Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Aldus klonk het voor de verkiezingen... :-) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161697)

Vito 14 oktober 2011 08:38

Aldus klonk het voor de verkiezingen... :-)

http://www.demorgen.be/dm/nl/6956/Ve...n-de-wet.dhtml

"Natuurlijk stappen wij niet in een federale regering zonder een Vlaamse meerderheid", liet Marianne Thyssen (CD&V) weten

Ook voor Open Vld kan er geen sprake van zijn om een regering op de been te brengen zonder Vlaamse meerderheid. Partijvoorzitter Alexander De Croo kaatste tijdens het grote VRT-debat gisteravond echter de bal terug.

;-)

Het kan verkeren, zei ene schrijver...

SDG 14 oktober 2011 08:39

Iedereen weet toch dat Vlaams zijn enkel goed is voor tijdens de verkiezingen?

Vito 14 oktober 2011 08:55

Vooral die "natuurlijk" moest ik smakelijk om lachen.

jogo 14 oktober 2011 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5742948)
http://www.demorgen.be/dm/nl/6956/Ve...n-de-wet.dhtml

"Natuurlijk stappen wij niet in een federale regering zonder een Vlaamse meerderheid", liet Marianne Thyssen (CD&V) weten

Ook voor Open Vld kan er geen sprake van zijn om een regering op de been te brengen zonder Vlaamse meerderheid. Partijvoorzitter Alexander De Croo kaatste tijdens het grote VRT-debat gisteravond echter de bal terug.

;-)

Het kan verkeren, zei ene schrijver...

ze wisten waarschijnlijk dat de NVA het niet zo hard ging spelen om ook uit de vlaamse regering te stappen.

hurricane 14 oktober 2011 09:15

Ben echt benieuwd wat de volgende verkiezingen zullen brengen.

vlijmscherp 14 oktober 2011 09:19

wie gelooft die mensen nog?

Amon_Re 14 oktober 2011 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5743001)
wie gelooft die mensen nog?

Nog veel teveel volk

plakker 14 oktober 2011 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5742994)
Ben echt benieuwd wat de volgende verkiezingen zullen brengen.

Ze hebben 5 jaar tijd om 't naar hun hand te zetten... :x

vrijevlaming 14 oktober 2011 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5743007)
Ze hebben 5 jaar tijd om 't naar hun hand te zetten... :x

vijf jaar?
In juni 2014 zijn het verkiezingen hé vrind.

Anna List 14 oktober 2011 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5742993)
ze wisten waarschijnlijk dat de NVA het niet zo hard ging spelen om ook uit de vlaamse regering te stappen.

²

Anna List 14 oktober 2011 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5743024)
vijf jaar?

in 2012 al ;-)

Herr Flick 14 oktober 2011 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5743027)
in 2012 al ;-)

Yep, Di Rupo I 6 maand , ? of ietske langer ?

ofwel vallen ze massaal aan zijn voeten en wordt het een reetlikkerlij die 2 jaar aanhoud, maar ik denk dat het er binnen de kortste keren bovenarms opzit.

Het recept hiervoor is trouwens al aanwezig...

De waal mag immers niet armer worden...

Fieseler 14 oktober 2011 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5743025)
²

Heel diep in mijn achterhoofd is er een stemmetje dat zegt dat als het van BDW had afgehangen dat hij zeker met groot misbaar uit de Vlaamse regering zou zijn gestapt.
In dat scenario zou hij nu reeds hebben verkondigd: "wij wachten de definitieve wetteksten af want vandaag zijn de teksten zo vaag dat ik geeneens weet in welke mate het Vlaamse regeerakkord annex octopusnota is geschonden".

Maar met het stichtend lid Bourgois in de gelederen die zijn eigen moeder zou verkopen om één dagje langer minister te mogen zijn....

Anna List 14 oktober 2011 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5743040)
Yep, Di Rupo I 6 maand , ? of ietske langer ?

ofwel vallen ze massaal aan zijn voeten en wordt het een reetlikkerlij die 2 jaar aanhoud, maar ik denk dat het er binnen de kortste keren bovenarms opzit.

Het recept hiervoor is trouwens al aanwezig...

De waal mag immers niet armer worden...

als er in Vlaanderen niet snel een revolte ontstaat �* la Egmont ...

dan is DRI vertrokken voor een legislatuurregering.

coûte-que-coûte (�* la Flandre bien sûr)

Anna List 14 oktober 2011 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5743043)
Heel diep in mijn achterhoofd is er een stemmetje dat zegt dat als het van BDW had afgehangen dat hij zeker met groot misbaar uit de Vlaamse regering zou zijn gestapt.
In dat scenario zou hij nu reeds hebben verkondigd: "wij wachten de definitieve wetteksten af want vandaag zijn de teksten zo vaag dat ik geeneens weet in welke mate het Vlaamse regeerakkord annex octopusnota is geschonden".

Maar met het stichtend lid Bourgois in de gelederen die zijn eigen moeder zou verkopen om één dagje langer minister te mogen zijn....

met alle respect, Fie, maar dat lijkt me BS

als BDW op tafel klopt, maar echt op tafel zou willen kloppen ...

wie gaat zich daar dan voorsmijten ?

tenzij Liesbeth Homans, Muyters&Bourgeois, Bracke en Kris Van Dijck en masse tegenwringen, gaat daar toch niemand tegenin zeker ?

nee nee,

me dunkt hoog tijd dat Vlaanderen zich herinnerd dat het indertijd het Egmontakkoord heeft moeten verwerpen ook TEGEN een VU !

d�*�*r staan we vandaag terug.

plakker 14 oktober 2011 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5743024)
vijf jaar?

Ah juist, en dan pas is't om de 5 jaar, my mistake

Fieseler 14 oktober 2011 10:38

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5743053)
met alle respect, Fie, maar dat lijkt me BS

Het probleem is dat deze hypothese nooit zal kunnen worden bevestigd noch ontkracht...
Laat ons het er bij houden dat ook ik van harte hoop dat dat BS is.;-)

Citaat:

als BDW op tafel klopt, maar echt op tafel zou willen kloppen ...

wie gaat zich daar dan voorsmijten ?

tenzij Liesbeth Homans, Muyters&Bourgeois, Bracke en Kris Van Dijck en masse tegenwringen, gaat daar toch niemand tegenin zeker ?
Sorry hoor...als Bourgois minister wil blijven dan blijft hij minister.
BDW kan zich op dit ogenblik geen herschikking permiteren wetende dat de ganse systeempers zit te loeren op één glimp van een dissonantie binnen de NVA.

Citaat:

nee nee,

me dunkt hoog tijd dat Vlaanderen zich herinnerd dat het indertijd het Egmontakkoord heeft moeten verwerpen ook TEGEN een VU !

d�*�*r staan we vandaag terug.
Tja...(Fieseler werpt zijn hoofd in zijn nek, zucht en richt zijn ogen ten hemel)...Vlamingen zijn zoals de Italianen van de asmogenheden...ze menen T34's te kunnen tegenhouden met hun mandoline en staan dan te janken dat ze vernietigd worden...quasimodo Vanhetgroenewoud zou het zo zingen "Vlamen laffe kikkers bij de vleet maar gelukkig staan de....gereed"...

omaplop 14 oktober 2011 11:01

Ze zullen rap ondervinden waartoe een Vlaamse minderheidsregering leidt: Reynders wil zelfs tussenkomst van de regering voor Arcelor Mittal te Luik !!!Wie zal het tegenhouden? Zeker niet de franstaligen.....

Afdokken Vlamingen:: zwijg en betaal!!

Vito 14 oktober 2011 11:28

Hilarisch: De Zevende Dag van 6 juni 2010.

http://www.deredactie.be/permalink/1.794734

LOL@17:10

De Crem: Een regering met Vlaamse meerderheid is meer dan wenselijk.
De Wael: Als je een staatshervorming moet doorvoeren is het evident dat je in beide taalgroepen over een meerderheid beschikt. Een Vlaamse minderheid is geen optie.
Tobback: ik verkies een meerderheid een Vlaamse kant ja. Het lijkt me nogal evident dat men stapt in een regering met een meerderheid aan Vlaamse kant.

Nebur 14 oktober 2011 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5743223)
Hilarisch: De Zevende Dag van 6 juni 2010.

http://www.deredactie.be/permalink/1.794734

LOL@17:10

De Crem: Een regering met Vlaamse meerderheid is meer dan wenselijk.
De Wael: Als je een staatshervorming moet doorvoeren is het evident dat je in beide taalgroepen over een meerderheid beschikt. Een Vlaamse minderheid is geen optie.
Tobback: ik verkies een meerderheid een Vlaamse kant ja. Het lijkt me nogal evident dat men stapt in een regering met een meerderheid aan Vlaamse kant.

Tobback heeft altijd gepleit voor het behoud van de groenen. Dewael heeft het over de staatshervorming, waar er ook een Vlaamse meerderheid voor is. De Crem is een tsjeef, dat zegt genoeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be