer te vertegenwoordigen met als basis het programma. Als dat programma niet gerealiseerd wordt, hebben ze gewoon te weinig stemmen gekregen. Nu is dat ook zo, er hebben meer mensen gekozen voor andere partijen dan voor N-VA. dat er dan een mengeling van andere programma's dan dat van N-VA wordt gerealiseerd, is een onderdeel van onze democratie.

De schoofzak 2 oktober 2011 09:48

Citaat:

Not in my name.

Dat is een vreemde taal, en wil zeggen "niet in mijn naam".

Jij moet namelijk niet spreken in mijn naam. Ik persoonlijk (en ik weet niet of er één iemand anders nog is gelijk mij) heb gestemd op het Weverke en op de NVA, niet om "zomaar" te regeren, maar wel om "goed" te regeren.

Die stelling moet inmiddels reeds 10.000 keer herhaald zijn op dit forum.

Het feit dat je dit blijkbaar nog niet begrepen hebt van onzentwege, overtuigt me van de stelling van de vorige poster: je bent wanhopig.

schaveiger 2 oktober 2011 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 5721419)
Waar praat je nu eigenlijk over? Bij verkiezingen worden mensen niet gekozen om te regeren, maar om de kiezer te vertegenwoordigen met als basis het programma. Als dat programma niet gerealiseerd wordt, hebben ze gewoon te weinig stemmen gekregen. Nu is dat ook zo, er hebben meer mensen gekozen voor andere partijen dan voor N-VA. dat er dan een mengeling van andere programma's dan dat van N-VA wordt gerealiseerd, is een onderdeel van onze democratie.

Volledig akkoord met u, dus volgende keer de volstrekte meerderheid of niets.

schaveiger 2 oktober 2011 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5721423)
Not in my name.

Jij moet namelijk niet spreken in mijn naam. Ik persoonlijk (en ik weet niet of er één iemand anders nog is gelijk mij) heb gestemd op het Weverke en op de NVA, niet om "zomaar" te regeren, maar wel om "goed" te regeren.

Het feit dat je dit blijkbaar nog niet begrepen hebt van onzentwege, overtuigt me van de stelling van de vorige poster: je bent wanhopig.

Dan had u toch eerst het streefdoel van die partij moeten inschatten tgo "goed" regeren op een plaats waar ze niet thuis horen.

4x10E6 2 oktober 2011 09:54

Citaat:

Nadat Bart De Wever er zich al over beklaagde e-mails te ontvangen van jongeren die hem aanspreken met "hoi Bart", verleent de grote gouwleider hiermee een nog minder verhullender inkijk in zijn politieke relevantie, inzichten en plannen. Het NV-A zal zich voortaan inzetten voor het welzijn van de inwoners van België, door Elio Di Rupo aan te spreken met meneer.

#ilaleziziminiscule

ViveLaBelgique 2 oktober 2011 09:55

Citaat:

Not in my name.

Dan moet je duidelijk niet blij zijn met de uitingen van de N-VA dat ze steeds meer de richting opschuiven naar de oppositie.

4x10E6 2 oktober 2011 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5721408)

tsk .. tsk .. het loopt de vlaams-populisten wel erg dunnetjes door de broek wanneer de grote principes uit de kast gehaald moeten worden als de grote gouwleider ontmaskerd wordt als een eersteklas minkukeltje.

#cestunminable

sepper 2 oktober 2011 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger (Bericht 5721429)
Volledig akkoord met u, dus volgende keer de volstrekte meerderheid of niets.

Wat is dit nu weer voor autistisch gezever? Ik kan hetzelfde zeggen voor SP.A of een andere partij. Het zal altijd een mengeling zijn, maar de essentie is dat gekozen wordt om te vertegenwoordigen niet om te regeren.

4x10E6 2 oktober 2011 09:59

Citaat:

Not in my name.

mooi voorbeeld van een vlaams-populistische kronkel, het idee "niet in mijn naam" kapen vanuit het standpunt van "onzentwege".

#cestduflamouchedegrandcru

De schoofzak 2 oktober 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger (Bericht 5721433)
Dan had u toch eerst het streefdoel van die partij moeten inschatten tgo "goed" regeren op een plaats waar ze niet thuis horen.

Niet helemaal: ik deed die inschatting reeds 40 jaar geleden, en sedertdien wordt dat alleen maar zeer grondig geëvalueerd en desnoods bijgestuurd.
(zo ben ik niet naar het Blok overgestapt, niet naar Spirit en co ... en zoals het er naar uitziet geef ik de nva een nipte maar toch verdiende grote onderscheiding).

Dirk A 2 oktober 2011 10:02

Citaat:

BDW gaat EDR niet als Eerste Minister aanspreken maar als Mijnheer.

Ik zou hem aanspreken als mijnheer de verrader, kwestie van zijn eerlijk verdiende titel te honoreren. EDR zal nooit ten volle als eerste minister door de Vlamingen geaccepteerd worden.

Citaat:

Volgens hem is het de fout van EDR dat de Vlamingen in de minderheid zijn in een (eventuele) federale regering. BDW is al vergeten dat hij niet wilde meedoen en zodus de Vlamingen voor schut heeft gezet.
BDW heeft altijd willen meedoen, heeft verschillende keren EDR tot spoed aangemaand zelfs. EDR had alle voordeel om de onderhandelingen te vertragen. Hij is nu meer dan een half jaar bezig en heeft nog altijd geen regering. Enig idee waarom het schrijven van de nota EDR 2 maanden heeft moeten duren? Bovendien, was er in zijn nota geen enkel punt van de N-VA opgenomen, terwijl hij beweerde dat de N-VA mee in de regering moest zitten. En dan het gekonkelfoes met Gennez ... Zeer perfide zou ik dit noemen.

Citaat:

Hij schijnt ook niet te beseffen dat bijna een derde van de Vlaamse kiezers hem en zijn partij een mandaat hebben gegeven om te REGEREN en niet om te saboteren.
Inderdaad en hij roept ook regelmatig op om echt te regeren, bijvoorbeeld om de six-pack te stemmen in het parlement. Maar tja Vlaanderen moet niet alleen zorgen voor transfers, maar zijn economie moet bovendien ook nog eens kapot, en dit om de luchtkastelen van Di Rupo op te bouwen, die infeite bodemloze putten zijn, die constant gevuld moeten worden door de uitgezogen belastingsbetalers van België.

Citaat:

De NVA stelt zich aan als een bende snotapen die hun eigen speeltjes stuk maken om daarna de anderen de schuld te geven. Indien Vlaanderen opgezet is met dit soort kleingeestige hypocrieten zouden ze binnenkort wel eens met een grote kater kunnen wakker worden.
Ik dacht dat snotapen, zitten te mokken in een hoek of een half uur kwaad naar buiten lopen omdat ze het verbaal niet kunnen halen.
Ik dacht dat volwassen op een normaal manier aan tafel met elkaar kunnen spreken, zonder dat ze afzonderlijk moeten genomen worden of in groepen ingedeeld. Knappe nota toch, die al deze effecten teweeg brengt.
In ieder geval toch zeer amusant.
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

De schoofzak 2 oktober 2011 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5721436)
Dan moet je duidelijk niet blij zijn met de uitingen van de N-VA dat ze steeds meer de richting opschuiven naar de oppositie.

Ik ben vooral niet blij en diep bedroefd omwille van het uiterst slechte akkoord dat men tracht in mekaar te steken ...

maar wees gerust: ik versaag niet in mijn politieke strijd.

4x10E6 2 oktober 2011 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5721444)
Niet helemaal: ik deed die inschatting reeds 40 jaar geleden, en sedertdien wordt dat alleen maar zeer grondig geëvalueerd en desnoods bijgestuurd.
(zo ben ik niet naar het Blok overgestapt, niet naar Spirit en co ... en zoals het er naar uitziet geef ik de nva een nipte maar toch verdiende grote onderscheiding).

Bron ? URL'ellke?
#cestdubidon

4x10E6 2 oktober 2011 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5721448)
Ik ben vooral niet blij en diep bedroefd omwille van het uiterst slechte akkoord dat men tracht in mekaar te steken ...

maar wees gerust: ik versaag niet in mijn politieke strijd.

Laat me raden .. u voert die politieke strijd onversaagd via politics.be ?

#cestdurigolo

schaveiger 2 oktober 2011 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5721418)
Waar put je juist plezier uit ? Waar bespeur je juist haat ?

Sorry dat mijn vraag naïef kan overkomen. Ik gun je van harte je moment van vreugde. Mij ontbreekt echter het invoelingsvermogen.

Laat maar, hij is zijn republieke geit kwijt aan het spelen.

schaveiger 2 oktober 2011 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 5721439)
Wat is dit nu weer voor autistisch gezever? Ik kan hetzelfde zeggen voor SP.A of een andere partij. Het zal altijd een mengeling zijn, maar de essentie is dat gekozen wordt om te vertegenwoordigen niet om te regeren.

Indien u alleen maar kiest voor vertegenwoordigers, van waar moeten de regeerders dan komen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be