![]() |
Van november tot maart: Siberische koude
Dat voorspel ik.
op 12 november als mijn dochter 16 wordt gaat het al vriezen...8-) Dan een korte dooiperiode tot 2 december, waarna de wind gaat draaien uit het oosten en noord-oosten waarbij rekening moet worden gehouden met temperaturen tot -18. Op 19 december een zwarte sneeuwstorm gevolgd door een bijna twee maanden durende vorstperiode met temperaturen tot - 28 des á nachts en overdags max -17. Hollanders kunnen weer met de auto over het IJsselmeer naar Friesland en de Elfstedentoch zal worden afgelast ivm de hevige kou. It giet nie oan. Antwerpen zal door een bevroren Schelde en Westerschelde van de buitenwereld worden afgesneden. In de Ardennen zullen talloze dorpen door hevige lawines worden weggevaagd. Voor het eerst sinds het rampjaar 1740 zal de Noorzee bevroren zijn tot aan Engeland en zullen hongerige ijsberen de Lage Landen kwellen op hun roofdtochten naar eten. Op 2 maart zal de dooi invallen, maar tot aan augustus zullen ijsschotsen onze noorzeestranden verpulveren. |
Dat is zeer goed nieuws.
|
lekker die stijve tepeltjes door de koude.
Verder laat me dit Siberisch koud |
Citaat:
Er zullen daar sneeuwduinen voorkomen van meerdan 30 meter hoogte. Ik hen net wat jonge eiken geveld en de ringen liegen niet. |
Citaat:
Opgezette tepels voel je pas onder de dekens, waar het nog enigszins behaaglijk toeven is. |
Citaat:
Denkt is aan mijn hormonen zeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar zeewater nooit kouder kan worden dan -7 graden blijft een duik technisch gezien mogelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is zo'n koud weer eigenlijk nog wel in overeenstemming met onze multiculturele samenleving?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De winterbanden liggen er al op dus laat maar komen !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie weet vinden ze in die kringen van de boerka's wel iets niieuws uit. Dat is niet onmogelijk, zeker niet omdat er bekeerden zo bij lopen en die zijn hun westerse denkmanieren niet zo gauw kwijt. Ze doen hun best...
Ik denk aan gewatterde boerka's. Iets voor die hoofddoekjes, dat is al uitgevonden: Citaat:
|
Citaat:
Het is me een raadsel hoe dat volk zich voortplant zonder dat de mannen hun ballen eraf vriezen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be