Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Is de gemeentelijke holding failliet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161829)

matthias999 17 oktober 2011 10:35

Is de gemeentelijke holding failliet?

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ge...5118432757.htm

http://www.knack.be/opinie/columns/j...5118472139.htm

Volgens knack is de gemeentelijke holding zo goed als failliet en is de kredietverlaging van België onvermijdelijk geworden...

Zal dit geen invloed geven op de huidige regeringsonderhandelingen?

plakker 17 oktober 2011 11:03

Ik zie niet waarom dat invloed zou hebben bij de regeringsonderhandelingen, wat ik wel weet is dat ze zelf het land naar de verdoemenis aan't helpen zijn.
Maar ze doen maar hoor, hoe sneller de boel ontploft hoe liever

Tommm 17 oktober 2011 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5747798)
Ik zie niet waarom dat invloed zou hebben bij de regeringsonderhandelingen, wat ik wel weet is dat ze zelf het land naar de verdoemenis aan't helpen zijn.
Maar ze doen maar hoor, hoe sneller de boel ontploft hoe liever

U wilt dus wakker worden in een failliet land? Bent u masochist of zo?

alfa16vjtd 17 oktober 2011 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747809)

Jij bent toch voor een herverdeling van al het geld? Wel hier heb je je droom die werkelijkheid kan worden. Nog niet tevreden?

plakker 17 oktober 2011 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747809)

Ze kunnen ze allemaal kussen voor mijn part, veel kunnen ze van mij niet meer afpakken.
Je ziet toch zelf dat, eender wat we doen, we telkens sneller naar de afgrond draven? En dat, mijn beste, hebben we te danken aan onze politici die de woorden "de gewone man in de straat" en "spaargeld redden" alleen maar in de mond nemen om stemmen te ronselen.
Een schande is het! Het kan allemaal de boom in, de blinde Vlamingen zullen het pas zien wanneer het echt ontploft, dus laat het maar komen, ik ben er klaar voor

Tommm 17 oktober 2011 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5747816)
Jij bent toch voor een herverdeling van al het geld? Wel hier heb je je droom die werkelijkheid kan worden. Nog niet tevreden?

Ik tracht hier enige logica in te bespeuren maar het lukt niet, help maar...

Tommm 17 oktober 2011 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5747819)
Ze kunnen ze allemaal kussen voor mijn part, veel kunnen ze van mij niet meer afpakken.
Je ziet toch zelf dat, eender wat we doen, we telkens sneller naar de afgrond draven? En dat, mijn beste, hebben we te danken aan onze politici die de woorden "de gewone man in de straat" en "spaargeld redden" alleen maar in de mond nemen om stemmen te ronselen.
Een schande is het! Het kan allemaal de boom in, de blinde Vlamingen zullen het pas zien wanneer het echt ontploft, dus laat het maar komen, ik ben er klaar voor

Nogal defaitistisch, niet? Van waar die woede?

plakker 17 oktober 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747821)

Vanwege te vele malen in de zak gezet te zijn door mensen zoals u die woorden gebruiken waarvoor ik terug een explorer vensterke moet openen om dat te googelen.
Veel grote woorden en zakken lucht

matthias999 17 oktober 2011 11:20

Citaat:

één van de vele vlamingen die zich bedrogen voelt door Belziek.;-)

Wat België is: een belgicistisch profitariaat dat enkel uit is op geld van de hardwerkende vlamingen om het zuiders hangmatcultuur te blijven financieren. Wel, tommm, we zijn dat niet beu maar KOTSBEU!!!! Als die walen toch willen blijven profiteren, dat ze dan maar naar frankrijk vertrekken. Maar ik betwijfel of de fransen zo dom als de hedendaags vlaming gaat zijn om zich te laten uitpersen door een lui dominant volkje dat denkt een superieure taal te spreken.

Van mij mag het ook failliet gaan, des te sneller dat de boel ontploft, en dat zal het ook. België is een tikkende tijdbom geworden.

Tommm 17 oktober 2011 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5747827)
Vanwege te vele malen in de zak gezet te zijn door mensen zoals u die woorden gebruiken waarvoor ik terug een explorer vensterke moet openen om dat te googelen.
Veel grote woorden en zakken lucht

Ik ben geen politicus maar burger. ;-) Door wie bent u in de zak gezet en op welke manier?

Tommm 17 oktober 2011 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5747829)
één van de vele vlamingen die zich bedrogen voelt door Belziek.;-)

Wat België is: een belgicistisch profitariaat dat enkel uit is op geld van de hardwerkende vlamingen om het zuiders hangmatcultuur te blijven financieren. Wel, tommm, we zijn dat niet beu maar KOTSBEU!!!! Als die walen toch willen blijven profiteren, dat ze dan maar naar frankrijk vertrekken. Maar ik betwijfel of de fransen zo dom als de hedendaags vlaming gaat zijn om zich te laten uitpersen.

Van mij mag het ook failliet gaan, des te sneller dat de boel ontploft, en dat zal het ook. België is een tikkende tijdbom geworden.

Maar dan word je toch gewoon wakker in een slagveld? Zij het dan België of Vlaanderen, wat haalt dat uit?

Amon_Re 17 oktober 2011 11:22

Citaat:

De echte woede moet nog komen Tommm, de meeste mensen slapen nog

alfa16vjtd 17 oktober 2011 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747820)
Ik tracht hier enige logica in te bespeuren maar het lukt niet, help maar...

Het failliet van alle banken in de gehele wereld = herverdeling van al het geld.
Niemand heeft nog schulden of nog geld. Dus iedereen heeft evenveel spaarcenten. Dit wil je als communist bereiken niet?

Tommm 17 oktober 2011 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5747837)
Het failliet van alle banken in de gehele wereld = herverdeling van al het geld.
Niemand heeft nog schulden of nog geld. Dus iedereen heeft evenveel spaarcenten. Dit wil je als communist bereiken niet?

Niet echt, als sociaaldemocraat wil ik dat iedereen tenminste genoeg middelen heeft en als ze geluk hebben veel meer.

alfa16vjtd 17 oktober 2011 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5747839)
Niet echt, als sociaaldemocraat wil ik dat iedereen tenminste genoeg middelen heeft en als ze geluk hebben veel meer.

Hetzelfde als mij (een centrum rechtse NVA'er dus).
Het probleem echter met de banken is als je er één laat failliet gaan dat ze allemaal mogelijk failliet gaan.

Herr Flick 17 oktober 2011 11:36

Citaat:

Gelijkheid mijn beste is een utopisch wereldbeeld , dat iedereen misschien wel wenst, maar dat technisch en praktisch onmogelijk is.

Alleen al het feit dat we allen uniek zijn, maakt dit onmogelijk...

Als je iedereen morgen een rode porsche kunt geven, ga ik niet content zijn met de kleur en mijne collega niet content zijn met de porsche.

vlijmscherp 17 oktober 2011 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5747859)
Gelijkheid mijn beste is een utopisch wereldbeeld , dat iedereen misschien wel wenst, maar dat technisch en praktisch onmogelijk is.

Alleen al het feit dat we allen uniek zijn, maakt dit onmogelijk...

Als je iedereen morgen een rode porsche kunt geven, ga ik niet content zijn met de kleur en mijne collega niet content zijn met de porsche.

hij vraagt geen gelijkheid hé, gewoon een minimum voor iedereen.

vlijmscherp 17 oktober 2011 11:42

Citaat:

ok, ik ben het volledig met jou eens. maar kan jij mij dan eens zeggen waarom de sociaal-democratische partijen in Europa dit totaal niet hebben nagestreefd? maar de laatste 20 jaar vooral ervoor gezorgd hebben dat hun vriendjes in de bestuursraden zitten van de gelibelariseerde bedrijven?

Vito 17 oktober 2011 11:53

Citaat:

Ik ben ook woedend dat er nooit iets gedaan is om dit te voorkomen. Nochtans hadden we een gouden tijd tussen 2003 en 2007.

freelancer 17 oktober 2011 11:59

We zullen er nochtans moeten gaan aan werken... in plaats van te zaniken en alle schuld op anderen te steken...

Iedereen - hopelijk - volgens eigen daad- en draagkracht...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be