Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het grote treinendraadje: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161717)

Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:18

Het grote treinendraadje:
 
Er waren maar weinig machinisten die de Zwitserse tandwielen in bedwang komden houdeb,
Bij optrekken gebeurde het weleens dat één aandrijfas 160 km draaide en de andere drie assen nog maar 3 km/uur.
Mochten vanaf 1980 niet meer in Holland rijden wegens de grote asdruk.

De serie NS 1000


Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:23

Te weinig water in de ketel en dan snel remmen, dan kunner er ongelukken gebeuren, zoals een ketelexposie.
Loc 01.1516 van de DR (DDR)


Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:26

Emden 1973 met stoomloc DB 042-073


Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:28

Afscheidsrit E-loc 1000 in de sneeuw te Hilversum.


Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:31

NMBS stoomloc te Utrecht in het kader van 150 jaar spoorwegen in Nederland.


Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:36

4800 tons ersttrein getrokken door een elektriche 1600 en twee diesels van de serie 2200.
En dit ging totaal mis.



Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:37


Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:39


Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:45

Olifantentransporwagon lost zijn lading, één van deze olifanten zou even later een man op een brommer dodelijk verwonden.
De wagon is later door dierenactivisten vernield.


Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:49

De laatste Duitse stoomloc DB-AG 052 8134 ergens in 1993, afkomstig van de Deutche Reichsbahn.



Derk de Tweede 14 oktober 2011 22:55

Grootste stoomloc allertijden, de Big Boy, ontworpen om 20.000 ton zware bevoorradinstreinen voor de US-army van oost naar west te vervoeren.

Gewicht 650 ton, vermogen aan de trekhaak ca. 8000 pk.


Derk de Tweede 14 oktober 2011 23:00

Smalspoorloc op de Brocken, de hoogste berg van de Harz en tot 1991 verboden voor alle Duitsers.
Was een Russische afluisterpost gevestigd.

Derk de Tweede 14 oktober 2011 23:03

Ex-NS e-loc 1200 met een ex-NMBS reeks 67 voor een zware containertrein naar R'dam.
De Belg hielp alleen mee bij optrekken.


bgf324 14 oktober 2011 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5744323)
De laatste Duitse stoomloc DB-AG 052 8134 ergens in 1993, afkomstig van de Deutche Reichsbahn.



Bouwjaar?

Derk de Tweede 14 oktober 2011 23:08

Geldermalsen


Derk de Tweede 14 oktober 2011 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5744333)
Bouwjaar?

Tussen 1941 en 1944 en ontworpen om vijf jaar dienst te doen.
Anno 2011 nog steeds actief in Bosnië.

bgf324 14 oktober 2011 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5744340)
Tussen 1941 en 1944 en ontworpen om vijf jaar dienst te doen.
Anno 2011 nog steeds actief in Bosnië.

Wat bedoel je met actief? Reizigersvervoer of enkel cargo?

Derk de Tweede 14 oktober 2011 23:20

In Rusland gebouwde BR 232, komen nog steeds in Amersfoort.
Erg sterk, maar zeer milieuontvriendelijk ivm heftige rookontwikkeling.


Derk de Tweede 14 oktober 2011 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5744343)
Wat bedoel je met actief? Reizigersvervoer of enkel cargo?

Ze rijden bij een particuliere maatscheppij voor kolenvervoer.
Een BR52 is eigenlijk een sterk vereenvoudigde BR50 ontworpen in opdracht van de Wehrmacht.

Hier dus een BR50


Derk de Tweede 14 oktober 2011 23:25

Nog groter dan de recordloc BR 05 was de 06, die echter een maatje te groot was en een wisselvernieler was.
Te lang en te star frame.



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be