BigF |
17 oktober 2011 08:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
(Bericht 5747497)
Straatstenen zijn dan ook niet de juiste categorie van consumenten voor auto's. Ze hebben namelijk enkele beperkingen wat betreft het besturen van voertuigen. Het is een heel andere zaak als het rijke straatstenen zijn die over een privé-chauffeur beschikken. Helaas zijn rijke straatstenen een utopie in onze maatschappij. Deze arme drommels behoren tot de laagste kaste. Iedere dag worden ze genadeloos lijfelijk onderdrukt door schoeisel en bandentuig. Welvaartstaat van mijn kloten als we de onderkant van onze maatschappij vertrappelen!
|
De laatste jaren zien we toch een aanzienlijke verbetering in de levensomstandigheden van straatstenen. Volgens een recente enquete heeft tegenwoordig bijna 70% van de straatstenen hun ligging doorverhuurd aan een laag asfalt en liggen ze nu zelf rustig op de oprit van fermettes of pastoriestijl-huizen waar ze slechts enkele keren per dag bereden of bewandeld worden en waar ze elke week netjes geborsteld en jaarlijks meermaals ontmost worden.
Vooral de groep van de kasseien lijkt in de laatste 10 jaar vrij vermogend te zijn geworden waardoor meerdere van die stenen ondertussen een prive-chauffeur hebben aangeworven.
Kortom; de tijden van vertrappelde straatstenen lijken zo goed als voorbij. Ze moeten overigens niet klagen. Nog geen eeuw geleden werd een straatsteen meerdere malen per dag gegeseld door hoefijzers. Sinds de invoering van (zachte) rubbere banden is hun levenstandaard drastisch verhoogd.
Punt blijft dat zelfs deze stenen hun neus ophalen voor witte wagens. De eerste resultaten van het grootschalig onderzoek dat het MIT hierover momenteel voert zouden laten uitschijnen dat kasseien vooral van eenvormigheid houden.
Kasseien zijn grijs. Witte kasseien zijn zeldzaam en als je ze al tegenkomt zijn ze voornamelijk wit geverfd en liggen ze netjes op lijnen. Ghetto-vorming zo je wil. Kasseien zijn gewoonweg racistisch. Vandaar dat ze voornamelijk in grijze auto gezien worden.
|