Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Pukkelpop slachtoffer van KMI-geldmachine ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161187)

Descartes Jr 3 oktober 2011 20:39

Pukkelpop slachtoffer van KMI-geldmachine ?

Top-metereoloog Luc Trullemans (KMI/RTL-TVI/Steve Fosset/Solar Impulse/...) doet deze week een verhelderend verhaal in het franstalige weekblad Paris-Match, dat ik tot dusver nergens in Nederlandstalige media vond :

"Het KMI kende perfect de ernst van het onweer en volgde het zelfs met een team Oostenrijkse stagiairs vanuit Brabant tot in Limburg 'om foto's te maken'. Het KMI gaf zijn voorspellingen en waarschuwingen echter niet door aan Pukkelpop, omdat Pukkelpop géén betalende klant van het KMI was, in tegenstelling tot een reeks andere zomerfestivals."

Om de poen is het dus te doen.

Men kan het predikaat 'Koninklijk' dus maar best vervangen door "Kapitalistisch" en eens de vraag stellen naar de bestemming van de winsten van dit 'instituut'.

maddox 3 oktober 2011 21:30

In een tijdperk dat ieder met zijn smartphone de buienradar ten alle tijden kan raadplegen...

Hoezo, betalen voor weersinformatie?

Mambo 3 oktober 2011 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5724388)
In een tijdperk dat ieder met zijn smartphone de buienradar ten alle tijden kan raadplegen...

Soms is er op de buienradar geen wolkje te zien. En als je buiten kijkt is de zon niet te zien ?

Volgens mij zit er stof in die lenzen.

Descartes Jr 4 oktober 2011 04:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5724388)

Jep. Betalende contracten hé. Wedden dat er bij het KMI ook al advokaten werken !?

maddox 4 oktober 2011 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5724769)
Jep. Betalende contracten hé.

En wat zou zo'n betalend contract dan moeten verwezelijken wat doorsnee tiener met Iphone niet kan?

Citaat:

Wedden dat er bij het KMI ook al advokaten werken !?
Niet verwonderlijk, als elke regenbui die niet persoonlijk is vermeld al kan leiden tot beschuldigingen.

@Mambo
Citaat:

Soms is er op de buienradar geen wolkje te zien. En als je buiten kijkt is de zon niet te zien?
De buienradar "ziet" de reflexie van water in de atmosfeer. Als het te dun is, dan ziet die niks, maar als de "mistlaag" hoog genoeg is, kan je naar buiten kijken en toch geen deftig zonnetje zien.

kiko 4 oktober 2011 07:42

Nonsens.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110930_065

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ullemans.dhtml

giserke 4 oktober 2011 08:01

Ze moeten Prullemans op staandevoet buitenstampen.

Boduo 4 oktober 2011 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5724195)
Top-metereoloog Luc Trullemans (KMI/RTL-TVI/Steve Fosset/Solar Impulse/...) doet deze week een verhelderend verhaal in het franstalige weekblad Paris-Match, dat ik tot dusver nergens in Nederlandstalige media vond :

"Het KMI kende perfect de ernst van het onweer en volgde het zelfs met een team Oostenrijkse stagiairs vanuit Brabant tot in Limburg 'om foto's te maken'. Het KMI gaf zijn voorspellingen en waarschuwingen echter niet door aan Pukkelpop, omdat Pukkelpop géén betalende klant van het KMI was, in tegenstelling tot een reeks andere zomerfestivals."

Om de poen is het dus te doen.

Men kan het predikaat 'Koninklijk' dus maar best vervangen door "Kapitalistisch" en eens de vraag stellen naar de bestemming van de winsten van dit 'instituut'.

Akkoord, maar is het ook niet een beetje de schuld van Pukkelpop zelf ?
Waarom betaalden ZIJ niet en anderen wèl ?

:?

Steve_M 4 oktober 2011 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5724937)
Akkoord, maar is het ook niet een beetje de schuld van Pukkelpop zelf ?
Waarom betaalden ZIJ niet en anderen wèl ?

:?

Dat klopt al niet, want Pukkelpop was wel degelijk geabonneerd op een van hun diensten. Verder zal ik herhalen wat ik een paar dagen geleden al in de Pukkelpop-draad schreef over dit incident:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Ok, jij vindt het dus perfect normaal dat nu, enkele maanden na de ramp, het KMI doodleuk komt vertellen dat ze wel wisten wat er stond te gebeuren, maar dat - omdat ze daar geen geld voor kregen - ze dat dan maar laten gebeuren? Natuurlijk is die storm niet de schuld van het KMI, maar als je weet hebt van zoiets, dan verwittig je toch iemand? Leuke evolutie is dit. Volgende stap: schaf alle weerberichten en waarschuwingen voor zwaar weer af: wie wil weten of er gevaar dreigt, moet daar eerst maar voor betalen.

Vraagje: als jij morgen een elektricien laat komen voor een reparatie en die ziet dat er een gevaarlijke situatie bestaat in je zekeringkast, hoe zou jij het dan vinden als die - als je huis een paar maanden later afbrandt - je opbelt om te zeggen dat hij wel wist dat dat zou gebeuren, maar dat je hem niet had betaald om je dat te zeggen?

http://forum.politics.be/showthread....159107&page=65

EDIT: op dat ogenblik leek het er wel nog op dat Trullemans sprak in naam van het KMI. Dat nam pas nadien afstand van zijn uitspraken.

giserke 4 oktober 2011 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5725157)
Dat klopt al niet, want Pukkelpop was wel degelijk geabonneerd op een van hun diensten. Verder zal ik herhalen wat ik een paar dagen geleden al in de Pukkelpop-draad schreef over dit incident:

EDIT: op dat ogenblik leek het er wel nog op dat Trullemans sprak in naam van het KMI. Dat nam pas nadien afstand van zijn uitspraken.

Buitenstampen moeten ze doen.

Steve_M 4 oktober 2011 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5725197)
Buitenstampen moeten ze doen.

Soms heb ik het gevoel dat jij beter eens een cursus anger management zou volgen. Soms, he. ;-)

Boduo 4 oktober 2011 13:55

Citaat:

Wat klopt er niet ?
"geabonneerd op een van hun diensten"...wat betekent dat CONCREET ? ? ?
In hetgeen je schreef op de Pukkelpop-draad, vind ik nergens een bewijs dat ze betaalden voor volledige informatie. KMI is een staatsdienst...
Al die kerels geven zéker geen extra service ! Ik denk dat we beiden oud genoeg zijn om dat te weten.

:x

giserke 4 oktober 2011 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5725205)
Soms heb ik het gevoel dat jij beter eens een cursus anger management zou volgen. Soms, he. ;-)

Zo af en toe eens een de nek omwringen, is toch een stressontlading.
Moet je ook eens proberen ;-)

Descartes Jr 4 oktober 2011 14:07

Citaat:

Dan moet je Paris-Match van deze week lezen. Daar staat héél wat anders.

Descartes Jr 4 oktober 2011 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5725471)
Wat klopt er niet ?
KMI is een staatsdienst...Al die kerels geven zéker geen extra service ! Ik denk dat we beiden oud genoeg zijn om dat te weten.

Toch wel, als je flink betaalt. Idem Nationaal Geografisch Instituut, ... En dan moet je je eens interesseren aan talrijke "vzw" die in principe geen winsten maken. Het geld vloeit daar gewoon rechtstreeks als bonussen in de zakken van de hoogwaardige beheerders.

Steve_M 4 oktober 2011 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5725471)
Wat klopt er niet ?
"geabonneerd op een van hun diensten"...wat betekent dat CONCREET ? ? ?
In hetgeen je schreef op de Pukkelpop-draad, vind ik nergens een bewijs dat ze betaalden voor volledige informatie. KMI is een staatsdienst...
Al die kerels geven zéker geen extra service ! Ik denk dat we beiden oud genoeg zijn om dat te weten.

Citaat:

Ok, jij vindt het dus perfect normaal dat nu, enkele maanden na de ramp, het KMI doodleuk komt vertellen dat ze wel wisten wat er stond te gebeuren, maar dat - omdat ze daar geen geld voor kregen - ze dat dan maar laten gebeuren? Natuurlijk is die storm niet de schuld van het KMI, maar als je weet hebt van zoiets, dan verwittig je toch iemand? Leuke evolutie is dit. Volgende stap: schaf alle weerberichten en waarschuwingen voor zwaar weer af: wie wil weten of er gevaar dreigt, moet daar eerst maar voor betalen.

Vraagje: als jij morgen een elektricien laat komen voor een reparatie en die ziet dat er een gevaarlijke situatie bestaat in je zekeringkast, hoe zou jij het dan vinden als die - als je huis een paar maanden later afbrandt - je opbelt om te zeggen dat hij wel wist dat dat zou gebeuren, maar dat je hem niet had betaald om je dat te zeggen?
Volgens mij is zin voor verantwoordelijkheid geen extra service, maar dat is vast naïef.

@Descartes: wat stond er dan in Paris-Match? Want dit komt uit het persbericht van de Pukkelpop-organisatie:

De organisatie van het muziekfestival reageerde gisteren al 'verbaasd' over de uitspraken en ontkent dat er geen contract met het KMI was. 'Pukkelpop is geabonneerd op My Meteo, de officiële online betalende service van het KMI', klinkt het in een persbericht.

Hadden ze dan niet genoeg betaald?

Dude87 4 oktober 2011 19:17

Achterlijke complot-theorie!

Steve_M 4 oktober 2011 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 (Bericht 5726058)
Achterlijke complot-theorie!

?

Descartes Jr 4 oktober 2011 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5725872)
@Descartes: wat stond er dan in Paris-Match?

In Paris-Match met een artikel over de wereldberoemde (Vlaamse) meteoroloog Luc Trullemans stond letterlijk : het KMI biedt aan de zomerfestivals een contract om voor hen het weer speciaal in de gaten te houden en hen zonodig te alarmeren (ze doen hetzelfde in de winter o.a. voor Bruggen en Wegen, ...). Een hele reeks zomerfestivals hebben dan ook effectief zo'n contract met het KMI afgesloten, maar Pukkelpop niet omdat zij afspraken hebben met "een andere meteoroloog" waarover Luc Trullemans zeer vaag bleef.

Verder in het artikel valt dan te lezen dat : "het KMI zeer goed wist dat het een extreme bui ging worden want ze hebben er zelfs een groepje stagedoende Oostenrijkse meteorologen op afgestuurd om de zaak van dichtbij te bestuderen, zo'n beetje gelijk de Amerikaanse orkaanjagers (cf. film Twister)."

Mijn besluit : het KMI wist het maar vertikte het om Pukkelpop te waarschuwen omdat ze geen poen zagen.

Stel u eens voor dat de brandweer moedwillig een uur te laat komt omdat jij geen brandweerkalender kocht met nieuwjaar .... :roll::roll::roll:

Steve_M 4 oktober 2011 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5726085)
In Paris-Match met een artikel over de wereldberoemde (Vlaamse) meteoroloog Luc Trullemans stond letterlijk : het KMI biedt aan de zomerfestivals een contract om voor hen het weer speciaal in de gaten te houden en hen zonodig te alarmeren (ze doen hetzelfde in de winter o.a. voor Bruggen en Wegen, ...). Een hele reeks zomerfestivals hebben dan ook effectief zo'n contract met het KMI afgesloten, maar Pukkelpop niet omdat zij afspraken hebben met "een andere meteoroloog" waarover Luc Trullemans zeer vaag bleef.

Verder in het artikel valt dan te lezen dat : "het KMI zeer goed wist dat het een extreme bui ging worden want ze hebben er zelfs een groepje stagedoende Oostenrijkse meteorologen op afgestuurd om de zaak van dichtbij te bestuderen, zo'n beetje gelijk de Amerikaanse orkaanjagers (cf. film Twister)."

Mijn besluit : het KMI wist het maar vertikte het om Pukkelpop te waarschuwen omdat ze geen poen zagen.

Stel u eens voor dat de brandweer moedwillig een uur te laat komt omdat jij geen brandweerkalender kocht met nieuwjaar .... :roll::roll::roll:

Dit dus: http://forum.politics.be/showthread....159107&page=65 ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be