![]() |
Eerste peiling sinds splitsing BHV
Straks om 17 uur maakt De Standaard, samen met de VRT, een nieuwe politieke peiling bekend.
Benieuwd of de traditionele hieruit winst halen. |
Citaat:
|
Vrt, de standaard... Lap, dat wordt weer een belgicistische peiling. Kunnen ze met valse resultaten komen zwaaien dat nva aan populariteit heeft moeten inboeten...:roll:
Oh ja, de belangerijkste vraag: Vind u dat er zonder nva een federale regering moet gevormd worden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allez, weer een peiling... Of de N-VA nu straks 5 of 50% lijkt te halen, wat maakt dat nu uit? Voor de traditionele partijen betekent dat enkel hoop of angst voor wat meer of minder geld na de volgende verkiezingen.
Aanpassen moeten ze zich toch niet, tenzij de N-VA ooit eens groter wordt dan de CVP, SP en VLD samen. En dan nog hebben ze de groentjes in reserve. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Was dat echt een vraag in die peiling: 'Bent u trots Belg te zijn'?
Jezus, welke amateur stelt zoiets op :roll: |
De vraag "Bent u akkoord met de benoeming van Franstalige rechters in Halle vilvoorde?" zou niet mogen ontbreken.
Door de vraagstelling bepaal je ook de uitslag. Ik ben benieuwd naar de manier waarop hoe de vragen gesteld worden, daarmee kan ik de objectiviteit van de enquête inschatten. ('t is misschien dat ik vroeger zelf nog enquêtes mee hielp opstellen, afnemen, statistisch verwerken en interpreteren, dat ik er niet te veel belang aan hecht. Hetzelfde zegt mijn vriend die een bedrijf heeft die zich met ditzelfde bezig houdt) |
Citaat:
|
Citaat:
|
als ik de uitspraak van een bepaalde standaardjournalist goed kan interpreteren, zal er amper verschil zijn met de vorige peiling. Maar hij kan natuurlijk ook iets anders bedoeld hebben
|
Natuurlijk gaan de traditionelen er winst uit puren. Het zou me sterk verbazen moest N-VA niet minstens 5% lager uitkomen als de vorige peiling. Een peiling binnen pakweg een half jaar zal al meer zeggen, wanneer er iets zichtbaar wordt van de "historische" akkoorden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die op de verkiezingsdag zelf. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be