![]() |
Nederlandse VS Belgische autodealers
Vito is nog steeds op zoek naar een nieuwe auto (nee, geen Mercedes Vito). Aangezien ik op een boogscheut van Nederland woon, kijk ik ook eens op de Nederlandse websites van de automerken en wat mij enorm opvalt is het prijsverschil tussen zowat alle auto's.
Zo heb ik eens een Sharan bekeken in Nederland en in België met de configurator (om eens een idee te hebben) en bij de Nederlandse kost een basismodel (zonder opties) €45480 en in België €35816. Net geen €10000 verschil voor exact hetzelfde model. Ik heb dus mijn idee meteen laten varen. ;-) Ik vraag me af of dit werkelijk zo is. Kunnen de talrijke Nederlanders op dit forum bevestigen of het zo is dat wagens relatief duur zijn in hun land. Bestaat er een trend bij de grensbewoners om in België te kopen? Of houdt men rekening met de assertieve aard van de Nederlanders door hier direct een smak bij te doen om beter te kunnen zakken? |
In Nederland zijn de auto's duurder.
|
Vaak is er geen echte lijn te trekken in het prijsverschil en hangt het gewoon af van het merk. Mercedessen of BMW 320d zijn in Duitsland bv. duurder dan bij ons.
Alfa Romeo of Peugeot gaat goedkoper zijn in Holland, bepaalde modellen van BMW zijn hier dan weer wat voordeliger. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Volgende vraagstuk; Jantje geeft 3 van zijn 5 appels weg. Hoeveel appels houdt hij over? |
Citaat:
|
Citaat:
Gij met uw strikvragen altijd. |
Citaat:
|
In Nederland is er de bijtelling van +- 25 % op de catalogusprijs.
Die betaal je niet als je de auto exporteert naar Belgie. Dus (duurdere) wagens zijn daar beduidend goedkoper. Je zal de BTW in Belgie moeten betalen (21 %) maar je krijgt de nederlandse (19 %) terug. Dan wordt uw nederlandse auto 2000 euro goedkoper. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be