Cynara Cardunculus |
12 oktober 2011 09:26 |
Over varkens doodschieten en schapen kelen
Verbod op huisdieren na doodschieten hangbuikzwijnen
Citaat:
Een 47-jarige man uit Glabbeek die midden maart zijn twee hangbuikzwijnen doodschoot, is dinsdag door de Leuvense correctionele rechtbank veroordeeld tot een levenslang verbod op het houden van dieren en een boete van 550 euro. Indien hij zich niet houdt aan het verbod, moet hij per overtreding en per dier een dwangsom van 100 euro betalen.
.Luc B. wilde zijn twee dieren kwijt omdat ze zijn gazon vernielden. De man had geprobeerd om ze te verkopen en had contact opgenomen met asielen, maar daar waren de dieren evenmin welkom. Ten einde raad schoot hij de dieren dood met een handvuurwapen. Het pistool dat de man gebruikte, werd ondertussen vernietigd.
|
Kijk, het is duidelijk dat die mens met die dieren alles geprobeerd had, maar geen uitweg meer wist. Ik zou denken dat hij ze nog naar het slachthuis had kunnen brengen, maar waarschijnlijk waren ze niet volgens de Europese regels opgekweekt dus ongeschikt... voor consumptie of zoiets.
Binnenkort is het echter weer het islamitische slachtfeest waar duizenden schapen onverdoofd gekeeld zullen worden. Ik denk dat die hangbuikzwijnen minder geleden hebben toen ze werden doodgeschoten.
(misschien had hij beter met zijn hangbuikzwijnen naar zo'n officiële slachtvloer gegaan en ze daar doodgeschoten? iedereen gelijk voor de wet enzo?)
Nu vraag ik me af - ook met andere vergrijpen of reddingsoperaties van dieren : waar zit hem de logica? Als ik lees dat er met man en macht en alle middelen worden ingezet om een zeehondenjong of pinguin "happy feet" te redden, terwijl in dezelfde haven de vissersboten aankomen met de vangst van die dag. Wat maakt dat het ene dier niet mag worden gevangen en gedood, en het andere wel?
Ik zie in dit voorbeeld geen geval van verwaarlozing noch dierenmishandeling. Gewoon een foute keuze bij het aankopen van een o zo snoezig hangbuikzwijntje! Dat ze gewoon eens beginnen met de aankoop van zo'n dieren onder stricte voorwaarden te zetten (gewoon al omwille van het voorbeeld van die mevrouw die zo'n beest in haar appartement liet opgroeien, d�*t vind ik dierenmishandeling - alhoewel het beest het op zich best naar zijn zin zal gehad hebben).

|