Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Doelbewust een regering zonder meerderheid aan vlaamse kant. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161647)

Nexer 13 oktober 2011 01:01

Doelbewust een regering zonder meerderheid aan vlaamse kant.

Citaat:

In het duidingsprogramma Terzake op Canvas uitte NV-A-voorzitter Bart De Wever zijn ongenoegen dat de Vlaamse partijen doelbewust in een regering willen stappen zonder meerderheid aan Vlaamse kant.

Bart De Wever is geen voorstander van de groenen in de regering. 'Bepaalde punten van Groen! omtrent energie, asiel en migratie vind ik gewoon verschrikkelijk', aldus de NV-A-voorzitter. Maar dat CD&V, Open VLD en SP.A doelbewust in een regering stappen zonder een meerderheid aan Vlaamse kant, vindt De Wever echt niet kunnen.

Dat Groen! uit de regering geweerd zou worden 'betekent wel dat dit de eerste regering is in de geschiedenis die men doelbewust maakt zonder meerderheid aan Vlaamse kant. Dit is dan een regering zonder democratische legitimatie in Vlaanderen', aldus Bart De Wever.

'Dit zou betekenen dat de helft van de bevolking niet eens volledig vertegenwoordigd is in de federale regering', aldus de NV-A-voorzitter. 'Dit is een echt dieptepunt. Zo zie je hoe dit land langzaam maar zeker naar de afgrond gaat.'
In een recent interview met De Tijd zei BDW dat als er geen meerderheid was aan Vlaamse kant, hij Di Rupo nooit premier zou noemen.

Lijkt mij een goed politiek schisma hier. Dit zal hopelijk de splitsing van België versnellen.

solidarnosc 13 oktober 2011 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 5741293)
In een recent interview met De Tijd zei BDW dat als er geen meerderheid was aan Vlaamse kant, hij Di Rupo nooit premier zou noemen.

Lijkt mij een goed politiek schisma hier. Dit zal hopelijk de splitsing van België versnellen.

Eerder de splitsing van Vlaanderen en de Vlaamse regering. Twee van de partijen die Dewever immers aanvalt zitten immers samen met hem in de regering. Ten andere. Franstaligen zijn vragende partij voor een Vlaamse meerderheid.

Bokkenreyder 13 oktober 2011 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 5741293)
Citaat:

Citaat:

In het duidingsprogramma Terzake op Canvas uitte NV-A-voorzitter Bart De Wever zijn ongenoegen dat de Vlaamse partijen doelbewust in een regering willen stappen zonder meerderheid aan Vlaamse kant.

Bart De Wever is geen voorstander van de groenen in de regering. 'Bepaalde punten van Groen! omtrent energie, asiel en migratie vind ik gewoon verschrikkelijk', aldus de NV-A-voorzitter. Maar dat CD&V, Open VLD en SP.A doelbewust in een regering stappen zonder een meerderheid aan Vlaamse kant, vindt De Wever echt niet kunnen.

Dat Groen! uit de regering geweerd zou worden 'betekent wel dat dit de eerste regering is in de geschiedenis die men doelbewust maakt zonder meerderheid aan Vlaamse kant. Dit is dan een regering zonder democratische legitimatie in Vlaanderen', aldus Bart De Wever.

'Dit zou betekenen dat de helft van de bevolking niet eens volledig vertegenwoordigd is in de federale regering', aldus de NV-A-voorzitter. 'Dit is een echt dieptepunt. Zo zie je hoe dit land langzaam maar zeker naar de afgrond gaat.'

Beeldmateriaal hier: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...11353/1.816374

Bokkenreyder 13 oktober 2011 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5741297)
Eerder de splitsing van Vlaanderen en de Vlaamse regering. Twee van de partijen die Dewever immers aanvalt zitten immers samen met hem in de regering. Ten andere. Franstaligen zijn vragende partij voor een Vlaamse meerderheid.

Hij valt de partijen niet aan, maar het gedrocht van een staatshervorming dat Vlanderen, de Vlaamse regering en het Vlaams Parlement vanuit de federale overheid opgedrongen zal krijgen! :evil:

solidarnosc 13 oktober 2011 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5741300)
Hij valt de partijen niet aan, maar het gedrocht van een staatshervorming dat Vlanderen, de Vlaamse regering en het Vlaams Parlement vanuit de federale overheid opgedrongen zal krijgen! :evil:

Citaat:

Vlinderakkoord zou in 2007 gigantische stap voorwaarts geweest zijn’
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111013_004

4 jaar later is het een ramp voor Vlaanderen. Yeah right.

stropke 13 oktober 2011 07:34

Hier komt nog eens het ware gezicht vd franstaligen te zien: alles wat vlaams\nederlandstalig is moet kapot. En het doel heiligt de middelen.
Het was in 1300 al zo, in 1830 tot heden nog zo.
En die spagetti-janet zal dat wel eens regelen.:x
Hopelijk staat hij niet lang, ligt zijn clubje zo weer op hun bakkes, hoewel ff wachte, ze zijn der nog niet.
Eerst eens zien of ze er zover komen. Zoniet....geen gezwans, Nederlands.
BOEDELSCHEIDING, PUNT UIT !!!!

Vlaanderen vrij
Nederlanden herenigt u !!

pixelpower 13 oktober 2011 07:36

Citaat:

Weet jij hoeveel keer dat je deze uitdrukking gebruikt? Ten andere; hebt U die uitdrukking sowieso al eens taalkundig juist gebruikt?

(ik gebruik moedwillig de uitdrukking in bovenstaande zin ook, zo leer je het misschien nog)

J.

Gwyndion 13 oktober 2011 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5741310)

Heb je het artikel gelezen? Je kan het vergelijken met oorlogen, deze worden vaak gevoerd zoals ze in feite de vorige oorlog hadden moeten voeren.

Op zich heb ik een dubbel gevoel hierbij. Ofwel hebben we een uiterst linkse regering waar CD&V en O-VLD meer voor de show zitten, hoe hard hen dat stoort is wat anders, ofwel een regerging met een Vlaamse minderheid. Geen van beide lijkt me wenselijk dus het lijkt me vooral een keuze voor het minst slechte. Op zich kan je je vragen stellen hoe legitiem deze regering is zonder Vlaamse meerderheid...

brother paul 13 oktober 2011 07:47

Beter een goeie minderheid die de economische belangen verdedigt zorgt voor werk , energie, financieel evenwicht
, dan een DonQuichote meerderheid die zit te filosoferen over windmolens, zonnepanelen en economie die verzandt in groene dogma's

fox 13 oktober 2011 08:47

Citaat:

Zolang ze maar braaf ja knikken.

speurneus 13 oktober 2011 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5741300)

Maar een gedrocht dat hij wel mee zal helpen op poten te zetten!!!
Wie geloofd die man nog?

speurneus 13 oktober 2011 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower (Bericht 5741421)
Weet jij hoeveel keer dat je deze uitdrukking gebruikt? Ten andere; hebt U die uitdrukking sowieso al eens taalkundig juist gebruikt?

(ik gebruik moedwillig de uitdrukking in bovenstaande zin ook, zo leer je het misschien nog)

J.

Zeg manneke, ga eens voor de klas staan zagen.

Jan Meuleman 13 oktober 2011 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5741520)
Maar een gedrocht dat hij wel mee zal helpen op poten te zetten!!!
Wie geloofd die man nog?

Ik weed nied welk gedrochd hij op poden zal zedden.
Maak ik geloof die man nog

Amon_Re 13 oktober 2011 09:40

Citaat:

Bracke werkt op mijn zenuwen

Pelgrim 13 oktober 2011 10:45

Citaat:

Er zijn er die beweren dat het Vlaams niveau niks te maken heeft met het federaal niveau.

In Belgique is dat natuurlijk zever. Zeker als het om staatshervormingen gaat waarbij de Vlaamse regering de gevolgen zal dragen.

Dit kan uiteindelijk slechts twee richtingen uit gaan: ofwel een zware clash in de Vlaamse regering ofwel capituleert de N-VA volledig.

Bokkenreyder 13 oktober 2011 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5741529)
Ik weed nied welk gedrochd hij op poden zal zedden.
Maak ik geloof die man nog

:lol::lol::lol:

Dirk A 6 november 2011 19:26

Een opmerkelijke enquête op de site van La Libre:
93% wil N-VA terug aan de onderhandelingstafel.

http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...tml#embed_pos1

fonne 6 november 2011 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5741572)
Bracke werkt op mijn zenuwen

Dan is het goed. Wat is een partij waard als ze op niemands' zenuwen werkt?

fonne 6 november 2011 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5784315)
Een opmerkelijke enquête op de site van La Libre:
93% wil N-VA terug aan de onderhandelingstafel.

http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...tml#embed_pos1

Wordt La Libre dan alleen door Vlaams-nationalisten gelezen? :evil:

fonne 6 november 2011 19:46

Citaat:

De Franstaligen hebben inderdaad 4 jaar lang aangetoond dat ze van hele slechte wil zijn. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog iemand met hen aan één tafel wil gaan zitten. De Franstaligen hebben het voor zichzelf verbrod, zo simpel is het. Het enige waar ze nog op kunnen rekenen is dat ze de komende 30 jaar absoluut gaan stilstaan, terend op het geld van de Vlamingen. Ambitieus volkske zeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be