![]() |
Oprichting nieuwe partij
Hey allemaal.
Ik zou een partij willen oprichten die zich richt op die groep van mensen die deze samenleving niet meer aankunnen. Vandaar ben ik nu op zoek naar voorstellen en praktische tips die bij de oprichting van zo'n partij van pas kunnen komen. Bedoeling is om volgend jaar in oktober 2012 aan de gemeenteraadsverkiezingen mee te doen, en in Antwerpen te beginnen. Groetjes, E. Migrant |
En wat zou precies je programma zijn?
|
Citaat:
|
Zwarte humor. :vamp:
|
Dat gezegd zijnde begrijp ik dat er Belgen zijn die een nieuwe partij willen oprichten want met dat zootje ongeregeld dat er nu aan de macht is, gaan we van de regen in de drop...
|
Vlamingen kunnen nog altijd collectief zelfmoord plegen als ze geen eigen Staatsvorming kunnen bereiken.
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Eerst wil ik zien of het opstarten van een partij praktisch doenbaar is. Zo niet heeft het weinig zin om hier veel energie en tijd aan discussies te verspillen op een forum. Dus graag info over wat je juist moet doen en wat er heel praktisch bij komt kijken om in 2012 met een lijst op de schermen in de stemhokjes te raken. Eens dat ik dan zie dat dat kan, zal ik de zaken meer concreet uit de doeken doen. Voor de bijdragen die me op de goede weg kunnen zetten: alvast op voorhand bedankt. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Als er bij mijn armoedelek pensioen 500 € per maand bijkomt heb ik misschien genoeg om met de fiets naar de vergadering te komen.
Mag ik dan volksvertegenwoordiger worden? Dan kan ik een auto kopen. |
Een vreemdelingenpartij?
Mijn stem heb je! :lol: |
Citaat:
Normaal gezien toch. Als je gewoon wil meedoen aan de verkiezingen om mee te doen aan de verkiezingen kan je best bij de CD&V gaan. |
Kan niemand diene mens nu helpen?
Normaal gezien moet ge voor zover ik weet een paar duizend handtekeningen hebben verzameld voor ge op een kieslijst moogt komen. |
Citaat:
|
Ik heb een eerste referentie voor mijn eerdere bericht gevonden, maar die gaat over de Senaat- en Kamerlijsten.
http://www.apache.be/2010/05/kieslij...ne-partijtjes/ Citaat:
|
Mensen die deze samenleving niet meer aankunnen, kunnen ook geen handtekeningen verzamelen
|
Citaat:
Maar geldt dit ook voor de gemeenteraadsverkiezingen? Iemand een link naar deze "kieswet" etc? |
Citaat:
|
op 't voorgaande verder gegoogled her en der en de http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeentekieswet gevonden, die onder meer zegt:
partijen kandidaten en lijsten voordrachten van kandidaten gebeuren bij de voorzitter van de kieskring en moeten ondertekend worden, hetzij door ten minste twee aftredende gemeenteraadsleden, hetzij: 1° in de gemeenten van 20.000 inwoners en meer, door ten minste 100 gemeenteraadskiezers; Is da echt zo simpel? Of zitten er nog andere addertjes onder 't gras? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be