Neoconservatief |
17 oktober 2011 20:09 |
Waarom dienen kentekenplaten voorzien te zijn van verwerpelijke EU logo,s
In 2000 voerde de Nederlandse regering de zogenaamde GAIK kentekenplaat in. Dit staat voor Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten. Het smoesje was zogezegd om fraude tegen te gaan maar in werkelijkheid de bedoeling om de Nederlandse burgers te vereuropeaniseren. Immers een EU logo op een auto geeft buitenstaanders het gevoel dat de autobestuurder in kwestie er trots op is om EU-burger te zijn terwijl dit vaak niet zo is. Stickers plakken op een kentekenplaat is volgens de verkeerswet van 1994 verboden, dus eenieder die het waagt de blauwe sterretjes te overkleven kan dus rekenen op een boete van minimaal 65 euro. Mijn vraag is: "zouden we niet beter zoals in de UK de burger de vrije keuze laten of hij al dan niet het symbool van deze verwerpelijke instelling op zijn auto wil hebben ja of nee??? Het goede voorbeeld is de UK waar men naast het EU logo nog 3 andere optie heeft. Het EU logo op de kentekenplaat vind ik storend en het is in strijd met mijn politieke opvattingen dus weg ermee!
In de Uk kan het dus wel.
|