Conscience |
14 oktober 2011 20:48 |
Dehors la perverse, la lesbienne!
Dinsdag in Sint-Gillis.
Sint-Gillis is een gemeente met ongeveer 90% van de bevolking die je allochtoon kan noemen.
De locatie is een katholieke school, met een allochtoon publiek: l’Institut des Filles de Marie
De site laat een positieve noot lezen:
Avec une population avoisinant les 600 élèves, c'est une école de dimension humaine.Les données sociales et culturelles des élèves fréquentant l'école l'ont fait reconnaître comme école �* « discrimination positive ». Les élèves sont issus de diverses communautés, sans qu'il y ait pour autant une culture dominante. Ils composent donc une mosaïque interculturelle bien représentative du quartier où nous nous trouvons (même si de plus en plus d'élèves proviennent de quartiers ou de communes quelquefois éloignés) et de la capitale de l'Europe.
Die bewuste dag wordt een leerlinge bestolen voor 200 euro (no comment).
De leerlingen dringen erop aan dat de politie niet wordt opgeroepen, maar dat een intern onderzoek wordt gestart. Deze op zich nobele gedachte krijgt een wrange smaak als het vervolg van de feiten zich afspeelt.
De leerlingen worden gefouillerd door de gymleraar terwijl de onderdirectrice de spullen doorzoekt en de 200 euro vindt, in het bezit van wat je kan omschrijven als een dievegge.
Even later breekt de hel los.
Deze sms wordt gepubliceerd op de site van Le Soir.
Demain tous ls eleves de ifm nallez pas en cour fau faire ruina, greve contre gwine (la grosse sou directrice) qui a obligé ls filles de 5eme travaux a ce metre toute nu !!! Faite passé ce message a tous ls eleve de ifm. CEST PA UNE BLAGUE DEMAIN RESTEZ TOUS DAN LA COUR ET FAITE RUINA CNTRE CETTE NYMPHE QUI EST LESBIENNE FAITE TOURNÉ SVP !!!!
De onderdirectrice wordt sociaal 'geliquideerd' op grond van de volgens Le Soir valse beschuldigingen dat het fouilleren uit de hand is gelopen. De meute wordt opgehitst door de beschuldiging dat bepaalde meisjes hun hoofddoek moesten afzetten.
De onderdirectrice werkt in de school al 33 jaar.
Eliane revient, elle, sur la fouille : « Les élèves voulaient absolument qu’on les fouille. On leur a expliqué qu’on n’avait pas l’autorité nécessaire mais elles ont insisté, on leur a donc fait signer une décharge et, une fois, le butin retrouvé, je suis remontée dans mon bureau et je pensais que l’incident était clos »…
Uiteindelijk moet ze langs de achterdeur 'ontsnappen' aan het canaille, dat bloed heeft geroken. Ze beslist dat dit het einde is van haar inzet voor deze school.
http://www.lesoir.be/regions/bruxell...les-869953.php
Ik maak hier geen woorden meer aan vuil. Iedereen moet maar zijn conclusies trekken.
|