Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Nieuwe peiling van VRT-De Standaard: N-VA stijgt nog verder... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161386)

vrijevlaming 7 oktober 2011 16:02

Nieuwe peiling van VRT-De Standaard: N-VA stijgt nog verder...

zelfs na al die "historische" akkoorden die ze afsloten zonder n-va.

Ondanks dat ze zonder n-va zogezegd alles hadden opgelost, wordt n-va nog altijd sterker

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111007_145

demonen 7 oktober 2011 16:05

Die Groen!-kiezers zijn overigens wel rare vogels. Wanneer gevraagd wordt op welke politici ze zouden kunnen stemmen, noemen ze vooral Frank Vandenbroucke, Johan Vande Lanotte en Kris Peeters. Wouter Van Besien is slechts de vierde op hun lijstje.

respublica 7 oktober 2011 16:07

Goed nieuws, maar laten we niet euforisch doen. Het enige wat telt zijn de verkiezingsresultaten, en dat was 28% in 2010 en wat het in 2012 wordt is koffiedik kijken.

giserke 7 oktober 2011 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 5731484)
Die Groen!-kiezers zijn overigens wel rare vogels. Wanneer gevraagd wordt op welke politici ze zouden kunnen stemmen, noemen ze vooral Frank Vandenbroucke, Johan Vande Lanotte en Kris Peeters. Wouter Van Besien is slechts de vierde op hun lijstje.

Groen, dat zijn gestoorde freaks. Narcisten eigenlijk

vrijevlaming 7 oktober 2011 16:08

de val van het belang lijkt nu definitief ingezet. Vandaag zijn er weer twee afdelingen die uit de partij stapten. Volgens mij gaan die nog amper opkomen in 2012, behalve in paar grote steden

Xenophon 7 oktober 2011 16:09

Die N-VA toch weeral, zo'n grote partij en toch in het cordon zitten.

giserke 7 oktober 2011 16:09

Bovendien als die peiling doortrekt naar het lokaal niveau, betekend dit dat de tsjeven de helft van hun mandaten zal zien schuiven.
Wat dit zal teweeg brengen....

vrijevlaming 7 oktober 2011 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5731495)
Bovendien als die peiling doortrekt naar het lokaal niveau, betekend dit dat de tsjeven de helft van hun mandaten zal zien schuiven.

dat mag je niet doen, zo doortrekken. We gaan nooit 35% halen op lokaal vlak. Hier en daar, ja, maar in vele beginnende afdelingen mogen we al een gat in de lucht springen als we 15% halen.

Pelgrim 7 oktober 2011 16:11

De tsjeven stijgen???? 8O8O8O8O8O8O

Xenophon 7 oktober 2011 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5731504)

Wat had je gedacht? We zijn een volk van onnozelaars.

vrijevlaming 7 oktober 2011 16:13

Citaat:

1.7%, tov hun verkiezingsresultaat: dat is binnen de marge.

Zucht 7 oktober 2011 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5731500)
dat mag je niet doen, zo doortrekken. We gaan nooit 35% halen op lokaal vlak. Hier en daar, ja, maar in vele beginnende afdelingen mogen we al een gat in de lucht springen als we 15% halen.

Toch benieuwd wat er in HV gaat gebeuren.

Ambiorix1 7 oktober 2011 16:20

slechts 46% staat achter de huidige onderhandelaars...

Dat zegt toch genoeg.

solidarnosc 7 oktober 2011 16:22

Citaat:

De tjsevennationalisten van NVA en die van CD&V.

solidarnosc 7 oktober 2011 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5731495)

Volgens mij niet al te veel. De NVA'ers die ik mijn dorpje ken zijn tsjeveriger dan de tsjeven en aangezien er geen Franstaligen wonen en ons dorpie op 150km van de taalgrens ligt denk ik niet dat het zoveel verschil zal maken.

De schoofzak 7 oktober 2011 16:25

Beke is slechts tiende in de populariteit ...

zwak, vind ik ... een teken aan de wand.

(verder zitten in die top tien, de tsjeven èn de sossen met een deserteur .. die hen stemmenverlies zal opleveren)

solidarnosc 7 oktober 2011 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5731493)
de val van het belang lijkt nu definitief ingezet. Vandaag zijn er weer twee afdelingen die uit de partij stapten. Volgens mij gaan die nog amper opkomen in 2012, behalve in paar grote steden

Nja zolang de mojo van Dewever niet is uitgewerkt wellicht wel maar in het huidig politiek landschap kunnen dingen snel veranderen. De sterkte van NVA is Dewever en de sterkte van Dewever is de zwakte van de concurrentie. Beke en De Croo komen over als snotneuzen.

De schoofzak 7 oktober 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5731535)
Volgens mij niet al te veel. De NVA'ers die ik mijn dorpje ken zijn tsjeveriger dan de tsjeven en aangezien er geen Franstaligen wonen en ons dorpie op 150km van de taalgrens ligt denk ik niet dat het zoveel verschil zal maken.

Als ge a zegt, moet ge b durven zeggen.

Maak nu kenbaar over welk dorpje het gaat, en we spreken mekaar terug nadat de verkiezingsuitslagen bekend zullen zijn in oktober 2012.

system 7 oktober 2011 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5731476)
zelfs na al die "historische" akkoorden die ze afsloten zonder n-va.

Ondanks dat ze zonder n-va zogezegd alles hadden opgelost, wordt n-va nog altijd sterker

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111007_145

(in de veronderstelling dat de peilig juist is, hetgeen ik betwijfel)

Zoals ik hier al zolang stelde, 'verblokt' de NVA steeds meer. Het zuigt het VB leeg. En dus nogmaals, de Vlaams-nationalistische partijen zijn als communicerende vaten. Wat de ene nationalistische partij wint, verliest de andere.

Gezien de richting van de stemmen, mogen we nu zeker gerust stellen dat de NVA niet meer is: NVA= VB-light, maar: NVA= VB-full!

Zoals ook al werd voorspeld in een draad, gaat het VB onder de 10% en komt op ongeveer 8,5% . Bovendien verdwijnt de LDD uit de Kamer. De Vlaams-nationalisten in hun geheel winnen dus uiteindelijk maar bitter weinig. Ze nemen gewoon stemmen over van de andere Vlaams-nationalistische partijen. Ze zitten nu ongeveer aan hun maximum.

Wat meer verontrustend is voor de NVA, is de winst van partijen zoals de CD&V en Groen! . Die keurden volmondig het akkoord goed. Ook de SPa houdt zich opvallend goed. De Open-VLD ziet nog wat stemmen verliezen, waarschijnlijk aan de CD&V en in veel mindere mate aan de NVA.

Besluit: het ziet er niet goed uit voor de NVA. Het enige dat ze nog kunnen bij volgende verkiezingen is het VB verder leegzuigen.

Ieder wees dus gewaarschuwd: wie in de toekomst voor de NVA stemt, stemt voor een nieuw Vlaams Belang.

vrijevlaming 7 oktober 2011 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5731559)
(in de veronderstelling dat de peilig juist is, hetgeen ik betwijfel)

Zoals ik hier al zolang stelde, 'verblokt' de NVA steeds meer. Het zuigt het VB leeg. En dus nogmaals, de Vlaams-nationalistische partijen zijn als communicerende vaten. Wat de ene nationalistische partij wint, verliest de andere.

Gezien de richting van de stemmen, mogen we nu zeker gerust stellen dat de NVA niet meer is: NVA= VB-light, maar: NVA= VB-full!

Zoals ook al werd voorspeld in een draad, gaat het VB onder de [color="Red"][10% en komt op ongeveer 8,5% . Bovendien verdwijnt de LDD uit de Kamer. De Vlaams-nationalisten in hun geheel winnen dus uiteindelijk maar bitter weinig. Ze nemen gewoon stemmen over van de andere Vlaams-nationalistische partijen. Ze zitten nu ongeveer aan hun maximum.

Wat meer verontrustend is voor de NVA, is de winst van partijen zoals de CD&V en Groen! . Die keurden volmondig het akkoord goed. Ook de SPa houdt zich opvallend goed. De Open-VLD ziet nog wat stemmen verliezen, waarschijnlijk aan de CD&V en in veel mindere mate aan de NVA.

Besluit: het ziet er niet goed uit voor de NVA. Het enige dat ze nog kunnen bij volgende verkiezingen is het VB verder leegzuigen.

Ieder wees dus gewaarschuwd: wie in de toekomst voor de NVA stemt, stemt voor een nieuw Vlaams Belang.

:lol: Ik was al aan het wachten tot de Devadder van het forum ging afkomen. Tel je de stemmen samen van de V partijen bij de verkiezingen en in deze peilingen, dan zie je een zeer lichte stijging. In de praktijk zal dit wel betekenen dat er méér zetels gaan komen voor de V-partijen. Bovendien is uw stijging van cd&v 1.7% tov hun verkiezingsresultaat. N-VA stijgt 6% tov hun verkiezingsresultaat. De foutenmarge is 3%

einde discussie :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be