Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Voor wie moet ik 325€ belastingen extra betalen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161139)

duveltje382 2 oktober 2011 17:32

Voor wie moet ik 325€ belastingen extra betalen

ik gebruik enkel de openbare weg om op te GAAN,ik heb geen auto,gebruik geen openbaar vervoer,neem niet deel aan het openbaar leven,toch moet ik betalen voor dingen waar ik niet om vraag,waarom is dat ????

duveltje382 2 oktober 2011 17:36

PS ik verdien nog geen 1000€ met heel hard te werken

Xenophon 2 oktober 2011 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5722321)
ik gebruik enkel de openbare weg om op te GAAN,ik heb geen auto,gebruik geen openbaar vervoer,neem niet deel aan het openbaar leven,toch moet ik betalen voor dingen waar ik niet om vraag,waarom is dat ????

Omdat ze het kunnen afbrengen bij u.

Zoals met een kind dat gepest wordt, waarom wordt het gepest? Omdat het dit toelaat.

Coldwave 2 oktober 2011 18:06

Citaat:

Sja, dat is net zoiets als een bakker die een brood op je stoep komt leggen en vervolgens gaat eisen dat je hem betaalt.

Maar het openbaar vervoer is nu eenmaal iets dat ze maar heel moeilijk kunnen privatiseren volgens mij. Daarom betaalt iedereen mee en mag iedereen er ook gebruik van maken.

Mam 2 oktober 2011 18:07

Citaat:

Omdat ge het voetpad gebruikt.

freelancer 2 oktober 2011 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5722368)
Omdat ge het voetpad gebruikt.

:-D

guido 007 2 oktober 2011 19:00

Citaat:

Zelfs als jij geen voertuig gebruikt, maak je toch gebruik van de openbare weg.
De handelaar die goederen laat komen naar zijn winkel of magazijn heeft de openbare weg nodig. Als jij iets gaat kopen bij die handelaar ...

hurricane 2 oktober 2011 19:08

1000 Euro met héél hard werken ?
Is het dan niet stilaan tijd dat je een andere job zoekt ?
Want dat bedrag ligt zowat onder alle andere lonen, denk ik...

Xenophon 2 oktober 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5722434)
1000 Euro met héél hard werken ?
Is het dan niet stilaan tijd dat je een andere job zoekt ?
Want dat bedrag ligt zowat onder alle andere lonen, denk ik...

Hij kan beter gaan doppen en in het zwart werken.

nihao 2 oktober 2011 21:34

On topic :

Voor de hond zijn kl...

nihao 2 oktober 2011 21:34

...uif.

Tavek 3 oktober 2011 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5722327)

Het minimumloon voor u is 1460 euro bruto per maand, netto zou dat een goeie 1200 euro zijn.

Ofwel werkt ge niet fulltime ofwel laat ge u afzetten.

Rudy 3 oktober 2011 12:52

Citaat:

Citaat:

Belasting op arbeid is geldig voor ieder die arbeidt, onafhankelijk van het inkomen.
Als jij bij de fiscale afrekening 325 € extra bedrijfsvoorheffing moet betalen op een loon van ongeveer 1000 € / maand betekent dit dat een sociaal secretariaat haar huiswerk niet goed heeft gedaan.

eno2 3 oktober 2011 13:07

Citaat:

Werken is de beste oplossing voor armoede.

eno2 3 oktober 2011 13:09

Minimumlonen zijn netto minder waard dan doppen, vanwege de vele bijkomende kosten

Rudy 3 oktober 2011 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5723400)

tegen armoede

eno2 3 oktober 2011 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5723400)

tegen

Dat heeft Duveltje altijd met hand en tand volgehouden.

Dat hij dan volhoudt.

En de mensen die thuis moeten blijven omdat ze niet meer aan werk raken, met rust laat, ook al houden die per ongeluk netto meer over.

Marie van de koster 4 oktober 2011 16:04

Citaat:

Ik fiets er wel eens op en gebruik wel het openbaar vervoer.
Toch heb ik dikwijls ook het gevoel dat ik moet betalen voor de luxe van anderen.

Marie van de koster 4 oktober 2011 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5723404)
Minimumlonen zijn netto minder waard dan doppen, vanwege de vele bijkomende kosten

Ik stempel en doe vrijwilligerswerk.
Dat vrijwilligerswerk bezorgt me haast dezelfde bijkomende kosten als gewoon werk zou doen (fatsoenlijke kleding, vervoer ...). Ik krijg er geen enkele compensatie voor, ik vind het nu ook geen reden om met mijn vrijwilligerswerk uit te scheiden maar serieus is het toch niet.

eno2 4 oktober 2011 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5725659)
Ik stempel en doe vrijwilligerswerk.
Dat vrijwilligerswerk bezorgt me haast dezelfde bijkomende kosten als gewoon werk zou doen (fatsoenlijke kleding, vervoer ...). Ik krijg er geen enkele compensatie voor, ik vind het nu ook geen reden om met mijn vrijwilligerswerk uit te scheiden maar serieus is het toch niet.

Onkostenvergoeding zou je moeten kunnen krijgen.

Maar ook zou iedereen moeten mogen werken, uitkering of niet. Als vrijwilliger of niet.

Verdiensten aangeven natuurlijk, en verrekening maken. De regeling daarvan is te bepalen. Het gaat niet op de mensen te VERBIEDEN te werken. Werk is een RECHT.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be