Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Akkoord over gerechtelijke splitsing BHV (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161230)

demonen 4 oktober 2011 16:51

Akkoord over gerechtelijke splitsing BHV

Het akkoord over de gerechtelijke splitsing van BHV zou onder meer voorzien in 5 franstalige onderzoeksrechters. Die zullen gedetacheerd worden uit Brussel en zullen onder het gezag van de Vlaamse procureur des konings van Halle - Vilvoorde staan. Belangrijk detail is ook dat de 5 onderzoeksrechters tweetalig moeten zijn.
Ook aan de Franstalige eis om de procedure om een Franstalige rechtsgang te vragen te vereenvoudigen zou tegemoet zijn gekomen. Die aanvraag zou ook per prief kunnen gebeuren in plaats van met een een verschijning voor de rechter.

Beke heeft zich in zijn kont laten neuken!

matthias999 4 oktober 2011 16:52

Voila ze, tjeven zijn nooit te vertrouwen.... Eerst alsof doen dat ze vlaams zijn en daarna steken ze een mes in onze rug.

Boduo 4 oktober 2011 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5725754)
Voila ze, tjeven zijn nooit te vertrouwen.... Eerst alsof doen dat ze vlaams zijn en daarna steken ze een mes in onze rug.

Na een container geld voor Brussel en een Win for Life voor Wallonie, willen de franstaligen nu ook franstalige rechters in Vlaanderen !!! Zou het dan toch waar zijn dat ze enkel tevreden zullen zijn als de vis en de garnalen aan de kust frans spreken ??? Wilfried Arnoys, Veurne.

franstalige rechters in Vlaanderen: de tijd van Conscience ! ! !
Decadent, pervers, ik vind er geen woorden voor !

Boduo 4 oktober 2011 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misluktetsjeef (Bericht 5725779)
Beke en consoorten zijn hun eigen graf aan het delven...:twisted::twisted::twisted:

Ik hoop uit het diepst van m'n hart dat je gelijk hebt !

:|

BWarrior 4 oktober 2011 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 5725751)
Het akkoord over de gerechtelijke splitsing van BHV zou onder meer voorzien in 5 franstalige onderzoeksrechters. Die zullen gedetacheerd worden uit Brussel en zullen onder het gezag van de Vlaamse procureur des konings van Halle - Vilvoorde staan. Belangrijk detail is ook dat de 5 onderzoeksrechters tweetalig moeten zijn.
Ook aan de Franstalige eis om de procedure om een Franstalige rechtsgang te vragen te vereenvoudigen zou tegemoet zijn gekomen. Die aanvraag zou ook per prief kunnen gebeuren in plaats van met een een verschijning voor de rechter.

Beke heeft zich in zijn kont laten neuken!

Oei, sorry, ik had dit topic niet gezien.

matthias999 4 oktober 2011 17:13

Toch ongelooflijk dat die franstalige rechtspraak (via een omweg) er dan toch komt.... Extra faciliteiten voor de franstaligen, over gans halle-vilvoorde dan nog. Binnekort komen er taalfaciliteiten voor heel dat kanton... Mens toch waar zijn ze mee bezig?:evil:

Beke laat zich weer goed in zijn gat nemen..:x

Yarisken 4 oktober 2011 17:20

Ze kunnen er beter mee stoppen. Een splitsing op deze manier is gewoon nog meer achteruit gaan. Beke, stekker eruit aub. Dit durf ik later niet aan mijn kinderen vertellen.

BWarrior 4 oktober 2011 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken (Bericht 5725832)
Ze kunnen er beter mee stoppen. Een splitsing op deze manier is gewoon nog meer achteruit gaan. Beke, stekker eruit aub. Dit durf ik later niet aan mijn kinderen vertellen.

:lol: Man, man, wat zijn jullie zielig.

schaker 4 oktober 2011 17:35

Heerlijk.... de Vlamingen hebben 12 miljoen voeten, waarmee men mooi kan spelen!

Hetzelfde artikel schrijft ook:
Citaat:

Terwijl de vergadering gisteren nog vastliep op de stroeve houding van vooral CD&V, lijkt Wouter Beke nu zijn houding te hebben aangepast. Beke zou een aantal punten die op tafel lagen hebben afgetoets met Vlaams minister-president Kris Peeters.
Citaat:

Het akkoord over de gerechtelijke splitsing van BHV zou onder meer voorzien in 5 Franstalige onderzoeksrechters die ingezet worden wanneer twee Franstaligen juridisch tegenover mekaar staan. De vijf zullen gedetacheerd worden uit Brussel en zullen onder het gezag van de Vlaamse procureur des konings van Halle - Vilvoorde staan. Belangrijk detail is ook dat de 5 onderzoeksrechters tweetalig moeten zijn.
Als deze 5 onderzoeksrechters uit Brussel komen, dan kan men automatisch veronderstellen dat ze tweetalig zijn... Indien ze toch geen nederlands kunnen, dan bieden ze in ieder geval wel een tweetalige dienst aan, bv. omdat hun secretaresse nederlands kan.

Als na verloop van tijd blijkt dat 5 onderzoeksrechters te veel werklast hebben, dan moet men dit aantal verhogen naar 29 (vet betaald door het vlaamse gewest natuurlijk).

Heerlijk.... de Vlamingen hebben 12 miljoen voeten, waarmee men mooi kan spelen!

HRobin 4 oktober 2011 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5725833)

"Een akkoord" is nog altijd geen efficient bestuur, en daar mag ik toch mijn ongenoegen over uiten ;-)

Zucht 4 oktober 2011 17:44

Hoe zou dat dan zitten met zaken voor het hof van Assisen ? Een Franstalige klopt een andere Franstalige de schedel in in Boortmeerbeek. Dat gaat dan naar Assisen in Leuven maar het onderzoek wordt in het Frans gevoerd en de jury moet dan ook Franstalig zijn of tweetalig ? Of gaan ze het dan toch verkassen naar Brussel ?
Heel dit ding lijkt me zo hard te rammelen aan alle kanten dat het België misschien wel ultiem uiteenrammelt.

matthias999 4 oktober 2011 17:50

[quote=Zucht;5725900]Hoe zou dat dan zitten met zaken voor het hof van Assisen ? Een Franstalige klopt een andere Franstalige de schedel in in Boortmeerbeek. Dat gaat dan naar Assisen in Leuven maar het onderzoek wordt in het Frans gevoerd en de jury moet dan ook Franstalig zijn of tweetalig ? Of gaan ze het dan toch verkassen naar Brussel ?
Heel dit ding lijkt me zo hard te rammelen aan alle kanten dat het België misschien wel ultiem uiteenrammelt.[/QUOTE]

Na dit ben ik er ook meer dan ooit van overtuigd dat deze regering de meest zieligste regering met de lostste schroeven ooit gaat worden. Het zal gegarandeerd geen jaar duren vooralleer die er ligt.

guido 007 4 oktober 2011 18:03

Vanwaar hebben jullie dit?
Ik heb nog niets gezien of gehoord.

matthias999 4 oktober 2011 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5725932)
Vanwaar hebben jullie dit?
Ik heb nog niets gezien of gehoord.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111004_006

Vlamingen hebben traditioneel hun broek weer laten zakken, jonges toch...

schaker 4 oktober 2011 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5725912)
Na dit ben ik er ook meer dan ooit van overtuigd dat deze regering de meest zieligste regering met de lostste schroeven ooit gaat worden. Het zal gegarandeerd geen jaar duren vooralleer die er ligt.

Nee, de komende regering zal niet vallen. Want daarna krijgen de traditionele vlaamse partijen bij de verkiezingen vreselijk op hun donder. Dan maar liever de rit uitzitten ("staatsmanschap tonen" heet dat) en hopen dat de vlaamse kiezer over 3 jaar vergeet op de N-VA te stemmen.

Bokkenreyder 4 oktober 2011 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5725900)
Hoe zou dat dan zitten met zaken voor het hof van Assisen ? Een Franstalige klopt een andere Franstalige de schedel in in Boortmeerbeek. Dat gaat dan naar Assisen in Leuven maar het onderzoek wordt in het Frans gevoerd en de jury moet dan ook Franstalig zijn of tweetalig ? Of gaan ze het dan toch verkassen naar Brussel ?
Heel dit ding lijkt me zo hard te rammelen aan alle kanten dat het België misschien wel ultiem uiteenrammelt.

Hoe kan een Grondwettelijk Hof dat zichzelf respecteert zoiets als niet discriminatoir bevestigen? Normaal nooit! Maar ja, this is Belgium! :roll: :evil:

Cynara Cardunculus 4 oktober 2011 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5725912)

en dan nog durven ze proberen BDW en NVA te verwijten dat ze aan zulke ridicule spelletjes niet wilden meespelen.

Krijg ik ook een tweetalige rechter als ik naar Namur ga verhuizen?

matthias999 4 oktober 2011 20:14

Johny Vansevenant op twitter:

Citaat:

Is te horen dat de vereenvoudigde procedure nu geldt voor heel het land. Twee Franstaligen of twee Vlamingen in Waals-Br bv brief nr rechter
Als we hem mogen geloven dan gaat dit voor heel het land tellen. Dus kunnen bv vlamingen in wallonie gerecht worden in het nederlands.

Goede zaak of niet?

Dirk A 4 oktober 2011 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5725833)

Toppunt van zieligheid is toch het meeheulen met de verdere ontnederlandsing van Vlaanderen. Of is dat je strategie: alles verfransen en dan is het ook opgelost.

4x10E6 4 oktober 2011 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5726192)
Johny Vansevenant op twitter:

Als we hem mogen geloven dan gaat dit voor heel het land tellen. Dus kunnen bv vlamingen in wallonie gerecht worden in het nederlands.

Goede zaak of niet?

Indien bovenstaande klopt: zondermeer een goede zaak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be