Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Dierendag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161227)

suqar_7loe 4 oktober 2011 16:35

Dierendag

Blijkbaar is het jullie ontgaan maar het is vandaag werelddierendag. Vandaar:

Ik wens bepaalde forummers een fantastische feestdag toe. (Grapje)

Ikzelf heb een hekel aan dierendag. Ik loop al een hele dag irritant. Ze zouden het moeten verbieden dat leerlingen hun huisdier mogen meebrengen naar school. Ik kan geen honden, vogels, katten, schildpadden, konijnen en cavia's meer zien.:evil: Werkelijk, ik waande me in een zoo vandaag! Hebben jullie huisdieren? Of kinderen die zo'n beest hebben mogen meegenomen naar school vandaag?

Dronkoers 4 oktober 2011 16:38

Ach, ieder diertje zijn pleziertje ;-)

Voor de rest heb ik niks van beesten in huis... op een vlieg en een mug na ofzo ;-)

suqar_7loe 4 oktober 2011 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5725728)
Ach, ieder diertje zijn pleziertje ;-)

Voor de rest heb ik niks van beesten in huis... op een vlieg en een mug na ofzo ;-)

Vooral die muggen de laatste dagen. Echt voos.

Dronkoers 4 oktober 2011 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misluktetsjeef (Bericht 5725738)
Mijn dochter had een zee-aquarium van 5000 liter mee...:-D
Kwestie van de meester te verrassen;-)

Gevuld met water en vissen? Die kan al wa heffen :-P

roger verhiest 4 oktober 2011 16:48

katten, honden, parkieten, waterschildpadden.. da's ongeveer alles waar ik in mijn leven mee geconfronteerd ben.

Ik woon in een kattenbuurt.. die komen regelmatig "op bezoek" in de tuin, vooral in de kattentijd. =slaan hun tenten op op mijn tuintafel, hangmat, appelboom, notenboom..

ze belagen de broedende en net uitgekomen kleine mereld in hun nest in de overkoepelde druivelaar..

Ook (maar dan in het verborgene) vleermuizen, uilen en egels zijn in mijn tuin op doorreis.

Huiskruisspinnen ! Dit is nu hun seizoen !

materiaal voor haikoe's ?

bgf324 4 oktober 2011 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5725722)
Blijkbaar is het jullie ontgaan maar het is vandaag werelddierendag. Vandaar:

Ik wens bepaalde forummers een fantastische feestdag toe. (Grapje)

Ikzelf heb een hekel aan dierendag. Ik loop al een hele dag irritant. Ze zouden het moeten verbieden dat leerlingen hun huisdier mogen meebrengen naar school. Ik kan geen honden, vogels, katten, schildpadden, konijnen en cavia's meer zien.:evil: Werkelijk, ik waande me in een zoo vandaag! Hebben jullie huisdieren? Of kinderen die zo'n beest hebben mogen meegenomen naar school vandaag?

Ga je nog naar de kleuterschool mss?

suqar_7loe 4 oktober 2011 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5725844)
Ga je nog naar de kleuterschool mss?

Watvoor antwoord verwacht je nu op zo'n vraag?

"Ja, ik ga naar de kleuterklas en zit bij juf Els in de Vlinderklas".

koe de poing 4 oktober 2011 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5725849)

horen moslimkindjes niet thuis bij juf Fatima in de kameelklas ?
allé, efkes ernstig : geeft het nooit conflicten de "westerse" cultuur te moeten volgen in de les ?

suqar_7loe 4 oktober 2011 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5725862)
horen moslimkindjes niet thuis bij juf Fatima in de kameelklas ?
allé, efkes ernstig : geeft het nooit conflicten de "westerse" cultuur te moeten volgen in de les ?

Neen, niet echt. Ik ben hier geboren dus veel andere cultuur heb ik niet gekend.

bgf324 4 oktober 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5725849)

Wat doe je anders op scholen tussen kleine kindjes? Als ik niet beter wist en dacht dat je een volwassen man was stuurde ik de politie op jouw dak :-o

bgf324 4 oktober 2011 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5725871)
Neen, niet echt. Ik ben hier geboren dus veel andere cultuur heb ik niet gekend.

Naar Katholiek onderwijs geweest? Hoe gaat dat dan in de lessen godsdienst?

suqar_7loe 4 oktober 2011 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5725881)
Wat doe je anders op scholen tussen kleine kindjes? Als ik niet beter wist en dacht dat je een volwassen man was stuurde ik de politie op jouw dak :-o

Kinderen onderwijzen in de lagere school misschien? En meer, vertel ik er niet over.

Steve_M 4 oktober 2011 17:39

Hier wonen twee katten. Ik zou zeggen dat ik twee katten heb, maar dat zou de werkelijke machtsverhoudingen niet weergeven, denk ik.

suqar_7loe 4 oktober 2011 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5725883)
Naar Katholiek onderwijs geweest? Hoe gaat dat dan in de lessen godsdienst?

Ik ben naar een GO school geweest als lager schoolkind en in het secundair heb ik op een strenge katholieke school gezeten. Tja, in het 1e en 2e middelbaar hebben we het vaak gehad over de bijbel. Ik vond dat best wel boeiend en scoorde ook goed. Maar die theorie voor waar aannemen, dat niet. Ik ben en blijf moslim.

bgf324 4 oktober 2011 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5725892)
Ik ben naar een GO school geweest als lager schoolkind en in het secundair heb ik op een strenge katholieke school gezeten. Tja, in het 1e en 2e middelbaar hebben we het vaak gehad over de bijbel. Ik vond dat best wel boeiend en scoorde ook goed. Maar die theorie voor waar aannemen, dat niet. Ik ben en blijf moslim.

Niet dat niet-moslims (de brave Vlaemsche katholieke jeugd) dat wel doen.
Bij ons lag dat in het 5de en 6de de vrijdag als laatste uur geprogrammeerd. Kwestie van het weekend in te zetten. (leerkracht = 25 jarige nerd).

1 keer heb ik me serieus gehouden en een vraag gesteld op een van zijn hypothesen (je kent dat soort stelling "we nemen aan dat ..."). Tjah, als je je stellingen niet kunt beargumenteren, hoe wil je dan dat we ze serieus nemen?

bgf324 4 oktober 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5725888)
Kinderen onderwijzen in de lagere school misschien? En meer, vertel ik er niet over.

Lol. :-o Wat doe je als je op een oudercontact plots de plaatselijke VB-mandataris voor je krijgt?

suqar_7loe 4 oktober 2011 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5725902)
Niet dat niet-moslims (de brave Vlaemsche katholieke jeugd) dat wel doen.
Bij ons lag dat in het 5de en 6de de vrijdag als laatste uur geprogrammeerd. Kwestie van het weekend in te zetten. (leerkracht = 25 jarige nerd).

1 keer heb ik me serieus gehouden en een vraag gesteld op een van zijn hypothesen (je kent dat soort stelling "we nemen aan dat ..."). Tjah, als je je stellingen niet kunt beargumenteren, hoe wil je dan dat we ze serieus nemen?

Bij ons lagen die uurtjes altijd in de ochtend. Veel klap kregen die lk niet van de meerderheid van de klas.
Ik heb ooit eens een priester gehad als godsdienst leerkracht (was een vervanger). Man, die heeft afgezien. Ik heb nog steeds medelijden met die man. Zielig gewoon.

suqar_7loe 4 oktober 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5725904)
Lol. :-o Wat doe je als je op een oudercontact plots de plaatselijke VB-mandataris voor je krijgt?

Ik heb leerlingen waarvan de ouders blokkers zijn. Tja, wat doet ge met dat volk hé? Gewoon uw werk doen en de kinderen vooral niet discrimineren.

Steve_M 4 oktober 2011 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5725910)
Ik heb leerlingen waarvan de ouders blokkers zijn. Tja, wat doet ge met dat volk hé? Gewoon uw werk doen en de kinderen vooral niet discrimineren.

Geef nu toch gewoon toe dat je stiekem in die kinderen hun melk pist.

suqar_7loe 4 oktober 2011 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5725891)
Hier wonen twee katten. Ik zou zeggen dat ik twee katten heb, maar dat zou de werkelijke machtsverhoudingen niet weergeven, denk ik.

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be