![]() |
Waarom zijn er zo weinig overheidsvacatures in de provincie Limburg?
De openstaande overheidsvacatures even van de VDAB site geplukt:
Antwerpen: 92 Limburg: 9 Oost-Vlaanderen: 44 Vlaams-Brabant: 38 West-Vlaanderen: 36 Waren er ook al niet onregelmatigheden bij aanwervingen in HAZODI aangeklaagd bij het comite P? Uit de cijfers lijkt het nepotisme van de benoemingen bij de Limburgse overheden een vast gegeven. |
Klein Sicilië.
|
Inderdaad, klein Sicilië.
|
Omdat dat de minst dichtbevolkte provincie is ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom denk je dat ze dingen verzinnen zoals...infrax die strooizout gaat verspreiden? Omdat dat een goed plan is en bij de onderneming past? Tuurlijk niet, simpelweg omdat men dan weer enkele mandaatjes kan uitdelen. Waarom hebben ze verschillende onderdelen van het bedrijf enkele jaren geleden opgesplitst denk je? Omdat personen als Walter Creemers ipv 1 mandaat er dan een stuk of 5 bij krijgt. |
Citaat:
Er zijn wellicht meer geschikte kandidaten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat Limburgers trager oud worden ? :-)
Of nee. Waarom vacatures ? Die jobkes gaan van vader op zoon of via relaties ... |
Ge moet kunnen lezen en schrijven ? :lol:
|
Is maar één grote reden voor. Het centralisme van de overheid. Hoeveel overheid, lees aanbod, is er in Limburg in vergelijking met de andere provincies?
Tweede reden is dat het aanbod aan bekwame goed opgeleide jongeren in Limburg erg hoog ligt. Als er al eens een vacature vrij komt is het aantal kandidaten erg hoog. Heeft dus niks met vriendjespolitiek te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je mag mij natuurlijk altijd opsommen welke overheidsinstellingen hier in Limburg gevestigd zijn. Je mag natuurlijk altijd met bewijzen mijn stelling onderuithalen dat er een groot aanbod is van valabele kandidaten, zodat vacatures snel ingevuld worden. |
Citaat:
Trouwens, het gaat hem om de aantal vacatures en niet het aantal kandidaten. Met overheid bedoel ik alle instellingen, inclusief de satelietorganen als intercommunales, sociale tewerkstelling vanuit de overheid e.a. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be