Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrouw die gehandicapte verleidde vrijgesproken van verkrachting: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161683)

Derk de Tweede 13 oktober 2011 15:31

Vrouw die gehandicapte verleidde vrijgesproken van verkrachting:

Wederom een bewijs dat slechts de mannen boosaardige wezens zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...etgeving.dhtml

praha 13 oktober 2011 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5742160)
Wederom een bewijs dat slechts de mannen boosaardige wezens zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...etgeving.dhtml

Begrijp ik eerlijk gezegd niet.
Dat juridisch begrip is toch aanzienlijk uitgebreid ?
Je gaat me toch niet vertellen dat men er dan vanuit gaat dat er enkel sprake was van penetratie door dat 'slachtoffer' ... verder geen tongzoen , niks ?

Mam 13 oktober 2011 21:32

Ik begrijp er ook niets van. Welke normale vrouw wil er nu een handicap verleiden?

praha 13 oktober 2011 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5742672)
Ik begrijp er ook niets van. Welke normale vrouw wil er nu een handicap verleiden?

Et voil�* ...
"Volgens het hof had de vrouw niet de intellectuele capaciteit en maturiteit om te beseffen dat dergelijke aanrakingen een toestemming vereisen."
;-)

den dinges 13 oktober 2011 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5742714)
Et voil�* ...
"Volgens het hof had de vrouw niet de intellectuele capaciteit en maturiteit om te beseffen dat dergelijke aanrakingen een toestemming vereisen."
;-)

Tja, als 2 debielen naar bed gaan kan je natuurlijk niemand van verkrachting beschuldigen...Ik lees hier ook nergens wat die jongeman ( 23 ) er zelf van vind ? Vond hij leuk wat er gebeurde ? Want verstandelijk beperkt of niet, zijn hormonen zijn precies toch in orde, dus die heeft ook lusten te bevredigen...Heeft die daar geen recht op, omdat hij " ne simpele " is ?

cookie monster 14 oktober 2011 02:01

Citaat:

Euh ????

De schoofzak 14 oktober 2011 06:45

Aan den ene kant pleiten voor de terugbetaling door de ziekenkas van betaalde seks voor gehandicapten;
en aan de andere kant een vrouw, die eens een plezier wou gunnen aan een gehandicapte, vervolgen ...

begrijpe wie kan.

De schoofzak 14 oktober 2011 06:48

Citaat:

U wilt mensen indelen in normaal/abnormaal, volgens uw seksuele appetijt en moraal ?
En daar ernstige maatschappelijke gevolgen aan binden ?

Cynara Cardunculus 14 oktober 2011 08:09

Volgens HLN hierboven is het een lacune in de wetgeving: blijkbaar is de dader enkel degene die penetreert.

Citaat:

De vrouw bekende dat ze seks met hem had, maar aangezien het slachtoffer haar penetreerde, is er juridisch gezien geen sprake van verkrachting.
Juridisch gezien kan je als vrouw dus geen man verkrachten, tenzij je hulpmiddelen gebruikt.

giserke 14 oktober 2011 08:27

Verkracht worden door een vrouw. 8O

Cynara Cardunculus 14 oktober 2011 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5742940)
Verkracht worden door een vrouw. 8O

think "bezemsteel"

Ratatosk 14 oktober 2011 09:57

Die vrouw werd aangeklaagd omdat ze geen 50 euro vroeg.

freelancer 14 oktober 2011 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5742776)
Tja, als 2 debielen naar bed gaan kan je natuurlijk niemand van verkrachting beschuldigen...Ik lees hier ook nergens wat die jongeman ( 23 ) er zelf van vind ? Vond hij leuk wat er gebeurde ? Want verstandelijk beperkt of niet, zijn hormonen zijn precies toch in orde, dus die heeft ook lusten te bevredigen...Heeft die daar geen recht op, omdat hij " ne simpele " is ?

U zult waarschijnlijk nooit van verkrachting beschuldigd worden...;-)

the_dude 14 oktober 2011 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5742930)
Volgens HLN hierboven is het een lacune in de wetgeving: blijkbaar is de dader enkel degene die penetreert.

Juridisch gezien kan je als vrouw dus geen man verkrachten, tenzij je hulpmiddelen gebruikt.

waar zit het cgkr om deze discriminatie aan te vechten?

giserke 14 oktober 2011 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5743382)
waar zit het cgkr om deze discriminatie aan te vechten?

Die dienen enkel maar om de juiste personen aan te vallen.

Rudy 14 oktober 2011 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5742930)

Het gaat niet om een lacune in de wetgeving. Verkrachting mag niet worden verward met aanranding.

Nynorsk 14 oktober 2011 13:33

Ik denk dat het vooral het krantenartikel is dat er hier een boeltje van maakt, en niet het gerecht.

the_dude 14 oktober 2011 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5743425)
Ik denk dat het vooral het krantenartikel is dat er hier een boeltje van maakt, en niet het gerecht.

krant....artikel....????
je hebt het hier wel over hln é, het moet sensationeel zijn of 't is niet.

Mambo 14 oktober 2011 18:25

Waarom verkrachten die vrouwen mij zo nooit eens? :cry:

Xenophon 14 oktober 2011 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5742997)
think "bezemsteel"

Een heks?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be