Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nederlandse VS Belgische autodealers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161653)

Vito 13 oktober 2011 09:48

Nederlandse VS Belgische autodealers
 
Vito is nog steeds op zoek naar een nieuwe auto (nee, geen Mercedes Vito). Aangezien ik op een boogscheut van Nederland woon, kijk ik ook eens op de Nederlandse websites van de automerken en wat mij enorm opvalt is het prijsverschil tussen zowat alle auto's.

Zo heb ik eens een Sharan bekeken in Nederland en in België met de configurator (om eens een idee te hebben) en bij de Nederlandse kost een basismodel (zonder opties) €45480 en in België €35816. Net geen €10000 verschil voor exact hetzelfde model. Ik heb dus mijn idee meteen laten varen. ;-)

Ik vraag me af of dit werkelijk zo is. Kunnen de talrijke Nederlanders op dit forum bevestigen of het zo is dat wagens relatief duur zijn in hun land. Bestaat er een trend bij de grensbewoners om in België te kopen? Of houdt men rekening met de assertieve aard van de Nederlanders door hier direct een smak bij te doen om beter te kunnen zakken?

Ratatosk 13 oktober 2011 09:50

In Nederland zijn de auto's duurder.

Vigilante VL 13 oktober 2011 09:54

Vaak is er geen echte lijn te trekken in het prijsverschil en hangt het gewoon af van het merk. Mercedessen of BMW 320d zijn in Duitsland bv. duurder dan bij ons.

Alfa Romeo of Peugeot gaat goedkoper zijn in Holland, bepaalde modellen van BMW zijn hier dan weer wat voordeliger.

Derk de Tweede 13 oktober 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5741598)
In Nederland zijn de auto's duurder.

Maar brommers goedkoper en op een snorfiets (30km bromfiets) is geen helm nodig.

Visjnu 13 oktober 2011 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5741591)
Bestaat er een trend bij de grensbewoners om in België te kopen?

Ik hoor eerder Duitsland. Je mag wel niet vergeten dat je meestal belastingen moet betalen bij het invoeren van auto's. Het is daarom niet altijd goedkoper en het zorgt voor veel papierwerk.

BigF 17 oktober 2011 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5741591)
....

Zo heb ik eens een Sharan bekeken in Nederland en in België met de configurator (om eens een idee te hebben) en bij de Nederlandse kost een basismodel (zonder opties) €45480 en in België €35816.
...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk
In Nederland zijn de auto's duurder.

Heel flink!!
Volgende vraagstuk; Jantje geeft 3 van zijn 5 appels weg. Hoeveel appels houdt hij over?

Dronkoers 17 oktober 2011 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5741591)
Vito is nog steeds op zoek naar een nieuwe auto (nee, geen Mercedes Vito). Aangezien ik op een boogscheut van Nederland woon, kijk ik ook eens op de Nederlandse websites van de automerken en wat mij enorm opvalt is het prijsverschil tussen zowat alle auto's.

Zo heb ik eens een Sharan bekeken in Nederland en in België met de configurator (om eens een idee te hebben) en bij de Nederlandse kost een basismodel (zonder opties) €45480 en in België €35816. Net geen €10000 verschil voor exact hetzelfde model. Ik heb dus mijn idee meteen laten varen. ;-)

Ik vraag me af of dit werkelijk zo is. Kunnen de talrijke Nederlanders op dit forum bevestigen of het zo is dat wagens relatief duur zijn in hun land. Bestaat er een trend bij de grensbewoners om in België te kopen? Of houdt men rekening met de assertieve aard van de Nederlanders door hier direct een smak bij te doen om beter te kunnen zakken?

Auto's zijn er duurder, maar de rest is goedkoper dacht ik. (wegentaks ed ;-))

Liederik 17 oktober 2011 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 5747540)
Heel flink!!
Volgende vraagstuk; Jantje geeft 3 van zijn 5 appels weg. Hoeveel appels houdt hij over?

Bruto of netto, en voor of na aftrek van belastingen, afschrijvingen, onkosten en investeringen? En in welke categorie vallen die weggegeven appels, en is de bestemmeling een europese rechtspersoon, een ngo of iemand buiten Europa, en kan hij dan eventueel genieten van een vrijstelling of terugstorting van een stuk appel door fiscale gunstmaatregelen?

Gij met uw strikvragen altijd.

Dronkoers 17 oktober 2011 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 5747540)
Heel flink!!
Volgende vraagstuk; Jantje geeft 3 van zijn 5 appels weg. Hoeveel appels houdt hij over?

5, want ik ga er dan 3 naar zijne kop zwieren 8-)

Tavek 17 oktober 2011 10:25

In Nederland is er de bijtelling van +- 25 % op de catalogusprijs.

Die betaal je niet als je de auto exporteert naar Belgie.

Dus (duurdere) wagens zijn daar beduidend goedkoper. Je zal de BTW in Belgie moeten betalen (21 %) maar je krijgt de nederlandse (19 %) terug.

Dan wordt uw nederlandse auto 2000 euro goedkoper.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be