Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Berg de euforie maar op ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161144)

Ernst Niessen 2 oktober 2011 20:11

Berg de euforie maar op ...

Was er de afgelopen weken een euforische stemming ontstaan over het bereiken van veronderstelde akkoorden over de splitsing van BHV en over de financiering van de deelstaten, nu kan men haar stilaan opbergen, want de onderhandelingen over de splitsing van het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde lopen thans vast op de irreële eis van de Franstaligen om Franstaligen berecht te laten worden in eentalig gebied in Vlaanderen. Oftewel: hoe de taalwet uit 1935 als pasmunt wordt gebruikt. CD&V ligt dwars, Wouter Beke is al boos weggelopen en Charles Michel (MR) voert de druk op. Ziehier het eindspel van de veronderstelde onderhandelingen. :-P

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-bekeken.dhtml

Ohm 2 oktober 2011 20:20

Juicht maar niet te vlug.

Hopelijk crashen ze, maar dat betwijfel ik. Ze zullen wel iets uit de mouw schudden.

Ernst Niessen 2 oktober 2011 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ohm (Bericht 5722522)
Juicht maar niet te vlug.

Hopelijk crashen ze, maar dat betwijfel ik. Ze zullen wel iets uit de mouw schudden.

Ik wil best het nodige voorbehoud maken, maar de onderhandelaars zijn - niets menselijks is hun vreemd - moe.

Hoe zou dát nu kunnen? 8-)

hurricane 2 oktober 2011 20:46

Het was te verwachten. De goed-nieuws-shows waren iets te pertinent aanwezig in de media...

Ernst Niessen 2 oktober 2011 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5722559)
Het was te verwachten. De goed-nieuws-shows waren iets te pertinent aanwezig in de media...

Maandag hebben de media weer volop nieuws. Vers van de pers. Wouter Beke zal een verklaring afleggen en zeggen: "Ik heb het tenminste tien weken geprobeerd, maar wat men nu voorstelt, is een brug te ver."

BWarrior 2 oktober 2011 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5722501)
Was er de afgelopen weken een euforische stemming ontstaan over het bereiken van veronderstelde akkoorden over de splitsing van BHV en over de financiering van de deelstaten, nu kan men haar stilaan opbergen, want de onderhandelingen over de splitsing van het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde lopen thans vast op de irreële eis van de Franstaligen om Franstaligen berecht te laten worden in eentalig gebied in Vlaanderen. Oftewel: hoe de taalwet uit 1935 als pasmunt wordt gebruikt. CD&V ligt dwars, Wouter Beke is al boos weggelopen en Charles Michel (MR) voert de druk op. Ziehier het eindspel van de veronderstelde onderhandelingen. :-P

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-bekeken.dhtml

Jij kent niet veel van Belgische politiek, he?

BWarrior 2 oktober 2011 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5722579)
Maandag hebben de media weer volop nieuws. Vers van de pers. Wouter Beke zal een verklaring afleggen en zeggen: "Ik heb het tenminste tien weken geprobeerd, maar wat men nu voorstelt, is een brug te ver."

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

ja, hij gaat de bereikte akkoorden over BHV, Brussel, de bevoegdheidsoverdrachten, de financieringswet in de vuilbak gooien owv het gerechtelijk arrondissement BHV:roll:

Svennies 2 oktober 2011 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5722631)

ja, hij gaat de bereikte akkoorden over BHV, Brussel, de bevoegdheidsoverdrachten, de financieringswet in de vuilbak gooien owv het gerechtelijk arrondissement BHV:roll:

hij moet dus maar aan de francofone chantage toegeven...

En aan de daaropvolgende francofone chantage alweer,enzovoort..

Heel belgicistisch dus,de klein mannen uit het zuiden willen dus alles aangezien de Vlamingen één enkel punt erdoor hebben gekregen....

Het goede oude belgique a papa dus...

De Vlamingen één lekstok en de franstranstaligen de rest van de winkel...:roll::roll:

Dan nog liever de boom in met héél uwe belziek..

Bokkenreyder 2 oktober 2011 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5722631)

Het zal dat zijn of de CD&V begraven! Wat de Franstaligen ivm de splitsing van het gerechtelijk arrondissement BVH vragen, wordt dor geen enkele Vlaming geaccepteerd, buiten een paar zonderlingen van de BUB en een paar verzuurde belgicisten die hun kinderen zelfs opofferen om Belgikske te redden! :evil:

Zeno! 2 oktober 2011 21:41

Nu zal het niet meer mislopen. Ze hebben immers hun ministerpostje geroken, en dan kijken ze niet meer om. CD&V is al geplooid, volgende week breken ze helemaal.

Franstalige rechters in Vlaanderen, maar natuurlijk cher Francophones.

En de Vlamingen in Wallonie? Die moeten maar Frans verstaan!

Vive la Belgique!

Another Jack 2 oktober 2011 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5722647)
Het zal dat zijn of de CD&V begraven! Wat de Franstaligen ivm de splitsing van het gerechtelijk arrondissement BVH vragen, wordt dor geen enkele Vlaming geaccepteerd, buiten een paar zonderlingen van de BUB en een paar verzuurde belgicisten die hun kinderen zelfs opofferen om Belgikske te redden! :evil:

95% van de Vlamingen weet niet eens wat het gerechtelijk arrondissement BHV is.

België bestaat nog steeds, ondanks uw dagelijkse :twisted:.

En dat vind ik :thumbsup:

BWarrior 2 oktober 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5722652)
Nu zal het niet meer mislopen. Ze hebben immers hun ministerpostje geroken, en dan kijken ze niet meer om. CD&V is al geplooid, volgende week breken ze helemaal.

Franstalige rechters in Vlaanderen, maar natuurlijk cher Francophones.

En de Vlamingen in Wallonie? Die moeten maar Frans verstaan!

Vive la Belgique!

En nu het negatieve?

Bokkenreyder 2 oktober 2011 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5722654)
95% van de Vlamingen weet niet eens wat het gerechtelijk arrondissement BHV is.

België bestaat nog steeds, ondanks uw dagelijkse :twisted:.

En dat vind ik :thumbsup:

Wie laatst :lol:, best :lol:! :evil:

BWarrior 2 oktober 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5722644)
hij moet dus maar aan de francofone chantage toegeven...

En aan de daaropvolgende francofone chantage alweer,enzovoort..

Welke chantage? Ze zullen wel een ingewikkeld compromis bedenken. Ik zeg gewoon dat CD&V de onderhandelingen nu niet meer gaat opblazen.

Bokkenreyder 2 oktober 2011 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5722665)
Welke chantage? Ze zullen wel een ingewikkeld compromis bedenken. Ik zeg gewoon dat CD&V de onderhandelingen nu niet meer gaat opblazen.

Ik dacht dat politieke vereenvoudiging een van de prioriteiten was! :evil:

BWarrior 2 oktober 2011 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5722668)
Ik dacht dat politieke vereenvoudiging een van de prioriteiten was! :evil:

Wie zei dat?

Svennies 2 oktober 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5722665)

Tuttuttut...

Het woord chantage komt hier tot zijn recht...

Dan worden de tsjeefjes volgend jaar afgemaakt in het stemhokje...

Wil woutje dit risico écht gaan nemen door nu wééral eens te meer gaan toegeven...

Waarom dacht u dat hij boos is weggelopen van de onderhandelingstafel...

Bokkenreyder 2 oktober 2011 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5722669)
Wie zei dat?

Ze pochen nu al met hun semi-afschaffing van de Senaat! maar ik snap het dat je voor een nog ingewikkelder onland bent, dat nu zelfs niet meer efficiënt kan bestuurd worden, als hetzelfde onland maar blijft spartelen! :evil:

Zeno! 2 oktober 2011 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5722660)
En nu het negatieve?

De belangen van de Vlamingen kunnen je echt geen bal schelen, he? Zo lang de Franstaligen maar krijgen wat ze willen, ook al zijn dat voorrechten die Vlamingen in Wallonie niet hebben.

Zo blijft het belgicisme zich maar keren tégen Vlaanderen, tégen de motor die dit verdomde koninkrijk financieel rechthoudt nota bene! De schaamte ver voorbij is dit.

Bokkenreyder 2 oktober 2011 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5722675)
De belangen van de Vlamingen kunnen je echt geen bal schelen, he? Zo lang de Franstaligen maar krijgen wat ze willen, ook al zijn dat voorrechten die Vlamingen in Wallonie niet hebben.

Zo blijft het belgicisme zich maar keren tégen Vlaanderen, tégen de motor die dit verdomde koninkrijk financieel rechthoudt nota bene! De schaamte ver voorbij is dit.

Wat maken we ons eigenlijk moe aan die paar zonderlingen,die blij zijn met een aanhang van hooguit een paar honderd wereldvreemden die in het begin van de 19de eeuw zijn bljven steken! :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be