Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Akkoord over politieke vernieuwing (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161327)

matthias999 6 oktober 2011 21:46

Akkoord over politieke vernieuwing

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111006_098

Nu moet Beke nog zijn broek laten zakken inzake de samenvallende verkiezingen en het communitaire akkoord is rond. Maandag zal er een persconferentie gegeven worden en daarna starten ze met deel 2 (begroting, sociaal econoom, energy en migratie)

Ohm 6 oktober 2011 22:21

We krijgen misschien €500 belastingvermindering. Toch 1 goed punt :roll:

Ben eens benieuwd of onze toekomstige premier op de Vlaamse TV wilt verschijnen of gaat hij zijn slaafje sturen? Of wie weet laat hij iemand anders premier worden (beke ofzo bv) of erger: Charles michel .

Bokkenreyder 6 oktober 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ohm (Bericht 5730142)

Ben eens benieuwd of onze toekomstige premier op de Vlaamse TV wilt verschijnen of gaat hij zijn slaafje sturen? Of wie weet laat hij iemand anders premier worden (beke ofzo bv) of erger: Charles michel .

Charelke van Lewie mag dat zeker nooit worden van Strikkie: het water is veel te diep! Bovendien er komen nog leuke dagen: het socio-economische moet nog op tafel komen! :evil:

matthias999 6 oktober 2011 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ohm (Bericht 5730142)

Dat zal den wel de eerste premier worden uit de geschiedenis met een vlaamse minderheid. Bijna niemand van de vlamingen wilt die homo als hun premier. En hij kan dan nog niet eens fatsoenlijk nederlands.. Jonges toch en dat moet ons land draaiende houden?? Ik geef die nieuwe regering weinig levensduur.

gehuigert 6 oktober 2011 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5730155)
Dat zal den wel de eerste premier worden uit de geschiedenis met een vlaamse minderheid. Bijna niemand van de vlamingen wilt die homo als hun premier. En hij kan dan nog niet eens fatsoenlijk nederlands.. Jonges toch en dat moet ons land draaiende houden?? Ik geef die nieuwe regering weinig levensduur.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...laanderen.aspx

2e populairste politicus in Vlaanderen. 'Bijna niemand', zei u?

fcal 6 oktober 2011 22:49

Citaat:

Het is wel een doorbraak en precedent want vanaf nu krijgen op nep-federaal niveau in de toekomst waarschijnlijk steeds een Waals Blok-regering met de nodige Vlaamse collaborateurs. Het volstaat 14 Vlaamse volksvertegenwoordigers 'op de gepaste wijze' te overtuigen om een meerderheid te vormen. De geest is gewillig, maar het (zit)vlees is zwak.

Er zal ook geen regering kunnen gevormd worden zonder dat er verder inhoud gegeven wordt aan de nu nog oningevulde voorzieningen van het grootstedelijk gewest, de nood aan meer franstalige magistraten in Brabant, de rampzalige financiële en veiligheidsontwikkelingen in het hoofdstedelijk gebied enz... Voor deze laatste maatregelen zal na de huidige principiële Grondwetswijzigingen vanzelfsprekend een gewone meerderheid (Waals Blok + collaborateurs) in de Kamer volstaan.

BWarrior 6 oktober 2011 22:55

Vlaams-nationalisten tegen splitsingen, waar gaan we dat schrijven.

Hoera 6 oktober 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5730189)
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...laanderen.aspx

2e populairste politicus in Vlaanderen. 'Bijna niemand', zei u?

ik moet spijtig genoeg in herhaling vallen:
onderschat nooit de domheid van het kiesvee :evil:

Bokkenreyder 6 oktober 2011 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5730200)
Vlaams-nationalisten tegen splitsingen, waar gaan we dat schrijven.

Tegen schijnsplitsingen wel, niet tegen de ECHTE splitsing, maar die zal er nu op een revolutionaire manier moeten komen omdat een democratische manier door betonneringen in de Grondwet niet meer mogelijk zal zijn! Met dank aan de 'schijnvlamingen'! :evil:

gehuigert 6 oktober 2011 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5730206)
Tegen schijnsplitsingen wel, niet tegen de ECHTE splitsing, maar die zal er nu op een revolutionaire manier moeten komen omdat een democratische manier door betonneringen in de Grondwet niet meer mogelijk zal zijn! Met dank aan de 'schijnvlamingen'! :evil:

Zaten Vlaamsnationalisten niet altijd het democratische gehalte van België aan te klagen? Uit een recente peiling blijkt nochtans opnieuw dat er verre van een meerderheid van de Vlamingen voor een onafhankelijkheid zijn.

Revolutie... Ga eerst eens bij de Arabische lente gaan kijken voor ge zelfs maar denkt te weten wat goede redenen zijn voor een revolutie te starten.

Bokkenreyder 6 oktober 2011 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5730216)
Zaten Vlaamsnationalisten niet altijd het democratische gehalte van België aan te klagen? Uit een recente peiling blijkt nochtans opnieuw dat er verre van een meerderheid van de Vlamingen voor een onafhankelijkheid zijn.

Revolutie... Ga eerst eens bij de Arabische lente gaan kijken voor ge zelfs maar denkt te weten wat goede redenen zijn voor een revolutie te starten.

Men laat geen andere optie over! Deze staatsmisvorming heeft alleen maar het opnieuw 'verbelgen' van de staatsstructuren tot doel! De schijnoverdrachten van bevoegdheden zullen als een grote staatshervorming verkocht worden, maar het zullen lege dozen zijn bij gebrek aan de nodige vrij beschikbare en op eigen verantwoordelijkheid te verwerven en uit te geven financieën! Alles even mooi gebetonneerd als bij de 'sarcofaag die men gegoten heeft over de ontplofte reactor van Tsjernobyl! :evil:

BWarrior 6 oktober 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5730224)
Men laat geen andere optie over! Deze staatsmisvorming heeft alleen maar het opnieuw 'verbelgen' van de staatsstructuren tot doel! De schijnoverdrachten van bevoegdheden zullen als een grote staatshervorming verkocht worden, maar het zullen lege dozen zijn bij gebrek aan de nodige vrij beschikbare en op eigen verantwoordelijkheid te verwerven en uit te geven financieën! Alles even mooi gebetonneerd als bij de 'sarcofaag die men gegoten heeft over de ontplofte reactor van Tsjernobyl! :evil:

Elke staatshervorming zal u als een kaakslag afschilderen.

Ondertussen is de federale regering voor steeds minder en minder bevoegd.

En en passant de Senaat geconfederaliseerd.:roll:

Amon_Re 6 oktober 2011 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5730061)
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111006_098

Nu moet Beke nog zijn broek laten zakken inzake de samenvallende verkiezingen en het communitaire akkoord is rond. Maandag zal er een persconferentie gegeven worden en daarna starten ze met deel 2 (begroting, sociaal econoom, energy en migratie)

Citaat:

Nieuwe ministers zullen een examen moeten afleggen in het parlement.
Lap! Daar gaat die leuke ministerpost voor Gennez!

Amon_Re 6 oktober 2011 23:41

Citaat:

Van de 8 heeft'm toch mijn voorkeur zelle

Amon_Re 6 oktober 2011 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5730203)
ik moet spijtig genoeg in herhaling vallen:
onderschat nooit de domheid van het kiesvee :evil:

't is gewoon kiezen tussen pest & cholera

Amon_Re 6 oktober 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5730247)

Ondertussen kan men niet meer stemmen voor de senaat waardoor dit een postjesbak geworden is

Bokkenreyder 6 oktober 2011 23:47

Citaat:

Neen! Een ECHTE staathervorming die alles eenduiiger maakt en oplosingen brengt in plaats van er bij te creëren of te verschuiven zal ik niet al een kaakslg beschouwen! Maar een staatsmisvorming die het allemaal nog ingewikkelder maakt (zie bv. de splitsing vn het gerechtelijk BHV waarbij plots heel het Belgische grondgebied wordt betrokken) daar verzet ik me resoluut tegen! :evil:

BWarrior 7 oktober 2011 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5730261)
Neen! Een ECHTE staathervorming die alles eenduiiger maakt en oplosingen brengt in plaats van er bij te creëren of te verschuiven zal ik niet al een kaakslg beschouwen! Maar een staatsmisvorming die het allemaal nog ingewikkelder maakt (zie bv. de splitsing vn het gerechtelijk BHV waarbij plots heel het Belgische grondgebied wordt betrokken) daar verzet ik me resoluut tegen! :evil:

Ik verzet mij er ook tegen.

We zijn het dus eens.;-)

djimi 7 oktober 2011 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5730216)
...

Wat waren de 'goede redenen' voor [sic!] met de 'Belgische Revolutie van 1830' te starten?

vlijmscherp 7 oktober 2011 07:15

Citaat:

BHV is zodanig geregeld dat de Franstaligen op nog meer gebied kunnen rekenen bij een splitsing, via de metropolitane gemeenschap die echt geen lege doos zal blijken.
maw, het communautair strijdvlak wordt vergroot van Halle-Vilvoorde naar Vlaams-Brabant.

juridisch gezien is het wantrouwen van Franstaligen tov Nederlandstalige rechters wettelijk goedgekeurd.

de financieringswet is in het voordeel van de Franstaligen gewijzigd, er is totaal geen rekening gehouden met de verouderde bevolking van de Vlaamse Gemeenschap. Het Waals Gewest zal ook nooit solidair moeten zijn met het Vlaams Gewest. Van fiscale autonomie is er nauwelijks sprake, de belastingen blijven federaal geïnd.

De overdracht van bevoegdheden komt er, dat is waar, maar van complete bevoegdheidspaketten is er geen sprake, integendeel zelf.

De democratie dreigt overboord gegooid worden met de samenvallende verkiezingen.

maar ja hoor, een zeer goed akkoord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be