Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Piratenpartij hijst de piratenvlag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161219)

Nr.10 4 oktober 2011 15:26

Piratenpartij hijst de piratenvlag

1 Bijlage(n)
De liberalen verliezen al hun zetels in Berlijn.

9% voor de piratenpartij.

(fig.: logo piratenpartij)

Txiki 4 oktober 2011 15:29

Je hebt het logo al verkracht. Zegt veel over jouw slechte intenties. Awoert!

roger verhiest 4 oktober 2011 15:30

In "De Morgen" las ik dat JMDD overweegt zijn partijgenoten de raad te geven om naar een andere partij over te lopen : een "Vlaamse Piratenpartij" lijkt me voor hen een mieters idee.

roger verhiest 4 oktober 2011 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5725574)
Je hebt het logo al verkracht. Zegt veel over jouw slechte intenties. Awoert!

Adembenemend mooit scheldwoord & bovendien in de mode :

"Logoverkrachter"

Txiki 4 oktober 2011 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5725579)
Adembenemend mooit scheldwoord & bovendien in de mode :

"Logoverkrachter"

Oei, dat wist ik niet.

Nr.10 4 oktober 2011 15:49

1 Bijlage(n)
http://www.pirateparty.be/
Pirate Party Belgium is part of a global pan-european Pirate movement seeking to promote free access to culture, knowledge and society. As such the Pirate Party tries to bring a up-to-date way of thinking to belgian politics in general. Pirate Party Belgium represents a modern outlook on society willing to reform for the current state of knowledge, expression and technology, and its influence on everything in todays society from communication, enterprise, public administration and creative culture.

bgf324 4 oktober 2011 16:01

Pfff. Nog een partij van anarchistische bergkristalhippies.

kiko 4 oktober 2011 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5725614)
http://www.pirateparty.be/
Pirate Party Belgium is part of a global pan-european Pirate movement seeking to promote free access to culture, knowledge and society. As such the Pirate Party tries to bring a up-to-date way of thinking to belgian politics in general. Pirate Party Belgium represents a modern outlook on society willing to reform for the current state of knowledge, expression and technology, and its influence on everything in todays society from communication, enterprise, public administration and creative culture.

Ze vertikken het dus om ook maar één cent te betalen voor muziek, film, software en dergelijke.

Pelgrim 4 oktober 2011 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5725639)
Ze vertikken het dus om ook maar één cent te betalen voor muziek, film, software en dergelijke.

en terecht. 8-)

kiko 4 oktober 2011 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5725962)
en terecht. 8-)

Niet echt.

Als ik morgen een album uitbreng waar ik heel lang aan gewerkt heb (Kiko sings Brel bv.) zou ik het zeer frustrerend vinden als ik merk dat mijn album al 500.000 keer gedownload is, maar in de winkel slechts 25 exemplaren verkocht werden, waarvan de helft door vrienden en kennissen.

guido 007 4 oktober 2011 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5725969)
Niet echt.

Als ik morgen een album uitbreng waar ik heel lang aan gewerkt heb (Kiko sings Brel bv.) zou ik het zeer frustrerend vinden als ik merk dat mijn album al 500.000 keer gedownload is, maar in de winkel slechts 25 exemplaren verkocht werden, waarvan de helft door vrienden en kennissen.

En de andere helft heb je dan waarschijnlijk zelf gekocht zeker?

Pelgrim 4 oktober 2011 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5725969)
Niet echt.

Dat is dan pech eh makker.

De tijd dat men muziek kon maken om geld te verdienen is afgelopen.

Albrecht 4 oktober 2011 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5725984)

Dus als meer mensen winkels gaan beroven, moeten we ons daar ook bij neer leggen? De tijd dat men dingen kon verkopen om geld te verdienen is dan afgelopen?

Niet dat ik veel geef om die rommel die voor muziek moet doorgaan...

Pelgrim 4 oktober 2011 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5726043)
Dus als meer mensen winkels gaan beroven, moeten we ons daar ook bij neer leggen? De tijd dat men dingen kon verkopen om geld te verdienen is dan afgelopen?

Als het gaat om producten waarvan de reproductie niks kost, ja waarom niet.
Bits en bytes kunnen in principe onbeperkt gekopieerd worden.

kiko 4 oktober 2011 19:37

Citaat:

Ongelooflijke zever, en nogal aanmatigend ook. Naïef trouwens ook, de overheid kan altijd servers platleggen.

Ik download ook af en toe iets, waarom niet, maar ik koop ook meer dan genoeg cd's.

Ik heb respect voor de artiesten en hun talent en toewijding, jij duidelijk niet. Als je het niet met enkele muisklikjes gratis kunt binnenhalen, interesseert het je al niet meer.

Conclusie: je bent lui, onrespectvol en gierig.

Albrecht 4 oktober 2011 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5726046)
Als het gaat om producten waarvan de reproductie niks kost, ja waarom niet.

Maar de productie van de liedjes kost wel iets. Allez, de video clip vooral. Autotune zal wel een hoop geld besparen.

kiko 4 oktober 2011 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5725978)
En de andere helft heb je dan waarschijnlijk zelf gekocht zeker?

Ja, maar wel om als promotiemateriaal weg te geven uiteraard.

kiko 4 oktober 2011 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5726107)
Maar de productie van de liedjes kost wel iets. Allez, de video clip vooral. Autotune zal wel een hoop geld besparen.

Productie interesseert hem allemaal niet. Het enige wat hem interesseert is zijn portemonnee, en daarvoor worden de meest gekke drogredenen naar voren gehaald.

Steve_M 4 oktober 2011 19:40

Citaat:

Met de komst van de Kindle en andere digitale boekformaten mag er dan ook niemand nog iets verdienen met het schrijven van boeken? Ik vrees dat er nu een of andere tirade gaat komen over de grote boze platenmaatschappijen en/of uitgeverijen, maar dan zal ik daar alvast tegen inbrengen dat sommige van de beste muziek er alleen maar is gekomen doordat de componist kon leven van zijn creaties. Geld dus.

Pelgrim 4 oktober 2011 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5726107)
Maar de productie van de liedjes kost wel iets.

Nee.

Citaat:

Allez, de video clip vooral.
Zelfs dat niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be